در فصل سرما؛

گاز مایع در روستاهای گیلانغرب نایاب شد/ مردم دست به دامان آتش هیزم شدند

کد خبر: 295975
|
12:02 - 1395/09/22
نسخه چاپی
گاز مایع در روستاهای گیلانغرب نایاب شد/ مردم دست به دامان آتش هیزم شدند
اسلام آبادخبر: به دلیل نبود گاز مایع در بسیاری ازروستاهای شهرستان گیلان غرب و گران شدن سیلندرهای گاز، مردم گله مند مجبورند پخت و پز خود را با هیزم و آتش انجام دهند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازمطلع الفجر، با توجه به کمبود گاز مایع در روستاهای شهرستان گیلانغرب و فروش آن در بازار سیاه به قیمت گزاف، روستاییان این شهرستان از مسئولان تقاضای رسیدگی به این مهم را دارند.

 

مردم  روستایی شهرستان مجبوراند سیلندرهای 11 کیلویی گاز مایع را که قبلا در دهستانها توزیع می شد، اکنون  در بازار سیاه و یا توسط برخی از افراد که دست به احتکار آن زده‌اند به قیمت گرانی خریداری کنند.

 

 

برخی روستاییان بخصوص در دهستان ویژنان، بخشی از دیره، دهستان حومه  و حتی شهرک سراب الحاقی (روستای سراب) هم به دلیل عدم توزیع کپسول گاز و از سویی عدم توانایی مالی برای خرید سیلندر گاز، پخت و پز خود را با هیزم  و آتش انجام می‌دهند.

 

مردم  روستا های یاد شده با توجه به نیاز روزانه خود، از مسئولان دست اندرکار شهرستان و استان درخواست رسیدگی سریع این وضعیت نامطلوب در حوزه خدمت رسانی رفاهی به روستاها و آشفته بازار گیلان غرب را دارند تا هرچه زودتر آرامش خاطر به مردم بازگردد.

 

رضا .م از ساکنین روستاهای حومه به خبرنگارمطلع الفجرگفت: با ورود به فصل سرما متاسفانه  وضعیت توزیع گاز در روستاهای ما مختل شده و در این حوزه حقیقتا مشکل داریم، برای خرید یک سیلندر باید مسافت 20 یا 30 کیلومتری رفت و برگشت به شهر  یاید هم هزینه این تردد و بهای کپسول را پرداخت کنیم و این شرایط برای مردم روستایی عادلانه نیست.

 

 

اقاجان .ن از دهستان ویژنان نیز به خبرنگارمطلع الفجردر خصوص عدم توزیع سیلندر گازدر هفته های اخیر گفت: ما در دهستان ویژنان مردم محرومی هستیم که نه وضعیت جاده خوبی داریم و نه حال و روز بهداشت و گاز رسانی در دهستانمان خوب است، ما وقتی با عدم توزیع به موقع گاز مواجه می شویم به ناچار برای رفع نیاز رو به سوزاندن چوب و هیزیم می آوریم  و این رویه خوبی نیست لذا از مسئولان شهر میخواهیم نسبت به این مشکلات ما  مردم روستایی بی تفاوت نباشند.

 

خبرنگار مطلع الفجر به منظور پیگیری مشکلات و دغدغه مردم خصوصا در دو دهستان حومه و ویژنان موضوع را از سرپرست فرمانداری گیلانغرب جویا شده است.

 

سرپرست فرمانداری گیلانغرب در گفتگو با خبرنگارمطلع الفجر، اظهار داشت: ما همواره کاستی ها و مشکلات مردم روستایی را در اولویت قرار داده ایم و در خصوص مشکلاتی که در امر توزیع سیلندر گاز پیش آمده نیز موضوع به جد پیگیری شده است.

 

فرهاد همتی با اشاره به دلایل کمبود سیلند گاز مایع گفت: از یک سو موضوع تعمیرات پالایشگاهی در اراک به عنوان مرکز توزیع سیلندر گاز مایع در منطقه بود که تعهد آن به مرکز خوزستان سپرده شده و از سوی دیگر موج سرمایی که در ماه اخیر در منطقه شمالی کشور شکل گرفته بی شک حوزه توزیعی گاز مایع را تحت تاثیر قرار داده است.

 

وی افزود: با این وجود از طریق پیگیری با نهادهای متولی از جمله مدیریت شرکت گاز ایران  و همچنین حوزه استانداری و مراکز توزیع فراروردهای گازی رایزنی و مکاتبه کرده ایم و با نظارت اداره صنعت و معدن و تجارت به صورت اوژانسی قسمتی از نیازهای مردم بخصوص در دو دهستان حومه و ویژنان را با توزیع  130 عددی سیلندر مرتفع شده است.

 

همتی تصریح کرد: موضوع کمبود سیلندر گاز مایع در سطح دو دهستان یاد شده با نظارت صنعت و معدن شهرستان از طریق دو مرکز توزیع در حال پیگیری است و مردم عزیز نگران نباشند چرا که این روند به زودی مرتفع خواهد شد.

 

با آغاز فصل سرما و عدم اجرای شبکه گاز رسانی در سطح بسیاری از روستاهای گیلانغرب، امید است مسئولان اجرایی موضوع دغدغه و نگرانی این مردم در خصوص ضعف خدمت رسانی عمومی از جمله توزیع سیلندرهای گاز مایع  در سطح دهستانها را به جد پیگیری کنند.

 
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

آخرین مطالب

پربازدیدترین ها