گزارش اسلام آباد خبر از همه واکنش ها به یک بیماری/

بیگرضایی: این بیماری مرگ و میر ندارد/مدرسی: 155 نفر تا کنون به مراکز درمانی مراجعه کرده اند/فرماندار اسلام آباد غرب: احتمال آلودگی آب وجود دارد

کد خبر: 294646
|
18:17 - 1395/01/26
نسخه چاپی
بیگرضایی: این بیماری مرگ و میر ندارد/مدرسی: 155 نفر تا کنون به مراکز درمانی مراجعه کرده اند/فرماندار اسلام آباد غرب: احتمال آلودگی آب وجود دارد
رییس شبکه بهداشت اسلام آباد غرب گفت: بیماری شایع شده مرگ و میر ندارد و بیماری سبکی است، گرچه به احتمال قوی علت بیماری از آب نباشد اما توصیه ما این است که مردم فعلا آب جوشیده استفاده نمایند.

به گزارشاسلام آباد خبر، از روزگذشته تعدادی از همشهریان بخاطر بیماری اسهال و استفراغ به بیمارستان مراجعه کردند.

 

با پیگیری این پایگاه خبری فرماندار اسلام آبادغرب بعد از تشکیل جلسه ستاد بحران شهرستان شایعات آلودگی آب شهر را رد نمود.

 

با توجه به صدور اطلاعیه دانشگاه کرمانشاه مبنی بر مصرف آب جوشیده توسط شهروندان اسلام آبادی بخاطر احتمال آلودگی آب شهر، خبرنگار اسلام آبادخبر این موضوع را از مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلام آبادغرب جویا شده است.

 

 

دکتر حمیدرضا بیگرضایی در گفت و گو با خبرنگاراسلام آباد خبراظهار داشت: تعدادی از همشهریان از روزگذشته با علایم دل پیچه و اسهال و استفراغ به بیمارستان و مطب های خصوصی مراجعه کرده اند که اقدامات درمانی و پیشگیری بهداشتی لازم را انجام داده ایم و از روز گذشته دو بار جلسه ستاد بحران تشکیل شده و فرماندار و دانشگاه علوم پزشکی هم کمک فراوانی کرده اند.

 

وی افزود: از تمام بیماران نمونه گیری انجام شده که ظرف 48 ساعت آینده  نتیجه آزمایشات انجام می شود، همچنین از منابع آب، مسیر و آب مصرفی مصرف کنندگان نیز نمونه گیری شده و نمونه ها جهت آزمایش به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و تهران ارسال شده است.

 

دکتر بیگرضایی گفت: این بیماری مرگ و میر ندارد و بیماری سبکی است، گرچه به احتمال قوی علت بیماری از آب نباشد اما توصیه ما این است که مردم فعلا آب جوشیده استفاده نمایند.

 

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی اطلاعیه صادر نموده و تلویزیون هم زیرنویس نموده، افزود: این به معنای آلودگی آب نیست اما چون هنوز منبع بیماری مشخص نیست از لحاظ علمی  باید احتیاط لازم در خصوص تمام مواد خوراکی و آب صورت بگیرد و به همین دلیل توصیه  می شود تا مشخص شدن نتیجه کامل آزمایشات مردم آب جوشیده مصرف نمایند.

 

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اظهار داشت: به غیر از بیمارستان شیفت بعدازظهر درمانگاه مدلل  فعال است و صبح جمعه هم جهت خدمات رسانی به عموم درمانگاه باز می باشد

 

وی در خصوص برخی شایعات پیرامون این بیماری گفت: این سخنان فعلا گمانه زنی است  چون به هر حال بیماری یا باکتریال است یا ویرال و تا مشخص شدن جواب آزمایشات هیچ نظر کارشناسی نمی توان داد.

 

دکتر بیگرضایی در پایان تصریح کرد: 17حلقه چاه در اسلام آبادغرب که آب شهر از آنها تامین می شود و همچنین 2منبع آب که دارای نگهبان بوده به همراه دستگاه های نظارتی ، بهداشتی و امنیتی مورد بررسی قرار گرفته ، که همگی پلمب بوده و مشکلی مشاهده نشده است و هر گونه شایعه بی اساسی در این خصوص نیزتکذیب می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: که منبع آب شهر چشمه یا سراب نیست که به راحتی دچار آلودگی شود.

 

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه نیز در گفتگو با ایسنا در این باره گفت: صبح روز گذشته (25 فروردین ماه) تعدادی از مردم اسلام آبادغرب با علائم مشابه دل درد، دل پیچه و اسهال آبکی خفیف به بیمارستان این شهرستان مراجعه کردند.

 

صائب مدرسی اظهار کرد: تا ظهر همان روز موارد ابتلا به 115 نفر رسید و این امر موجب شد تا معاونت بهداشتی شهرستان با احتمال بروز وبا، جلسه بحران تشکیل دهد و به بررسی موضوع بپردازد و این بررسی تا ساعت چهار بامداد امروز ادامه داشت.

 

مدرسی تصریح کرد: از تعداد 115 بیمار، 110 نفر سرم درمانی شده و مرخص شدند و تنها پنج نفر که دارای بیماری زمینه‌ای بوده و یا زن باردار بوده‌اند در بیمارستان بستری شدند.

 

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه اظهار کرد: متاسفانه افزایش موارد مسمومیت امروز هم ادامه داشت و تعداد مراجعین با علائم مشابه تا ظهر امروز به 155 نفر رسید.

 

مدرسی درخصوص علت نهایی این مسمومیت، گفت: این احتمال وجود داشت که آب شرب در اثر سیلاب آلوده شده باشد اما پراکندگی موارد ابتلا که تعدادی در برف آباد، تعدادی در روستای شیان و تعدادی در اسلام آبادغرب بودند این احتمال را رد کرد.

 

وی افزود: علت ایجاد این مسمومیت دسته جمعی در دست بررسی همکاران معاونت بهداشتی قرار دارد.

 

سایت خبری مرصاد نیوز نیز در این باره خبری را منتشر کرده است.

 

مرصاد نیوز نوشت: افشین کریمی فرماندار اسلام آبادغرب به شایعه های گوناگون منتشر شده در بین مردم اشاره کرد و گفت: علت این فراگیری اسهالی در دست بررسی است اما براساس اطلاعات اولیه ، احتمال آلوده شدن آب شرب شهرستان بر اثر بارندگی های اخیر می تواند عامل اصلی باشد.

 

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه هم گفت: پس از آگاهی از حادثه ، ساعت 24 دیشب کمیته بحران در بیمارستان امام خمینی (ره) و پس از آن، ساعت 8 صبح امروز در فرمانداری اسلام آبادغرب تشکیل و اوضاع مورد بررسی قرار گرفت.

 

 

دکتر ابراهیم شکیبا گفت: با توجه به پراکندگی شیوع بیماری در سطح شهرستان به ویژه شهر اسلام آبادغرب، این احتمال وجود دارد بارش های اخیر باعث آلودگی آب آشامیدنی شهر شده اما در این رابطه هنوز مستندات کافی در دست نیست.

 

 

وی با اشاره به آزمایش های صورت گرفته بر روی نمونه آب منتقل شده به آزمایشگاه گفت: نتایج اولیه تا فردا مشخص و به اطلاع عموم می رسد.

 

 

دکتر شکیبا در پایان با اعلام اینکه هیچ جای نگرانی نیست ، به مردم توصیه کرد ؛ آب آشامیدنی را جوشانده و پس از سرد شدن بنوشند.

 

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها