یادداشت: مسلم معین

نقدی بر سخنان سیدحسن خمینی در تلویزیون

کد خبر: 297306
|
13:04 - 1396/03/15
نسخه چاپی
نقدی بر سخنان سیدحسن خمینی در تلویزیون
ترجیح می دهم اینگونه استنباط کنم که "تحجر" از نگاه سیدحسن، همان بازگشت به دامان آمریکاست.

به گزارشاسلام آباد خبر، مسلم معین در کانال تلگرامی خود نوشت:  سید حسن آقای خمینی شب گذشته در تلویزیون گفتند که سبک قرائت از اندیشه های امام باید قرائت "گره گشا" باشد. اینکه تفسیر "گره گشا" از خط امام چقدر اجازه دارد قرائت حقیقی از اندیشه های امام (ره) را دستخوش تحریف قرار دهد و یا اساسا برای چه کسانی قرار است گره گشایی کند قطعا نیاز به شفاف سازی دارد.

 

مثلا ایشان نظر امام (ره) را درباره عدم دخالت نهادهای نظامی در سیاست بیان کردند اما منع بنیانگذار انقلاب اسلامی درباره عدم دخالت خانواده و فرزندان خویش در سیاست را نادیده می گیرند. تا جایی که با اشاره به کلید واژه انتخاباتی یک جریان سیاسی، تریبون ویژه شب رحلت امام (ره) را هم سیاست زده می کنند. امیدوارم این بیان گزینشی، برگرفته از همان "قرائت گره گشا" از خط امام نباشد.

 

سید حسن آقا همچنین "اسلام ناب محمدی" دربیان امام (ره) را در مقابل "اسلام تحجر" توصیف کردند. با توجه به صراحت نص بیانات رهبر فقید انقلاب، که اسلام ناب را در مقابل "اسلام آمریکایی" مطرح کردند و با توجه به این که این توصیف غیر واقعی از اندیشه امام از سوی نوه ایشان حتی با قرائت گره گشا هم قرابتی ندارد، ترجیح می دهم اینگونه استنباط کنم که "تحجر" از نگاه سیدحسن، همان بازگشت به دامان آمریکاست.

با تمام این تفاسیر بیش از هرچیز با این جمله ایشان موافقم که برای [شبیه] امام (ره) شدن فقط "یک سید خوشگل" بودن کافی نیست.

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها