از ابتدای نوروز؛

بیشترین تصادفات رانندگی کرمانشاه در محور اسلام‌آباد غرب رخ داد

کد خبر: 294547
|
09:08 - 1395/01/10
نسخه چاپی
بیشترین تصادفات رانندگی کرمانشاه در محور اسلام‌آباد غرب رخ داد
اسلام آبادخبر: معاون امداد و‌ نجات جمعیت هلال احمر کرمانشاه گفت: از ابتدای نوروز بیشترین آمار تصادفات در محور اسلام آباد و تقاطع حسن آباد به مرصاد و کمترین تصادفات در شهرستان هرسین رخ داد.

به گزارشاسلام آبادخبر، همایون پور حسن امروز دوشنبه در مراسم تور درون استانی امداد و نجات که با حضور جمعی از مسئولان هلال احمر استان و‌ خبرنگاران کرمانشاه به صورت نمادین برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به حجم کاری بالا و لزوم امدادرسانی سریع و به موقع از سوی سازمان جمعیت هلال احمر در همه ایام به ویژه نوروز و حضور گسترده بازدید کنندگان، گردشگران و مسافران نوروزی فعالیت و خدمات امداد و نجات نیز ضرورت بیشتری خواهد داشت.

 

معاون امداد و‌ نجات جمعیت هلال احمر کرمانشاه افزود: در درون سازمان جمعیت هلال احمر چند گروه ویژه و زیرمجموعه جمعیت هلال احمر شامل سازمان جوانان هلال احمر، امداد و نجات، داوطلبان و تشکلات مردمی با محوریت سازمان‌های مردم نهاد به عنوان پشتیبانی فعالیت دارند.

 

پورحسن خاطر نشان کرد: در حوزه امداد و نجات همه حوادث و سوانحی که در سطح‌ کشور و استان رخ دهد به حسب ذات حوادث طبیعی و غیرطبیعی از جمله سیل رعد و برق، جاده ای، کوهستانی و... با توجه به تعهدات اخلاقی حتی اگر فرای وظایف جمعیت هلال احمر بوده نیز به نحو شایسته ای امدادرسانی شده است.

 

این مسئول در ادامه بیان کرد: این گروه‌ها در همه فصول و طرح های تابستانی و زمستانی و در پایگاه های ثابت و‌سیار به امداد رسانی و فعالیت پرداخته اند.

 

وی عامل ۷۰ درصد حوادث را عامل انسانی و رعایت نکردن نکات ایمنی دانست و گفت: بیشترین آمار تصادفات امسال در محور اسلام آباد و تقاطع حسن آباد به مرصاد و کمترین آمار متعلق به شهرستان هرسین بوده است.

 

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر کرمانشاه افزود: تلاش ما بر این است که خسارت‌ها در حوادث به حداقل برسند تا به ویژه در ایام نوروز خاطرات خوبی برای خانواده خود رقم بزنند.

 

پورحسن با بیان اینکه سال گذشته ۱۱۱ هزار نفر در سازمان هلال احمر آموزش‌های ویژه امدادی را گذراندند، افزود: این آموزش‌ها از ۸ تا ۸۰ ساعت و حتی تا مرحله حرفه‌ای و‌تخصصی به جمعیت متعددی از جمله نیروهای انتظامی، آموزش و پرورش و... ارائه شده و برگزاری مانور ها برای نجات گران در راستای آمادگی، توان افزایی، حضور به موقع در محل حادثه به همراه مدیریت بحران و جلوگیری از بروز حوادث و مقابله با آن در دستور کار قرار گرفته است.

 

معاون امداد و‌نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه در هر خانواده باید یک امدادگر وجود داشته باشد، تصریح کرد: اگر آموزش‌ها افزایش پیدا کند و فرهنگ سازی مناسب انجام شود در نجات جان افراد موثر تر خواهد بود.

 

پورحسن با بیان اینکه هم اکنون بیش از۱۵۰ هزار نفر در جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه فعالیت دارند، اظهار داشت: در حال حاضر تجهیزات مناسبی از جمله آمبولانس‌های توانمند، بالگرد، خودروهای کمکی و سایر وسایل را در اختیار داریم.

 

 شبکه اطلاع رسانی مرصاد

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد