نگاهی به جدیدترین آزمایش بمب هسته ای آمریکا و برجامی که روحانی مدافعش است/ تبعیض در پسابرجام

کد خبر: 296980
|
14:01 - 1396/01/26
نسخه چاپی
نگاهی به جدیدترین آزمایش بمب هسته ای آمریکا و برجامی که روحانی مدافعش است/ تبعیض در پسابرجام
اجرای برجام و آزمایش بمب هسته ای توسط آمریکا نشان دهنده وجود یک تبعیض آشکار در عرصه بین الملل است.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد، تبعیض ها در جهان امروز یکی از موضوعاتی است که می تواند همانند یک خوره ذهن انسان ها را درگیر کند و آزار دهنده شود. در شرایطی که برخی از سیاست ها در جریان است این تبعیض ها به وفور مشاهده می شود.

 

سال هاست که در سیاست های بین المللی کشورها این تبعیض ها بارها مشاهده شده است اما در یک مورد خاص طی چند سال گذشته این موضوع حداقل برای ایرانیان به خوبی حس می شود.

 

برجام یکی از همین مواردی است که بیانگر یک تبعیض آشکار است. برجامی که در دوران حضور حسن روحانی بر مسند ریاست دولت یازدهم به اجرا در آمد.

 

حسن روحانی روز گذشته پس از ثبت نام خود برای داوطلبی کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ماه آینده، بار دیگر به برجام اشاره و بر حفظ آن تاکید کرد.

 

 

او گفت:در زمینه تعامل سازنده با جهان توانستیم در پیچیده‌ترین پرونده تاریخی، با قدرت‌های جهانی به توافق برسیم و امروز به ملت ایران اعلام می‌کنم از امروز به بعد حفظ برجام یکی از مهم‌ترین مسایل سیاسی، اقتصادی و داخلی ملت ایران است و هووهایی که بارها به قصد کشتن این نوزاد یعنی برجام تصمیم گرفته بودند نمی‌توانند سرپرست خوبی برای این فرزند باشند و همان‌ها که تمام تلاش شبانه‌روزی خودشان را برای این توافق نهاده‌اند، باید مسیر این توافق را تا آخرین قدم‌ها طی کنند.(1)

 

اما برجامی که حسن روحانی از آن بار دیگر یادکرده است و حفظ آن را مهم دانسته چیست؟ برجام به صورت ویژه به بحث هسته ای مرتبط بوده و دستاوردش این است که ایران را متعهد به یک سری محدودیت ها در حوزه هسته ای کرده است.

 

ایران بارها بر استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای خود تاکید کرده است با این وجود اجرای برجام یک سری محدودیت ها به وجود می آورد.

 

حسن روحانی از برجام بارها به دفاع پرداخته است اما در غرب ایالات متحده بارها بمب هسته ای خود را آزمایش و حتی از آن علیه انسان ها استفاده کرده است.

 

انتشار خبر آخرین آزمایش بمب هسته ای توسط ایالات متحده نیز فاصله چندانی با سخنان روحانی در زمان ثبت نام برای داوطلبی کاندیداتوری اش و دفاعش از برجام، نداشت.

 

وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد که اولین مرحله از آزمایش‌های مربوط به پرتاب بمب هسته‌ای «ب‌۶۱-۱۲» را با موفقیت به اتمام رسانده است.

 

 

 

«اداره ملی امنیت هسته‌ای» وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد که آزمایش پرتاب این بمب را از یک جنگنده اف‌- ۱۶ در «پایگاه نیروی هوایی نلیس»، واقع در شهر لاس‌وگاس در ایالت «نوادا» انجام داده است.

 

این آزمایش که اولین مرحله از مراحل سه گانه برای آماده سازی کیفی بمب هسته‌ای «ب‌۶۱-۱۲» جهت استفاده است، برای ارزیابی کارکردهای غیرهسته ای این سلاح و همچنین توان هواپیمای مذکور برای پرتاب بمب انجام شد.(2)

 

به گزارشمرصاد، در حالی تبعیض استفاده و آزمایش آمریکا از بمب اتم و در طرف مقابل اعمال محدودیت برای ایران توسط برجام در حوزه انرژی صلح آمیز هسته ای اعمال می شود که این برجام تاکنون تاثیر خیلی آشکاری بر بهبود زندگی مردم نداشته است.

 

-----

 

1-آمریکا بمب هسته‌ای جدید خود را آزمایش کرد

 

2-سخنان روحانی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها