امیدهای کاذب تدبیر و امیدی ها به توافقی که به آن امیدی نیست/ دولتی که طاقت دوری از برجام را ندارد

کد خبر: 295986
|
12:02 - 1395/09/23
نسخه چاپی
امیدهای کاذب تدبیر و امیدی ها به توافقی که به آن امیدی نیست/ دولتی که طاقت دوری از برجام را ندارد
با وجودنقض برجام توسط طرف آمریکایی کماکان دولتی ها به توافقی که ناکارآمدی آن مشخص شده است، امید دارند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد، چشم امید دولتی ها به برجام به صورتی است که در صورت لغو آن عملا دولت نشان داده است که دیگر برنامه ای برای ارائه نخواهد داشت. بر همین اساس است که از همان ابتدای دولت یازدهم دولتی ها تاکید فراوانی بر توافق هسته ای داشتند.

 

با این وجود پس از گذشت ماه ها از توافق هسته ای و مشخص شدن ماهیت  ضد ایرانی طرف آمریکایی حتی برای خود حامیان برجام، دولتی ها کماکان بر حمایت از برجام تاکید دارند.

 

در همین خصوص، مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود گفته است: آقای جهانگیری در نشست امروز(روز دوشنبه) خود با اعضای فراکسیون مستقلان ولایی مجلس از رتبه ممتاز جمهوری اسلامی ایران در منطقه سخن گفت و تصریح کرد که علی‌رغم بدعهدی‌ آمریکا در موضوع برجام باید از برجام حفاظت کنیم.

 

 

این اظهارات جهانگیری نشان می دهد دولتی ها در هر شرایطی نمی خواهند برجام را تمام شده دانسته و به عبارت دقیق تر از آن دل بکند.

 

رفتار خصمانه پس از برجام تنها به آمریکا خلاصه نشده بلکه اخیرا نیز نخست وزیر انگلستان به عنوان یکی از اعضای گروه 5+1 در توافق هسته ای نیز اظهارات ضد ایرانی جدیدی را به زبان آورد.

 

موضع عجیب دولتی ها در برابر نقض برجام توسط آمریکایی ها پالس های غلطی را به طرف غربی ارسال خواهد کرد که ایران در برابر نقض برجام اقدامی نخواهد کرد.

 

 

در همین خصوص پایگاه خبری آمریکایی «بلومبرگ» در یادداشت سرمقاله روز دوشنبه خود به بررسی اقداماتی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا می‌تواند علیه توافق هسته‌ای ایران انجام دهد پرداخته و پیشنهاد می‌دهد که ترامپ می‌تواند بدون پاره کردن توافق، به ایران فشار بیاورد.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها