فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه:

اختلافات ما با جهان غرب اعتقادی و تمدنی است/ آگاهی بخشی به مردم از نقش های مهم بسیج

کد خبر: 295513
|
19:31 - 1395/06/21
نسخه چاپی
اختلافات ما با جهان غرب اعتقادی و تمدنی است/ آگاهی بخشی به مردم از نقش های مهم بسیج
اسلام آبادخبر: فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) گفت:امروز در این شرایط حساس یکی از نقش های بسیج، اتحاد، بصیرت، یکپارچگی و آگاهی بخشی به مردم است.

به گزارشاسلام آباد خبر، سردار بهمن ریحانی  پیش از ظهر امروز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه اسلام آبادغرب  ضمن گرامیداشت یاد شهدای انقلاب و دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای حادثه منا، اظهار داشت: اسلام آبادغرب جایگاه ویژه ای در دفاع مقدس دارد و اسم اسلام آبادغرب با مرصاد گره خورده است.

 

وی با بیان اینکه مسئولیت ما در مقابل شهدا خیلی زیاد است، افزود: یکی از شهدای مدافع حرم (شهید اکبر نظری) فرمانده گردان (حمزه) اسلام آبادغرب بود که در عملیات مرصاد به همراه نیروهای شجاع و ولایتی اسلام آبادغرب بعنوان اولین گردان به خط زدند و بدون توجه به آتش دشمن  مایه عزت و افتخار شدند.

 

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) در ادامه به حوادث منطقه اشاره و بر نقش عربستان در بسیاری از توطئه های منطقه به خصوص در سوریه، عراق و... تاکید کرد.

 

اختلاف ما با جهان غرب یک اختلاف جزئی نیست

 

وی با بیان اینکه جنگ ما با دشمنان جنگ بنیادی، ایدئولوژیکی و جنگ تمدن هاست، گفت: اختلاف ما با جهان غرب یک اختلاف جزئی نیست بلکه اختلاف ما با آمریکا و جهان غرب اختلافات اساسی، بنیادی اعتقادی و تمدنی است.

 

 

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) اظهار کرد: دشمنان نمی توانند یک حکومت اسلامی را تحمل کنند که در جهان زیر بار ظلم نمی رود و از مظلوم حمایت می کند.

 

وی در ادامه به دوره های مختلف در تاریخ انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: امروز همه احزاب تکفیری، صهیونیسم و کفار با هم متحد شده اند که بر علیه ما اقدام کنند.

 

وی افزود: امروز دو دیدگاه برای ما وجود دارد؛ یکی نگاه به خارج که ما بیائیم با دشمنان دست بدهیم و کنار بیائیم و کدخدائی استکبار را بپذیریم که نه امام و رهبری و نه راه شهیدان هیچ کدام این را قبول ندارند و ملت ایران ثابت کرده که بر اساس عزت و کرامت در همه دوره ها سربلند و مستقل باشد.

 

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) با بیان اینکه دیدگاه دیگر نگاه به درون است، گفت: ما در زمان جنگ هیچ چیز نداشتیم و امروز جزو کشورهای برتر دنیا در حوزه صنعت، تکنولوژی، علوم بنیادی، طب و نظامی هستیم که به اینها براساس خودباوری  رسیده ایم.

 

وی با بیان اینکه نگاه امام خودباوری بود، گفت: اگر ما به این اعتقاد داشته باشیم که نه از تهدیدات دشمن بترسیم و نه از تحریم ها سست بشویم و ایمان داشته باشیم ملت ما سربلند خواهد شد.

 

سردار ریحانی با بیان اینکه انقلابی بودن خیلی مهم است، گفت: این روزها فرمایشات مقام معظم رهبری بیشتر روی چند بحث  انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن است.

 

یکی از نقش های بسیج، اتحاد، بصیرت، یکپارچگی و آگاهی بخشی به مردم است

 

وی تصریح کرد: امروز در این شرایط حساس یکی از نقش های بسیج، اتحاد، بصیرت، یکپارچگی و آگاهی بخشی به مردم است.

 

سردار ریحانی گفت: بزرگترین قدرت و مشروعیت ما پایگاه مردمی است و اگر مردم در صحنه نباشند باید منتظر حادثه بود و چیزی که باعث عزت و اقتدار کشور ما شده است حضور مردم انقلابی هوشیار، آگاه، بصیر و در صحنه است.

 

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) با اشاره به اینکه سخنان  رهبری و امام(ره) براساس حکمت الهی بوده است، خاطرنشان کرد: این سخن امام راحل(ره) که فرمودند وقتی تفکر بسیجی برکشور حاکم شد چشم طمع دشمنان از آن کشور دور خواهد ماند بر اساس یک حکمت الهی بود.

 

وی به نقش بسیج در دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: امام به نقش سازمان بسیج برای ترساندن دشمنان و امیدواری دوستان اهمیت داده است و امروز بزرگترین بستر بازدارندگی ما در برابر دشمنان بسیج مردمی است.

 

سردار ریحانی با بیان اینکه همانگونه که یک خادم در مسجد متولی آن است، مسجد متعلق به همه مومنین است، ابراز کرد: احساس نکنید که بسیج مال سپاه است، ما متولی و خدمتگزار بسیج هستیم و بسیج متعلق به همه مردم، خواهران، برادران، مسئولین، ارتش، ناجا و دیگر رده هاست و همه باید با تفکر بسیجی نسبت به بسیج با حرارت نگاه کنید.

 

وی با بیان اینکه تفکر بسیجی یک تفکر عاشورایی و انقلابی است، گفت: از دشمن نترسیدن، خدا را دیدن و خود را دیدن، استکبار ستیزی، به مردم نگاه کردن، در صحنه بودن، دشمن را رصد کردن، سست نشدن و ... از تفکرات بسیج عاشورایی است که الحمدلله در ملت وجود دارند که در دفاع مقدس و صحنه های مختلف نشان دادند.

 

وی تصریح کرد: هرچند شرایط سخت است اما تا زمانی که مردمی این چنین داریم به حمد خدا پیروزی های بزرگی برای ملت ایران رقم خواهد خورد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد