امام جمعه اسلام آبادغرب:

نجات دهنده ی مشکل اقتصاد جهان درآینده، فقط اقتصاد اسلامی است

کد خبر: 295362
|
15:44 - 1395/05/22
نسخه چاپی
نجات دهنده ی مشکل اقتصاد جهان درآینده، فقط اقتصاد اسلامی است
اسلام آبادخبر:امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب در خطبه های نماز جمعه گفت: مشکلات اقتصادی تنها دامن گیر کشور ما نیست مسئله ای است که تمام کشور های دنیا امروزه با آن مواجه هستند و آینده ی دنیا را فقط اقتصاد اسلامی می تواند نجاد دهد.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام سید امیر محمدی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان اسلام آبادغرب ضمن دعوت همه ی نماز گزاران به تقوای الهی اظهار کرد: کسی که به روز رستاخیز ایمان دارد و می داند در آن روز از همه ی کار های انسان می پرسند، باید مراقب زبان خود باشد.

 

وی با اشاره به آیات سوره مؤمنون صفات مومنان واقعی را برشمرد و بیان داشت: خشوع در نماز نشانه شیعه ی واقعی است وقتی نماز می خواند خود را در برابر خدا حقیر می بیند و نماز را با حضور قلب می خواند.

 

خطیب نماز جمعه اسلام آبادغرب با بیان حدیثی از امام رضا(ع) تصریح کرد: اگر می خواهید بدانید چه کسی مؤمن تر است به اخلاق او نگاه کنید.

 

وی یکی از اخلاقیات مؤمن را فراهم کردن زمینه ی ازدواج آسان برای جوانان دانست و در این خصوص گفت: دخالت ها و سخت گیری های بی مورد  در امور ازدواج جوانان آفت های زیادی را برای جوانان و جامعه به همراه دارد.

 

حجت الاسلام محمدی پور در ادامه خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: مبارزه با ظلم و ستم جزء ملزومات زندگی همه ی انسان ها ست و تا ریشه کن شدن ظلم و ظهور منجی عالم بشریت مبارزه با ظلم ادامه دارد.

 

وی افزود:برخی از سخن پیامبر اسلام که می فرماید بهشت زیر سایه شمشیر هاست تعابیری سوء برداشت می کنند و پیامبر گرامی اسلام را را خشونت طلب معرفی می کنند در صورتی که خشونت طلب کسانی هستند که اموال مستضعفان را می بلعند.

 

محمدی پور خاطر نشان کرد: اگر پیامبر اسلام با زور شمشیر با ابوسفیان مبارزه نمی کرد نمی توانست ظلم را در حجاز ریشه کن کند پیامبر اسلام بعد از بیست سال مبارزه و رنج موفق شد ابوسفیان را در برابر خودش تسلیم کند.

 

وی افزود:در آن روزگار رسول خدا (ص) فرمود شمشیر و امروز فرزند او می فرماید توان موشکی را هر روز باید تقویت کنیم و این همان شمشیری است که بهشت زیر سایه ی آن است و این شمشیری است که در مقابل ظالمین کشیده می شود.

 

امام جمعه شهرستان با اشاره به مشکلات اقتصادی و داخلی کشور افزود: مشکلات اقتصادی تنها دامن گیر کشور ما نیست مسئله ای است که تمام کشور های دنیا امروزه با آن مواجه هستند و آینده ی دنیا را فقط اقتصاد اسلامی می تواند نجاد دهد.

 

وی خاطر نشان کرد : نجات دهنده ی مشکل اقتصاد جهان درآینده، فقط اقتصاد اسلامی است همان چیزی که ما هنوز در کشور خودمان نتوانستیم اجرا کنیم.

 

حجت الاسلام محمدی پور افزود:زمانی مشکلات اقتصادی حل می شود که ما بتوانیم نظام سرمایه داری را از بین ببریم و نظام اسلامی بر دنیا حکم فرما باشد که عدالت اجتماعی را به دنبال دارد و این چیزی است که لازمه آن مبارزه است و امروز رهبر انقلاب یک تنه در برابر قدرت های دنیا ایستاده است لذا به صلاح نیست که مشکلات داخلی کشور را بزرگ کنیم و به گوش دشمنان برسانیم .

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها