منتخب مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس دهم مطرح کرد:

ظلم به پروژه‌های ملی در استان کرمانشاه/ برنامه نظام توسعه شهری در حوزه اسلام‌آباد غرب در دستور کار قرار بگیرد

کد خبر: 294628
|
10:24 - 1395/01/23
نسخه چاپی
ظلم به پروژه‌های ملی در استان کرمانشاه/ برنامه نظام توسعه شهری در حوزه اسلام‌آباد غرب در دستور کار قرار بگیرد
منتخب مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: به پروژه‌های راه‌آهن غرب کشور، بزرگراه کربلا و مناطق ویژه اقتصادی استان کرمانشاه در طول چند سال گذشته ظلم شده است.

به گزارشاسلام آباد خبر، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه استان کرمانشاه به‌دلایلی از جمله کم‌توجهی دولت و اختلاف میان نخبگان کرمانشاه با عقب ماندگی جدی روبه‌رو است اظهار داشت: احیای جایگاه استان کرمانشاه در سند آمایش کشور و بازگرداندن این منطقه به جایگاه قطب توسعه کشور باید در دستور کار نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس دهم قرار گیرد.

 

منتخب مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس دهم شورای اسلامی تکمیل زیرساخت‌های عمرانی و توسعه در استان کرمانشاه را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های پیش روی خود در مجلس دهم دانست و گفت: تمام تلاش‌ها به‌کار گرفته می‌شود تا تکمیل این زیرساخت‌ها در حوزه استانی و به‌ویژه اسلام‌آباد غرب نهایی شود.

 

فلاحت‌پیشه گفت: متأسفانه بسیاری از مصوباتی که در رابطه با تکمیل زیرساخت‌های عمرانی و توسعه‌ای در سفر مقام معظم رهبری و رئیس جمهور به استان کرمانشاه تصویب شد تاکنون به‌طور عملی اجرایی نشده است.

 

وی با اعلام اینکه در طول چند سال گذشته به پروژه‌های ملی در استان کرمانشاه ظلم شده است، افزود: طرح‌های راه‌آهن غرب، بزرگراه کربلا، احداث مناطق ویژه اقتصادی و دیگر طرحهای صنعتی با رکود روبه‌رو هستند.

 

منتخب مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس دهم مشکل اصلی استان کرمانشاه را بیکاری دانست و گفت: با توجه به اهمیت رفع بیکاری در حوزه مدیریتی دستور کار اصلی خود را بحث اشتغال قرار داد‌ه‌ام.

 

فلاحت‌پیشه اجرایی شدن توافق هسته‌ای ایران و شکست تحریم‌ها را سبب شکل‌دهی مثبت اقتصاد مقاومتی دانست و اضافه کرد: نمایندگان استان باید به‌گونه‌ای عمل کنند که مزایای افزایش بودجه و درآمدهای کشور در حوزه استان کرمانشاه به وجود بیاید.

 

منتخب مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس دهم عنوان کرد: از اقتصاد مقاومتی نباید تنها جنبه‌های ریاضتی و فشار بودجه‌ای سهم مردم استان کرمانشاه شود بلکه شرایط به‌گونه‌ای ایجاد شود که علاوه بر تقویت زیرساخت‌ها با توسعه استان مردم ثمرات اقتصاد مقاومتی را لمس کنند.

 

وی با ابراز اینکه اقتصاد مقاومتی به‌معنای مدیریت بهینه اقتصاد کشور است، گفت: مردمی که در عرصه‌های مختلف سیاسی و حکومتی جمهوری اسلامی و تحولاتی همچون جنگ و سازندگی سهم بزرگی داشته‌اند باید سهم بیشتری در اقتصاد مقاومتی داشته باشند.

 

فلاحت‌پیشه افزود: در شرایطی که مملکت به‌سمت اجرای اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های کلی اقتصاد پیش می‌رود سهم استان کرمانشاه از اقتصاد مقاومتی باید همراه با توسعه باشد.

 

وی با اشاره به اینکه همدلی ویژه‌ای میان نمایندگان منتخب این دوره از مجلس شورای اسلامی در استان کرمانشاه مشاهده می‌شود اظهار کرد: نمایندگان استان باید با برنامه‌محوری با هم کار کنند و به‌جای پرداختن به عزل و نصب درون‌استانی بیشتر به‌سمت اجرای برنامه‌ها پیش بروند.

 

فلاحت‌پیشه با بیان اینکه در قالب فصل نخست قانون برنامه پنجم توسعه مصوبات خوبی برای استان کرمانشاه در حوزه فرهنگی به‌‌ویژه از زمان سفر مقام معظم رهبری وجود دارد، گفت: در حوزه‌های مختلف از حوزه و دانشگاه تا دیگر حوزه‌های هنری و جبهه و جنگ مصوباتی وجود دارد که اجرایی نشده است.

 

وی با ابراز اینکه در زمینه فرهنگی دو اقدام اساسی باید انجام شود، افزود: یکی از این اقدامات احیای مصوبات فرهنگی گذشته و دوم تخصیص بیشتری از بودجه فرهنگی کشور به استان کرمانشاه است.

 

فلاحت‌پیشه با اعلام اینکه در مصوبه سال 1391 دوهزار و 500 میلیارد تومان به حوزه فرهنگ اختصاص یافته بود، گفت: متأسفانه در توزیع این بودجه استان کرمانشاه سهم شایسته‌ای نگرفت و باید به‌جای حرف زدن بودجه‌های لازم برای حوزه فرهنگ جذب شود.

 

وی با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن برنامه نظام توسعه شهری در حوزه اسلام‌آباد غرب عنوان کرد: نظام توسعه شهری باید برای اسلام‌آباد غرب، کرند غرب، ریجاب، حمیل و گهواره تعریف شود و در قالب آن وزارت کشور باید به وظیفه خودش به‌ویژه در امر بودجه‌گذاری عمل کند.

 

وی یکی از اهداف خود را رها ساختن اسلام‌آباد غرب از رکود عنوان کرد و گفت: این رکود سبب شده منطقه ویژه اقتصادی و دیگر زیرساخت‌های صنعتی استان نادیده گرفته شود و سعی می‌کنم برای بازگشت سرمایه‌گذاران به استان کرمانشاه زیرساخت‌های صنعتی استان تقویت شود.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها