هنجارشکنی در آموزشگاه‌های آزاد تئاتر و تماشاخانه‌های خصوصی + فیلم

کد خبر: 296960
|
15:48 - 1396/01/24
نسخه چاپی
هنجارشکنی در آموزشگاه‌های آزاد تئاتر و تماشاخانه‌های خصوصی + فیلم
آموزش تئاتر مسئله‌ای است که طی سال‌های متمادی در شکل‌های مختلف وجود داشته، اما ...

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان؛آموزش تئاتر مسئله‌ای است که طی سال‌های متمادی در شکل‌های مختلف وجود داشته و اکثرا در آموزشگاه‌های آزاد ثبت شده در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته است.

 
هنجارشکنی در آموزشگاه‌های آزاد تئاتر و تماشاخانه‌های خصوصی 
 
این روزها با رواج تماشاخانه‌ها و پلاتوهای خصوصی که برخی حتی مجوزی برای آموزش تئاتر ندارند، شاهد برگزاری کلاس‌های مختلف و البته «مختلط» هستیمٍ! البته بازی با واژه‌ها نقشی مهم در این امر دارد. به طور مثال می‌توان به کلاس‌های مختلط با عنوان «حرکات فرم و بدن» و «تمرین‌های زیرزمینی تئاتر» اشاره کرد.
 
اکنون در شهر تهران شاهد برگزاری کلاس‌های مختلطی با عنوان آموزش حرکات فرم و بدن با مربی خانم هستیم. دوره‌هایی که کم کم از زیرزمین سر در می‌آورند تا بشکنند حرمت آنچه را که نباید.
 
کلاس‌هایی با رنگ و لعاب غربی که در سایه غفلت مسئولان مربوطه با تبلیغات علنی مشتری‌هایی هم‌سنخ برای خود جور می‌کند تا از این طریق صحنه گردان نمایش‌هایی باشند، خارج از شرع و عرف جامعه ایرانی.
 
هنجارشکنی در آموزشگاه‌های آزاد تئاتر و تماشاخانه‌های خصوصی
 
کلاس‌هایی که با همکاری مراکز خصوصی برگزار می‌شود. پوسترهایش بر روی دیوارهای شهر باعث جلب هنرجویانی می‌شود و هنر را آن طور که می‌خواهند به خوردشان می‌دهند.
 
اما بازار گرمی و فعالیت آزادانه این دست فعالیت‌ها زمانی بیشتر به چشم می‌آید که چشم‌هایی محو بازی بازیگرنماها می‌شود.
 
 هنجارشکنی در آموزشگاه‌های آزاد تئاتر و تماشاخانه‌های خصوصی + فیلم

 
نقش، بازی، صحنه و صحنه‌گردان این نمایش اما از پشت پرده‌ فرهنگ غربی به روی سن رسیده و مسلماً اینجا کسی پرسش و پاسخی برای این اجراها نداشته است.
 
حالا اگر مجوزهای لازم را هم کنار بگذاریم، شاهد برگزاری کلاس‌های آموزشی مختلط هستیم که از تبلیغات گسترده‌ای برخوردارند؛ البته بدون گفتن آدرس و صرفا با یک شماره تلفن! و اینجاست که مسئله عدم نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جدی‌تر می‌شود.

 
 
 

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب