مرسي برنامه آشتي ملي خود را دنبال مي کند/ تحت هيچ شرايطي اجازه نمي دهيم کشور به عقب بازگردد

کد خبر: 29456
|
08:30 - 1392/04/11
نسخه چاپی
رياست جمهوري مصر با صدور بيانيه اي در ساعات اوليه صبح سه شنبه اعلام کرد دولت دموکراتيک مدني جديد مهم ترين دستاورد انقلاب بزرگ 25 ژانويه مصر است و تحت هيچ شرايطي اجازه نمي دهد اين کشور به عقب بازگردد.
به گزارش  باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز، دفتر رياست جمهوري مصر روز سه شنبه در بيانيه اي اعلام کرد محمد مرسي رئيس جمهور اين کشور معتقد است بيانيه فرمانده نيروهاي مسلح که در آن براي سياستمداران مصري ضرب الاجل تعيين شده است باعث سردرگمي و آشوب خواهد شد و او به برنامه خود در زمينه آشتي ملي ادامه خواهد داد.

رياست جمهوري مصر با بيان اينکه فرمانده نيروهاي مسلح پيش از صدور چنين بيانيه اي با مرسي مشورت نکرده است اعلام کرد برخي جملات اين بيانيه باعث تشويش و آشوب در کشور مي شود.

رياست جمهوري مصر در بيانيه خود اعلام کرد رئيس جمهور برنامه خود را براي پيشبرد روند آشتي ملي دنبال خواهد کرد زيرا اين خواست اکثر مردم مصر است و به تلاش ها براي ايجاد اختلاف ميان مردم نيز توجهي نخواهد کرد.

در اين بيانيه آمده است: بيانيه فرماندهي کل نيروهاي مسلح مصر بدون مشورت با رييس جمهور صادر شده است  و رياست جمهوري معتقد است برخي از عبارت هاي به کار برده شده در آن باعث تشويش و آشوب در عرصه ملي مي شود.

رياست جمهوري مصر در اين بيانيه افزود: همه ما ساز و کار دموکراسي را انتخاب کرده ايم تا تنها گزينه و شيوه اي باشد که از طريق آن اختلاف ديدگاه ها را مديريت کنيم.

بر اساس اين بيانيه، نهاد رياست جمهوري گام هايي عملي براي پويايي ساز و کار آشتي ملي برداشته است، ساز و کاري که محمد مرسي رييس جمهور در سخنراني اخيرش آن را اعلام کرد.

در اين بيانيه آمده است رياست جمهوري به مسيري که از قبل براي تحقق آشتي ملي فراگير ميان همه گروه هاي ملي ، جوانان و احزاب سياسي برنامه ريزي کرده است ادامه مي دهد و بدون توجه به اظهاراتي که با هر انگيزه اي موجب تعميق تفرقه بين مصري ها مي شود و احتمالا صلح اجتماعي را تهديد مي کند، در جهت پاسخگويي به مطالبات مردم تلاش مي کند.

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب

    پربازدیدترین ها