کدام سخنان وزرای پیشنهادی باعث شد مجلس در ماه های پایانی به دولت فرصت بدهد؟

کد خبر: 295790
|
11:38 - 1395/08/12
نسخه چاپی
کدام سخنان وزرای پیشنهادی باعث شد مجلس در ماه های پایانی به دولت فرصت بدهد؟
برخی تعهدات قاطع وزرا باعث شد هرسه گزینه پیشنهادی گرچه با آراء ضعیف ولی بالاخره در ماه های پایانی دولت از مجلس فرصت بگیرند.

به گزارشاسلام آباد خبربه نقل از مرصاد، در حالی که جمع بندی نظر فراکسیون ها حاکی از عدم رای اعتماد به حداقل ۲ وزیر پیشنهادی بود اما برخی تعهدات قاطع وزرا باعث شد هرسه گزینه پیشنهادی گرچه با آراء ضعیف ولی بالاخره در ماه های پایانی دولت از مجلس فرصت بگیرند که در ادامه محورهای آن را خواهید خواند:

دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش: من در آستانه ۱۳ آبان روز استکبارستیزی بر پیوند آموختن و تعهد تاکید می کنم. اعلام می کنم و اثبات خواهم کرد که برنامه های من عمل به منویات رهبر معظم انقلاب برای ایجاد تحول و خروج وزارتخانه از جمود است.

صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تعابیر رهبر معظم انقلاب از فرهنگ گفت: من پیرو گفتمان رهبر انقلاب هستم که فرمود فرهنگ هم بستر و هم هدف است. من پیرو گفتمان رهبر انقلاب هستم که از یک سو مخالف تحجر و از سویی مخالف ولنگاری است. والله بالله تالله من با ولنگاری مخالف هستم.

سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان: برنامه های خود را مبتنی بر سیاستهای کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب تدوین کرده ام!

البته مخالفت قاضی زاده نماینده فریمان با وزیر پیشنهادی فرهنگ برای صالحی امیری کمتر از یک موافقت تمام عیار نتیجه نداد... او حضور صالحی در وزارت اطلاعات و همچنین مخالفت های قاطع وزیر پیشنهادی فرهنگ با کنسرتهای موسیقی و مقایسه کنسرت با مشروبات الکلی از سوی وزیر را بزرگنمایی کرد که برای صالحی رای ساز شد.

با این وجود پس از کسب رای از سوی مجلس صالحی امیری در پیامی نوشت:  اکنون که با رأی اکثریت نمایندگان شریف ملت بزرگ ایران در مجلس شورای اسلامی، مسئولیت خطیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را عهده‌دار شده‌ام، به پیشگاه حضرت احدیت سجده شکر به جا می‌آورم که توفیق خدمت‌گزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی تحت زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی و همکاری افزونتر با دولت یازدهم را بر من ارزانی داشت.

وی در ادامه آورده است: از ریاست محترم مجلس شورای اسلامی و هیئت رئیسه محترم مجلس در اداره همراه با نظم و آرامش جلسه امروز و تمامی نمایندگان ملت که در فرآیند ترمیم کابینه، مجدانه و موشکافانه به بررسی صلاحیت وزرا پرداختند صمیمانه قدردانی میکنم. بویژه عزیزانی که در موافقت یا مخالفت با وزرای پیشنهادی سخن گفتند و جلوه زیبایی از مردمسالاری دینی را به تصویر کشیدند.

صالحی امیری تاکید کرده است: از رئیس جمهور محترم جناب آقای دکتر روحانی که حقیر را شایسته خدمت به اصحاب فرهنگ و هنر و ادب و اندیشه و قلم تشخیص دادند و دولتمردانی که با راهنمایی‌ها و حمایت‌هایشان همراهی‌ام نمودند، سپاسگزارم.

وی افزوده است: به اصحاب رسانه و خبرنگاران عزیزی که در پوشش و انعکاس جلسه امروز متحمل زحمات بسیاری شدند، بویژه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران که با پخش زنده جلسات امروز مردم آگاه کشورمان را در جریان مذاکرات و سخنان نمایندگان و وزرا قرار داد تشکر می‌کنم و امیدوارم در کسوت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مدافع حقوق اصحاب رسانه باشم و با فراهم آوردن جریان آزاد اطلاع رسانی در چارچوب قانون قدم مهمی در این مسیر بردارم. از روحانیت معزز، جامعه دینی و قرآنی، هنرمندان، نویسندگان، نخبگان و فرهیختگانی که در روزهای اخیر با اعلام حمایت، این حقیر را مشمول عنایت خویش قرار دادند، سپاسگزارم.

وی در پایان خاطر نشان کرده است: رفع دغدغه‌های مقام معظم رهبری و مراجع عظام در عرصه فرهنگ و ایجاد شرایط مساعد برای شکوفایی و خلاقیت اصحاب فرهنگ و هنر در بستری امن و باثبات و توام با آرامش، از اولویت‌های من در این وزارتخانه خواهد بود. رجاء واثق دارم که با همراهی نهادهای فرهنگی، دینی و آموزشی،همکاری و پشتیبانی همکاران خدوم و فرهنگ‌مدار وزارتخانه و سازمان‌های تابعه و مشارکت همه اصحاب فرهنگ و هنر این مهم محقق خواهد شد.

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها