یادداشت: مسلم معین

تا مرد سخن نگفته باشد...

کد خبر: 294931
|
18:35 - 1395/03/14
نسخه چاپی
تا مرد سخن نگفته باشد...
سید حسن حتی برای تحلیل نگاه انقلابی در سیاست خارجی، دیدگاه "موازنه منفی" را در کمال ناباوری به شهید مدرس نسبت داد و برای آن شرحی نیز ارائه کرد! در حالی که او در این باب باید از دکتر مصدق نام می برد نه مدرس!

یادداشت - مسلم معین/ به صدا و سیما پیشنهاد می کنم بیش از گذشته تریبون را در اختیار کسانی قرار دهد که از نمد فرآیندهای علامه تراشی و مرجع سازی های کاذب سیاسی برای خود به دنبال ساختن کلاه های چهار فصل هستند.

 

نمونه خوب برای کارآمدی این ایده، آنتن زنده رسانه ملی است که شب گذشته بیش از دو ساعت در اختیار سید حسن آقای خمینی قرار داشت. فرصت مناسبی که می توان با تحلیل محتوای آنچکه وی ابراز داشت، قضاوت کرد که آیا قرابت اندیشه ای سید حسن به امام راحل به اندازه نزدیکی نسبی وی به بنیانگذار جمهوری اسلامی هست یا خیر...

 

خود ایشان که تصریح کرد در زمان رحلت امام (ره) تقریبا!! "عقل رس" بوده اند اما طبیعی است که نوجوانی 17 ساله در سال عروج رهبر کبیر انقلاب، امروز در فراز و فرود همنشینی ها،  مثلا همسر امام (ره) را یک زن دور از جامعه نداد (از واژه نامناسبی که ایشان بهره برد استفاده نمی کنم)  و شاهد مدعای خود را خریدهای ایشان از فروشگاه های مارک دار تهران قرار دهد...

 

شاید همین اندیشه است که برای حریم امام مستضعفین کاخ سازی را ترجیح می دهد و در همین برنامه تلویزیونی تلویحا "خوشگل بودن" را پارامتری اثرگذار برای گرایش مردم به یک رهبری الهی می داند. (گفتند سید خوشگل زیاد بود پس چرا مردم عاشق امام شدند؟)

 

کمی بعد ایشان در پاسخ به سوالی درباره اهمیت امنیتی که در کشور در برابر تهدیدات بیرونی حاکم است گفت: خدا را شکر این امنیت کشور مثل امنیتی که مثلا صدام حاکم کرده بود نیست و باید از همه نیروهای عامل این امنیت تشکر کنیم!

 

در کمال تعجب او دو موضوع متفاوت اشراف یک کشور در کنترل تهدیدات برون مرزی را با ارعاب مردم توسط یک حکومت برای بقا، کاملا اشتباه گرفته بود... والا کیست که نداند صدام با اولین تهدید جدی خارجی سرش بالای دار رفت...

 

سید حسن حتی برای تحلیل نگاه انقلابی در سیاست خارجی، دیدگاه "موازنه منفی" را در کمال ناباوری به شهید مدرس نسبت داد و برای آن شرحی نیز ارائه کرد! در حالی که او در این باب باید از دکتر مصدق نام می برد نه مدرس!

 

پی نوشتها:

 

1. ایشان در گفتگوی زنده خود تحلیلی بر دوران قاجر ارائه کرده و گریزی به تفاوت های آن با دوران کنونی و سه گانه استقلال، آزادی و اسلامیت نظام زدند. کاش ایشان تحلیل می کردند که یکی از تفاوتهای عهد قجر با انقلاب اسلامی امروز شازده هایی بود که بدون داشتن مزیت های نسبی بر دیگران فقط مفتخر بودند به داشتن پدرانی مهم.

 

2. سید حسن خمینی خرداد ماه سال گذشته  در تلویزیون برنامه داشت و در همان  برنامه، از سیما گلایه کرد که چرا سالهاست به او آنتن نداده اند... اما در کمال تعجب ایشان شب گذشته نیز با ادعایی فراموشکارانه گلایه کرد که بعد از سالها به تلویزیون آمده و سیما "نا پرهیزی" کرده است.

 

در هر حال حتی اگر این فراموشکاری ها ادامه داشته باشد، باز هم به سود مردم است که یادگاری ها را در تیررس قضاوت مردم قرار دهد تا روشن شود که اصل مانده اند یا به قول سید حسن آقای عزیز، فقط "یک سید خوشگل" هستند.

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها