محرومیت یک روستا دستاویز توهین یک مسئول به ولی نعمتان خود در اسلام آباد غرب

کد خبر: 294758
|
11:41 - 1395/02/11
نسخه چاپی
 محرومیت یک روستا دستاویز توهین یک مسئول به ولی نعمتان خود در اسلام آباد غرب
محرومیت یک روستا در اسلام آباد غرب موجب شد تا یک مقام مسئول در شهرستان اجازه توهین به مردم این روستا را به خود بدهد.

به گزارشاسلام آباد خبر، در حالی که جایگاه شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاران در قانون جایگاه رفیعی است و پل ارتباطی بین مردم و مسئولین همین دهیاران و شوراها هستند اما بعضا نقش آنها نادیده گرفته می شود.

 

افشین کریمی فرماندار اسلام آباد غرب که به مناسب هفته شوراها در جمع اعضای شوراها و دهیاران  روستاهای اسلام آباد غرب سخن می گفت، نقش شوراها ودهیارانرا نقش مهمی در توسعه پایدار و یکپارچه در روستاها عنوان کرد و اذعان داشت پل ارتباطی بین مردم و دولت دهیاران و شوراها هستند و می توانند بعنوان نهادهای منسجمی توانمندیها ،نیازمندیها و مسائل مورد نظر روستائیان را شناسایی  و به مجموعه مدیریتی منتقل کنندو عامل ارتقای سطح زندگی روستائیان باشند.

 

علی رغم اینکه فرماندار شهرستان اسلام آباد غرب از نقش دهیاران و شوراها تلقی مهمی دارد اما ظاهرا برخی از همکاران ایشان اعتقادی به گفته های فرماندار ندارند و شنیده شده که یکی از مسئولین فرمانداری به دهیارروستا میان تنگ منصوریاز توابع بخش حمیل که مشکلات مردم را مطرح کردهتوهین نمودهاست.

 

این مقام مسئول در فرمانداری شهرستان به این دهیار پیگیر مشکلات مردم گفته "ظاهرا به کنسرو خوردن عادت کرده اید" و این در حالی است که همواره مردم این روستا در فصل بارش ها و همچنین در بارش های اخیر در محاصره سیلاب قرار گرفته اند و راه دسترسی آنها به طور کامل قطع می شود و تا کنون نیز برای رفع این مشکل فکری نشده است.

 

عباس ساروئی دهیار این روستا با انتقاد شدید از این مقام مسئول به خبرنگار ما گفت: این توهین در حالی صورت گرفته که از سال 1373 تا کنون 290 کنسرو لوبیا در دو مرحله 150 و 140 عددی در بین خانوارهای روستا توزیع شده است.

وی خبرهای منتشره در برخی رسانه های استان از سوی مسئولین هلال احمر و امور عشایری را صحیح نداست و گفت: تنها کمک به مردم در محاصره سیلاب این روستا از سوی بخشداری حمیل و از بودجه دهیاری صورت گرفته است.

 

مقام مسئول در فرمانداری نیز در گفتگو با خبرنگار اسلام آباد خبر بدون اینکه گفته خود را تکذیب کند گفت: ما اداره راه و شهرسازی را تعطیل کردیم و فقط در اختیار این روستا قرار داده ایم.

 

وی با بیان اینکه مردم آنجا در یک بیابانی ساکن شدند که تمام خروجی آب شهر از آنجا خارج می شود گفت: هربار که ما مسیر ارتباطی روستا را درست می کنیم آب آن را با خود می برد.

 

این مقام مسئول تاکید کرد: این روستا در محدود سد قرار دارد و باید جابجا شود و اعتبار عمرانی به این روستا تعلق نمی گیرد و حتما این مورد را در سفر استاندار به شهرستان مطرح می کنیم.

 

وی تصریح کرد: ما تمام توان شهرستان را برای رفع مشکل راه ارتباطی این روستا گذاشته ایم و می توانید آمار لازم را از اداره راه و شهرسازی شهرستان بگیرید.

 

گفتنی است این روستا از امکانات اولیه نظیر پوشش تلویزیونی و تلفن همراه نیز محروم است.

 

سالهاست بحث احداث سد در این منطقه مطرح شده ولی عملا هیچ اقدامی دراین خصوص تا بحال انجام نشده است و همین بهانه ای شده برای عدم انجام کارهای زیرساختی و عمرانی در این مناطق.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد