جایگاه چهاردهم استان کرمانشاه در بودجه مصارف عمومی/ رقم متفاوت بودجه استانهای غربی نسبت به شهر خواب زده + سند

کد خبر: 296071
|
17:06 - 1395/10/11
نسخه چاپی
 جایگاه چهاردهم استان کرمانشاه در بودجه مصارف عمومی/ رقم متفاوت بودجه استانهای غربی نسبت به شهر خواب زده + سند
وضعیت غیرقابل توجیه استان کرمانشاه در لایحه بودجه به شکلی است که برخلاف استانی مانند ایلام که در صدر رقم بوجه مصارف عمومی قرار دارد، کرمانشاه جایگاه چهاردهم را به خود اختصاص داده است.

به گزارشاسلام آباد خبر،به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد، وضعیت غیر قابل توجیه استان کرمانشاه در لایحه بودجه ۹۶ در گزارش های مختلفی مورد بررسی قرار گرفت.

 

بودجه ۱۰۰۰ میلیارد ریالی ارتقاء شاخص های توسعه برای استاتهای محروم و حذف عجیب استان کرمانشاه (اینجا بخوانید)، فقیر تر شدن عجیب استان کرمانشاه بعد از سفر هیات دولت و کاهش چشمگیر پروژه های مهمی مانند منوریل (اینجا بخوانید)، افتتاح مینی پروژه ها مثل جوی آب و دیوار به دلیل کمبود اعتبار (اینجا بخوانید) سهم صفر درصدی استان از سرمایه گذاری خارجی و سهم تقریبا هیچ دولت یازدهم در این بخش (اینجاواینجا بخوانید) از این دست گزارش ها بودند.

 

استاندار کرمانشاه نیز در پاسخ سوالاتی آماری درباره میزان سرمایه گذاری های خارجی و لیست مصوبات سفر هیات دولت با ارائه پاسخ های طنز آلود و سیاسی گفت: آماری از سرمایه گذاری های خارجی به دست ما نرسیده و لیست مصوبات هم آماده نیست (اینجابخوانید)

 

رتبه چهاردهم کرمانشاه در بودجه مصارف عمومی

 

به گزارشمرصاد، نگاهی به لایحه بودجه ۹۶ نشان می دهد که کمکاری و کم توجهی به کرمانشاه در لایحه بودجه ۹۶ بسیار عمیق تر از موارد گفته شده است.

 

رقم بودجه کرمانشاه به عنوان یک استان محروم با شاخص های ضعیف توسعه، در سرانه مصارف عمومی (مجموع بودجه جاری و عمرانی) نسبت به سایر استانها در رتبه چهاردهم قرار دارد.

 

در این بخش جالب است که استان ایلام رتبه نخست را در لایحه بودجه ۹۶ دارد استاتهای کردستان و لرستان هم رتبه ای بهتر از کرمانشاه دارند و در مجموع رقم سرانه مصارف عمومی آنها دو تا سه برابر استان کرمانشاه است.

 

 

 

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب