یادداشت: علی حسینی

درسِ آمدن ترامپ

کد خبر: 296238
|
00:42 - 1395/11/11
نسخه چاپی
درسِ آمدن ترامپ
آمدن ترامپ درسی برای عده ای بود تا فرق دوست و دشمن را بفهمند.

یادداشت - علی حسینی/ بعد از آنکه در اواخر هفته گذشته اعلام شد که ترامپ در یک توهین بزرگ به دنبال ممنوعیت ورود ایرانیان به آمریکاست، وزارت امور خارجه دولت یازدهم باز هم در موضع انفعالی قرار گرفت و در آن موقع واکنشی نداد. اما پس از امضای ترامپ برای اجرای این تصمیمش، بیانیه وزارت خارجه منتشر شد که مشخص بود اقدامی دیر هنگام است.

 

با این وجود در همین بیانیه دیر هنگام نیز نکته ای نهفته است که می تواند جالب توجه باشد.  در بخشی از این بیانیه آمده است: تصمیم دولت ایالات متحده با هدف قرار دادن مردم ایران و توهین آشکار به تمامی آحاد این ملت بزرگ، بی اساس بودن ادعاهای دیرینه ایالات متحده مبنی بر دوستی با مردم علیرغم اختلاف با دولت ایران را به نمایش گذاشته و نشان از کینه گروهی در حاکمیت آمریکا و محافل تأثیرگذار داخلی و خارجی آن نسبت به همه ایرانیان در سراسر جهان دارد.

 

اعتراف بیانیه وزارت خارجه یعنی بی اساس بودن ادعای آمریکا در خصوص دوستی با مردم ایران موضوعی است که مدت هاست منتقدان برجام به آن تاکید می کنند. از همان ابتدا منتقدان نوشتند و گفتند که با شیطان نمی توان قرار داد بست اما با انواع توهین ها اعم از بی سواد، بی شناسنامه و ... روبرو شدند.

 

آمدن ترامپ درسی برای عده ای بود تا فرق دوست و دشمن را بفهمند. وقتی دلسوزان داخلی به شیوه مذاکره با آمریکا و برجام نقد دارند، از جانب یک دوست این سخنان را مطرح می کنند. اما عده ای  "با دوستان خشونت، با دشمنان مدارا" را سیاست خود قرار دادند.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب

    پربازدیدترین ها