یادداشت: مسلم معین

دنده چپ !

کد خبر: 294987
|
18:08 - 1395/03/24
نسخه چاپی
دنده چپ !
همان اندازه که رسانه ها و خطبای صاحب تریبون حق انتقاد به رویه فشل اداره امور اجرایی را دارند به همان اندازه استاندار کرمانشاه و یا هر مدیر اجرایی دیگر می تواند صاحب حق نقد و البته وظیفه پاسخ گویی باشد.

به گزارشاسلام آباد خبر، برخلاف برخی از دوستانم اصراری برای پرداختن به سخنان تند استاندار کرمانشاه خطاب به منتقدین ندارم و حتی به تحریریه برخی رسانه ها در همان روز پیام دادم که خبر سخنان ایشان بدون نقد متقابل منتشر شود. چرا که معتقدم همان اندازه که رسانه ها و خطبای صاحب تریبون حق انتقاد به رویه فشل اداره  امور اجرایی را دارند به همان اندازه استاندار کرمانشاه و یا هر مدیر اجرایی دیگر می تواند صاحب حق نقد و البته وظیفه پاسخ گویی باشد.

 

اما به دلیل گسترش واکنشها به سخنان اخیر ایشان در پاسخ تند به منتقدان، ضرورتا چند نکته را تحلیل خواهم کرد:

 

1. بعد از چند تیتر پیاپی از سوی نشریات محلی که استاندار را با کنایه و گاهی هم صراحت به بیدار شدن از "خواب گران" برای ایجاد تحولی که وعده اش را داده بود دعوت کردند، این تکانه ها در هیات رئیسه ارشد استان را می شود نشانه های عبور از دوره خواب تفسیر کرده و به فال نیک گرفت... گرچه ظاهرا از "دنده چپ" بلند شده اند!

 

2. آقای رازانی با ترجمه فرازی از نهج البلاغه    به درستی اشاره کردند که اگر کسی در مقام منتقد فقط "عیب" بگوید و "حسن" نبیند مانند کسی که  امروز به دولت انتقاد می کند و در گذشته سخن نگفته، دچار "لالمانی" شده است.  

 

همین نکته در مورد قضاوت درباره منتقدین نیز صادق است. اگر کسی نقدهای امروز منتقدان به دولت نه چندان موفق روحانی را ببیند و چشمش را به روی همه انتقادهایی که همین رسانه های اصولگرا و خطبا به دولت گذشته داشته اند ببندند، دچار همین "لالمانی" مورد اشاره آقای استاندار شده است. بهتر بود ایشان برای راهنمایی منتقدین به جای ادبیات تند و تیز و کنایه آمیز برخی از انتقادات خود به دولت گذشته -که جایی ثبت و ضبط شده باشد - را رسانه ای کنند و یا تببین کنند چگونه به عنوان استانداری کردستان در دولت اصلاحات، برای ادامه کار با احمدی نژاد نیز اعلام آمادگی کردند.

 

3. برخی احزاب اصلاح طلب در کرمانشاه، بعد از مشخص شدن عیار جایگاه اجتماعی خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی این استان، مدتی است که به بهانه مطالبات سیاسی و بعضا انتصاباتی خود به جای کمک به مدیریت ارشد کرمانشاه شروع به سنگ اندازی و تحریم جلسات و ... کرده اند. امیدوارم که تصمیم آقای رازانی برای آغاز انتقادات تند به منتقدین ربطی به تلاش برای کاهش فشارها از سوی احزاب چند نفره نداشته باشد.

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب

    پربازدیدترین ها