وبلاگ تحول گرایان دلسوز اسلام آبادی:

حكايت مديران پرمدعای کرمانشاه و مقام اول بيكاري در كشور

کد خبر: 295839
|
11:10 - 1395/08/20
نسخه چاپی
حكايت مديران پرمدعای کرمانشاه و مقام اول بيكاري در كشور
اسلام آباد خبر: فرار سرمايه و عدم جذب ان در طول سالهاي گذشته ، راكد ماندن پروژهاي اين استان ،استفاده ناصحيح از ظرفيتهاي بخش كشاورزي، ركود بخش صنعت و نداشتن مهارت در بين بيكاران از دلايل بيكاري لجام گسيخته در استان كرمانشاه است.

 

" كرمانشاه به تنهايي همچنان مقام اول بيكاري  در كشور  رادر اختيار دارد ".

 

كرمانشاه يكي از كلان شهرهاي قديمي ايران است  كه پيدايش آن به   دوران سده چهارم ميلادي  بر مي گردد و پايتخت دوم ايران در زمان ساسانيان بوده است.

 

با اينكه در چهار راه دو محور شمال به جنوب و خاور به باختر قرار دارد و اثار  باستاني  گرانبهاي همچون طاق بستان ، [نتیجه تصویری برای بيكار در استان كرمانشاه] پارينه سنگي ها، نوسنگي ها ، طاق گرا ، تنديس هركول ،قلعه يزدگرد ،تكيه ها و مساجد و صدها اثر ديگر در خود جاي داده است ، ولي متاسفانه به تنهايي سالهاست مقام اول بيكاري در كشور را يدك مي كشد.

 

حال سوال اين است ايا بيكاري پديده اي است كه جرقه اي و جهشي وارد اين استان شده و فراگير و گسترش پيدا كرده است ؟

 

ايا دست مايه هاي همچون جنگ تحميلي بهانه اي براي مشكلات عديده  اين استان وعامل تخريب كننده خسارات مالي و جاني بر پيكره زخمي آن است ؟ مگر خوزستان، ايلام و كردستان در جنگ نبوده اند !!!!

 

فرار سرمايه و عدم جذب ان در طول سالهاي گذشته ، راكد ماندن پروژهاي اين استان ،استفاده ناصحيح از ظرفيتهاي بخش كشاورزي، ركود بخش صنعت و نداشتن مهارت در بين بيكاران  از دلايل بيكاري لجام گسيخته در استان كرمانشاه است.

 

كرمانشاه از لحاظ ظرفيت اشتغال با توجه به موقعيت جغرافيايي يكي از توانمندترين مناطق كشور است ولي عدم استفاده از اين ظرفيت ها باعث هرزه رفتن آنها و تلف شدن عمر جوانان اين استان و به بيكاري سپري شدن اين گنجنيه ها گرانبها  گرديده است.

 

چهار فصل بودن كرمانشاه ، اب كافي و زمين هاي حاصلخيز، اگر تدبير صنايع تبديلي بدنبال داشت !!؟.

ظرفيت گردشگردي و ايجاد فرصتهاي شغلي پتانسيل هاي در اختيار اين استان قرار داده است كه اگر بهره برداري درستي از ان ميشد. !!؟ كرمانشاه به چنين معضل شومي  دچار نمي گرديد.

 

مرز مشترك با عراق و فرصت هاي بالقوه اين اشتراك نيز نتوانسته است بخش صعنت اين استان را درمان كنند و زخم هاي ناسور بيكاري همچنان بر پيكره آن نمايان است و استان كرمانشاه هنوز صنعتي بحساب  نمي ايد.

 

در طول سالهاي گذشته و بهنگام معارفه بيشتر استانداران  كرمانشاه هميشه بر  واژه وحشتناك بودن بيكاري در استان تاكيد داشتند ، نمايندگان استان در وعده هاي تبليغاتي خود بر رفع اين معضل پافشاري مي كنند ولي ماحصل اين همه حرف و وعده هر ساله كسب عنوان برتري و مقام اولي كرمانشاه در بيكاري كشور است.

 

در پايان بايد  متذكر شويم كرمانشاه شايسته چنين معضلاتي نبوده و نيست ، جناب استاندار، مديران، نمايندگان و دست اندكاران كشوري در برابر عظمت و بزرگي اين مردم مسئولند و بايد وام دار انها باشند.

 

باشد كه با نوشتن چنين دردنامه هايی قدمي هر چند كوچك در راه رفع مشكلات اين استان برداشت.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها