6 ماه از نامه‌ی روحانی به ظریف می‌گذرد؛

بسته‌ی ویژه‌ مقابله با تحریم‌های داماتو گم شد!/ مسئولین در برابر نقض دوباره‌ی برجام چه می‌کنند؟

کد خبر: 297391
|
18:37 - 1396/03/26
نسخه چاپی
بسته‌ی ویژه‌ مقابله با تحریم‌های داماتو گم شد!/ مسئولین در برابر نقض دوباره‌ی برجام چه می‌کنند؟
تحریم‌ها پشت سرهم صبح‌به‌صبح علیه ایران وضع می‌شوند، مسئولین هم فریاد نقض برجام سر می‌دهند اما در عمل هیچ نمی‌شود.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حتماً تحریم‌های داماتو را که در آذرماه سال گذشته تصویب شد به یاد دارید، تمام مسئولان و حتی شخصِ رئیس‌جمهور این تحریم‌های 100 ساله را ناقض برجام خواندند و در ادامه‌ی راه از مقابله‌ به مثل سخن گفتند. حتی دبیر عالی شورای امنیت ملی نیز طی مصاحبه‌ای تهییج‌آور از وجود بسته‌ای ویژه خبر داد و تصمیم‌گیری در این‌باره و نحوه‌ی پاسخگویی به اقدامات آمریکایی‌ها را به آینده موکول کرد.

روحانی هم که تحت فشار رسانه‌ای قرار گرفته بود و نمی‌توانست با سر دادن شعارهایی همچون دیوار تحریم‌ها فرو ریخت و ابرقدرت‌ها در برابر ایران تسلیم شدند، افکار عمومی را قانع نماید، نامه‌ای به ظریف و صالحی نوشت و از آن‌ها خواست موضوع را بررسی و ظرف یک ماه نتیجه را به او انعکاس دهند.

حالا قریب به 6 ماه از این اتفاق می‌گذرد اما خبری از بررسی موضوع و اعلام نتایج آن نشده و در سایه‌ی این انفعال و عدم مقابله‌ به‌مثل ایران، حالا تحریم‌های جدید دیگری نیز دست بررسی است و احتمالا همین امروز به رأی گذاشته شود و عملاً بار دیگر برجام توسط آمریکایی‌ها نقض شود.

در آذرماه مسئولین جز شعاردهی و وعده‌ دادن کار دیگری در برابر اقدامات ضدبرجامی آمریکا انجام ندادند و این‌بار مردم انتظار دارند دولت‌مردان بسته‌ی ویژه‌ای که از آن دم می‌زدند را در صورت وجود، به اجرا بگذارند تا بلکه افسارگسیختگی آمریکایی‌ها و وضع تحریم‌های سریالی پایان یابد.

قرار بود در دوران پسابرجام مردم صبح بدون تحریم را تجربه کنند و به‌خاطر همین هم محدودیت‌هایی در صنایع هسته‌ای کشور ایجاد شد اما حالا با گذشت چند سال نه‌تنها تحریم‌های سابق و بانکی رفع نشده بلکه اقشار مختلف ملت شاهد وضع تحریم‌هایی جدید و پایبندی ایران به توافقی یک‌جانبه هستند.

انتهای پیام

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد