اسلام آبادجوان:

میراث اسلام آباد غرب در آتش سوخت! / لزوم توجه مسئولین به ساماندهی و زیباسازی چغاگاوانه

کد خبر: 294974
|
09:48 - 1395/03/22
نسخه چاپی
میراث اسلام آباد غرب در آتش سوخت! / لزوم توجه مسئولین به ساماندهی و زیباسازی چغاگاوانه
اسلام آبادخبر: چند روز پیش آتش سوزی تپه ی چغاگاوانه سبب شد، دودی سیاه سراسر شهر اسلام آباد غرب را فراگیرد ...

تابستان که می آید آتش سوزی هم زیاد میشود ، افزایش این آتش سوزی ها  که امسال به دلیل بارندگی های مطلوب سبب رویش پوشش گیاهی و علف های هرز فراوانی شده است ،  آمادگی آتش نشانی و گوش به زنگ بودن این سازمان را در جهت خاموش کردن سریع و مهار آتش در مناطق مختلف شهر اسلام آباد غرب می طلبد . چند روز  پیش   آتش سوزی تپه ی چغاگاوانه سبب شد ،   دودی سیاه سراسر شهر اسلام آباد غرب را   فراگیرد و آتش سوزی علف های هرز اطراف این تپه ی تاریخی سبب به خطر افتادان مغازه های مغازه داران اطراف این تپه شد  که اقدام به موقع آتش نشانی باعث شد خیلی زود این آتش سوزی مهار شود  ، اما نکته ای که باید به آن توجه داشت و همگان نیز  با آن هم عقیده هستند  لزوم زیباسازی و توجه بیشتر به این  تپه تاریخی جهت جلوگیری از وقوع حوادث مشابه است . 

 

تپه ی چغاگاونه میراث فرهنگی اسلام آباد غرب محسوب میشود بی شک این هویت گمشده نیازمند توجه بیشتر میراث فرهنگی و حتی شهرداری است شهرداری همراه با کمک مراث فرهنگی میتواند با زیباسازی این تپه آن را به مکانی برای گذراندن اوقات فراغت شهروندان  تبدیل کند و با زیباسازی آن از ایجاد حوادث مشابه نظیر آتش سوزی  جلوگیری کرد.  این تپه ی تاریخی سالهاست که در محاصره ی دستفروشان و بازاریان قرار گرفته  و در مرکز شهر اسلام آباد غرب دیدن تصاویر  پوشش گیاهی نامناسب و علفهای هرز که با اندک کبریتی آتش میگیرد بی شک تصویری کریه از شهر را برای شهروندان و مسافران ایجاد میکند .
 
 
درآمد شهرداری کم است و بودجه هم پایین اما آیا  میشود این تپه ی تاریخی را به حال خود رها ساخت  آن هم در شرایطی که مرکز شهر اسلام اباد غرب محل عبور هزاران نفر در طی روز است که دیدن تصاویر تپه ی آتش گرفته آنان را به این تفکر وا میدارد که چرا این تپه ی تاریخی واقع در مرکز شهر اسلام آباد غرب این چنین  به حال خود رها شده است  .
 
 
بی شک اداره ی میراث فرهنگی و جناب یاری مدیر محترم این اداره طی سالیان گذشته تلاش های   فراوانی جهت انتقال دستفروشان به محلی دیگر  متحمل گشتند اما متاسفانه به دلیل نبود مکان مناسب تغییر مکان دستفروشان هیچگاه  محقق نشد  و امروز تپه ی چغاگاوانه  این میراث کهن و هویت و نماد شهر اسلام آباد غرب با اندک جرقه ای آتش میگیرد و هیچگاه به عنوان مکانی تاریخی آنچنان که شایسته ی آن  است مورد توجه  مسولین قرار نگرفته است .  
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد