سردار غیب پرور:

بسیج مساجد را نسبت به اقشار دیگر در صفحه بالاتر قرار می‌دهم/حجت الاسلام تویسرکانی:نباید سنگر مسجد را از دست بدهیم/ بسیج، کلید واقعی حل مشکلات است

کد خبر: 296215
|
15:03 - 1395/11/06
نسخه چاپی
بسیج مساجد را نسبت به اقشار دیگر در صفحه بالاتر قرار می‌دهم/حجت الاسلام تویسرکانی:نباید سنگر مسجد را از دست بدهیم/ بسیج، کلید واقعی حل مشکلات است
اختتامیه اولین جشنواره‌ برترین‌های مساجد کشور که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار غلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در آیین اختتامیه اولین جشنواره برترین‌های مساجد کشور که صبح امروز در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد اظهار داشت: مساجد ما بعد از گذشت 4 دهه از انقلاب اسلامی، حرکتی روبه جلو داشتند و این حرکت باید دائمی بوده و استمرار داشته باشد. 

 
وی با عنوان اینکه مساجد باید کانون انسجام بخشی ملی باشد گفت: مردم ما باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند و مسجد باید محل همگرایی بین مردمان ما باشد. همین موضوع باعث شد مساجد ما در انقلاب اسلامی نقش خودشان را به خوبی ایفا کنند. 

سردار غیب پرور افزود: مساجد محل انسان‌سازی و زمانی که مؤمنین دور هم جمع شده و معارف دینی را تبادل می‌کنند این شاهراه رشد و ترقی است. 
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: مسجد باید محل امنی برای مراجعه کنندگان باشد و همه در مساجد احساس آرامش روح و سکینه دل کنند. 
 
وی با بیان اینکه مسجد باید محل خدمت‌رسانی باشد عنوان داشت: اگر مساجد از احوالات مردم پیرامونی محلات آگاه باشند کسی نیازمند نخواهد شد و مساجد کانون مقاومت اسلامی است. 
 
سردار غیب‌پرور با عنوان اینکه مساجد کانون مقاومت فرهنگی است گفت: مساجد حصار فرهنگی، خاکریز فرهنگی در کشورند و اگر سست باشد همه چیز از دست خواهد رفت. 
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه فرمانده اصلی بسیج مقام معظم رهبری است افزود: من با محوریت مساجد حرکت می‌کنم و بسیج مساجد را نسبت به اقشار دیگر در صفحه بالاتر قرار می‌دهم و در برنامه ریزی سال 96 همه موظفند در همین خط مشی حرکت کنند. 
 
وی افزود: یکی از الزامات موفقیت این نقش آفرینی انسجام و اتحاد ارکان در مساجد است و محور هر مسجد امام جماعت آنجا و همه باید به آن قائل باشیم و اگر این همگرایی بین ارکان باشد ما تعاریف و برنامه‌هایمان را روان‌تر و با سهولت بیشتری دنبال می‌کنیم. 
 
سردار غیب‌پرور با عنوان اینکه مساجد می‌بایست هسته‌های علمی و جهادگر داشته باشد گفت: این هسته‌ها باعث می‌شود که خدمت‌رسانی به مردم بیشتر شده و از احوال مردم جویا شوند و ما در برنامه‌های آتی صندوق‌های قرض‌الحسنه را در مساجد ایجاد خواهیم کرد. مساجد می‌بایست زمزم انقلاب اسلامی برای جوانان این مرز و بوم شود. 
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اگر برنامه‌ها و اقداماتی که مدنظرمان است را به خوبی اجرا کنیم آن زمان می‌توانیم سرمان را در مقابل مقام معظم رهبری بالا بگیریم. 
 
وی با تأکید بر اینکه مساجد بنیادی‌ترین لایه انقلاب اسلامی است افزود: اقدامات ما در بسیج خدمت‌رسانی به مردم است و مردم نیازمند امید و نشاط در جامعه هستند و انقلاب اسلامی این قابلیت را دارد و مساجد می‌توانند این نشاط را به مردمان انتقال دهند. 

همچنین حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا تویسرکانی نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در این مراسم گفت: اگر مساجد را از دست بدهیم انقلاب را از دست داده‌ایم. 

  
وی افزود: بسیج با ظرفیت‌هایی که دارد و وارد هر میدانی می‌تواند به رفع مشکلات آنجا کمک کند و نیاز است پیوند بین نهادها با بسیج ایجاد شود تا مشکلاتمان رفع شود. 
  
نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: مساجد ما پیوست فرهنگی و ما نباید این سنگر مهم را از دست بدهیم. 
  
وی با بیان اینکه بسیج کلید حل مشکلات جامعه است عنوان داشت: کلید حل مشکلات از دل برجام و تعامل با غرب بیرون نمی‌آید و گره‌ها و قفل‌های ما را باز نمی‌کند. کلید واقعی حل مشکلات در نگاه مقام معظم رهبری بسیج است. 
  
حجت الاسلام تویسرکانی ادامه داد: بسیج باید در محرومیت زدایی، آسیب‌های اجتماعی، اقتصاد مقاومتی،؛ مبارزه با تهاجم فرهنگی، فعال نمودن و پویایی جامعه باید به میدان بیاید. 
  
وی ادامه داد: جایگاه بسیج در انقلاب اسلامی یک جایگاه اساسی است و بسیج و مساجد ما نه تنها در کشور بلکه در نقاط مختلف عالم منشا آثار بزرگ، نهضت‌ها و حرکت‌های انقلابی بزرگ شده است. 
  
نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج با بیان اینکه مقام معظم رهبری علت نابودی انقلاب در برخی کشورها را قطع رابطه مسلمانان با بسیج می‌دانند گفت: مسلمانان باید ارتباط با مساجد را بیشتر کرده و این ارتباط علت پیروزی امت اسلامی در ظلم و ستم بر علیه مستکبران شده است. 
  
انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد