وبلاگ خبربرتر؛

دانستني هايي در مورد مصرف انار

کد خبر: 296098
|
09:11 - 1395/10/14
نسخه چاپی
دانستني هايي در مورد مصرف انار
انار ترش طبعي سرد و خشک و انار شيرين مزاجي سرد و معتدل دارد و اين ميوه حاوي ويتامين هايي مانند A، E، C و اسيد فوليک است.

دانستني هايي در مورد مصرف انار

 

محققان دريافتند آن دسته از افرادي که از اضافه وزن رنج مي برند و زحم معده دارند،بايد در مصرف انار احتياط کنند.

انار ترش طبعي سرد و خشک و انار شيرين مزاجي سرد و معتدل دارد و اين ميوه حاوي ويتامين هايي مانند A، E، C و اسيد فوليک است.

انار آنتي اکسيداني بسيار قوي است که طبق بررسي هاي انجام شده، خاصيت آنتي اکسيداني انار 3 برابر چاي سبز است و آب انار از تجمع پلاکت ها در عروق خوني جلوگيري مي کند.

مصرف انار سبب تصفيه خون و دفع سموم بدن مي شود، همچنين اين ميوه با از بين بردن اسيد هاي چرب نقش موثري در کاهش چربي هاي اطراف شکم دارد.

انار تاثير بسزايي در کاهش فشار و قند خون دارد، مصرف اين ميوه براي افرادي که دچار خارش بدن هستند و طبع گرمي دارند توصيه مي شود، همچنين رب انار خاصيت چاق کنندگي دارد بنابراين مصرف آن براي افراد لاغر مفيد است.

مصرف انار در دوران بارداري نيز موجب زيبايي چهره نوزاد مي شود و مصرف رب انار نيز از ويار حاملگي جلوگيري مي کند و استفاده از آب انار در زمان بارداري مانع از آسيب رسيدن به مغز جنين مي شود.

مصرف انار همراه با گلپر از ايجاد دل درد جلوگيري مي کند و از طرفي سبب جذب بهتر آن مي شود، بهترين زمان مصرف اين ميوه صبح ناشتا همراه با مقداري گلپر است.

آب انار نيز حاوي ترکيباتي مانند "کلاژن و الاستين" است بنابراين مصرف آن نقش چشمگيري در از بين بردن ترک هاي پوستي دارد و سبب حفظ جواني و شادابي پوست مي شود.

مبتلايان به زخم معده بايد از مصرف انار ترش اجتناب کنند زيرا استفاده از اين ميوه سبب تشديد زخم معده مي شود،همچنين استفاده از انار شيرين در افراد سردمزاج توصيه مي شود همچنين اين افراد بايد پس از خوردن اين ميوه مقداري نبات و زنجبيل مصرف کند.

مصرف بيش از حد انار و رب انار سبب يبوست مي شود بنابراين مصرف انار همراه با هسته هاي آن در مبتلايان به اسهال مفيد است همچنين زياده روي در مصرف انار ترش سبب کاهش هورمون هاي مردانه مي شود.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد