فرماندار اسلام آبادغرب مطرح کرد:

انسداد 20 حلقه چاه غیر مجاز در اسلام آبادغرب/500 لیتر در ثانیه مصرف آب آشامیدنی در شهرستان

کد خبر: 295817
|
12:32 - 1395/08/16
نسخه چاپی
انسداد 20 حلقه چاه غیر مجاز در اسلام آبادغرب/500 لیتر در ثانیه مصرف آب آشامیدنی در شهرستان
اسلام آبادخبر: فرماندار اسلام آبادغرب در جلسه شورای حفاظت از منابع آبی شهرستان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 20 حلقه چاه غیر مجاز انسداد شده است.

به گزارشاسلام آباد خبر، صبح امروز جلسه شورای حفاظت از منابع آبی شهرستان اسلام آباد غرب باحضور فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان در سالن شهدای مرصاد فرمانداری این شهر برگزارگردید.

 

فرماندار اسلام آباد غرب این در جلسه  گفت:  از ابتدای سالجاری تاکنون 20 حلقه چاه غیر مجاز مسدود شده که دبی برگشتی آب این چاهها  68 لیتر در ثانیه بوده است.

 

وی اظهار کرد: در این شهرستان 856 حلقه چاه آب کشاورزی، 55 حلقه چاه آب آشامیدنی و 62 حلقه چاه آب صنعتی وجود دارد و در مجموع سالانه  بیش از 78 میلیون متر مکعب آب در بخش کشاورزی و 3 میلیون مترمکعب در بخش صنعتی  از این چاهها برداشت می شود و 500 لیتر درثانیه در حوزه آب آشامیدنی در این شهرستان استفاده می شود.

 

افشین کریمی گفت: دشت حسن آباد شیان بعنوان دشت پایلوت توسط وزارت نیرو درنظر گرفته شده که در این راستا برنامه های مهمی همچون مشارکت مردمی ،نصب کنتور های هوشمند، انسداد چاههای غیر مجاز، تقویت بازرسی، ایجاد ایزومتر، تشکیل بانکهای اطلاعاتی، پخش سیلاب دردشت، اجرای برنامه های آبخیزداری، جایگزینی پساب، خرید چاههای کم بازده، اطلاع رسانی همگانی و تعیین تکلیف چاههای فاقد پروانه برای حفاظت از منابع آبی در این راستا انجام خواهد شد.

 

فرماندار اسلام اباد غرب  آب را نعمت ارزشمند خداوند عنوان نمود و بیان داشت: علاوه بر اینکه مدیران و مسئولین باید با برنامه ریزی و مدیریت  در حفظ و بهره برداری  اصولی این موضوع نظارت داشته باشند مردم هم باید در این خصوص همگام و همراه دولت باشند.

 

وی تأکید نمود؛ مردم باید استفاده بهینه و بجا در مصرف اب را مد نظر قرار دهند و بدانند این نعمت پروردگار باید برای نسلهای آینده هم مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد