کیش کانون اخبار در چند روز گذشته در وب گردی رسانه های داخلی؛

تحلیلی از استراحت یا فضای کاری حضور هاشمی در کیش و عسلویه/ سرانجام مطالبات اقتصادی مردم چه شد؟

کد خبر: 294513
|
12:10 - 1395/01/07
نسخه چاپی
تحلیلی از استراحت یا فضای کاری حضور هاشمی در کیش و عسلویه/ سرانجام مطالبات اقتصادی مردم چه شد؟
چرا برای سفر روحانی و هاشمی به کیش شایعه درست شد؟آیا علت واقعی سفر تفریح و استراحت بود و یا پیگیری مقاصد سیاسی؟

به گزارشاسلام آباد خبربه نقل ازندای ساحل، در چند روز گذشته بحث های زیادی راجع به حضور هاشمی به همراه خانواده به جزیره کیش و پس از آن پیوستن دکتر روحانی به ایشان مطرح و دستخوش بازی فعالان رسانه ای قرار گرفت. حضوری که با خبر پیوستن مهدی هاشمی از زندان به این جمع خانوادگی به اوج شور خود رسید و تکذیب کردن آن از سوی دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هم نتوانست از حواشی آن بکاهد.

یکی دیگر از این اخبار کذب انتشار تصویری از بادیگارد های هاشمی و روحانی در کیش توسط کانال تلگرامی یکی از روزنامه ها بود که پس از گذشت مدتی خبر از خروجی کانال حذف شد، البته تصویر پخش شده نیز مربوط به یک سایت خصوصی آموزش و اجاره بادیگارد عیناً کپی و در فضای مجازی نشر داده شده بود.

531

هر چند این گونه سفر رفتن و آن هم همزمانی با حضور رئیس جمهور در آن مکان اتفاقی نبوده بلکه با برنامه ریزی های از پیش تعیین شده صورت گرفته است اما کانال تلگرامی هاشمی آن موضوع را طبیعی خوانده و می گوید حاج آقا فقط 2 بار در سال مرخصی می روند یکی در عید نوروز به کیش و دیگری هم در تابستان به مشهد مقدس است.

این دامنه و گمانه زنی ها به نوعی بود که آیت الله هاشمی رفسنجانی برای کاری بودن سفر به جزیره کیش و خطه جنوب کشور سری هم به منطقه گازی پارس جنوبی در عسلویه بزند و با مدیران ارشد وزارت نفت دیدار داشته باشد و البته حضور روحانی در کیش هم همراه با خبر ازدنیا رفتن مادر همسر ایشان بود به نوعی که دیگر گمان نکنم این سفر هیچ گاه از ذهن وی فراموش شود.

250793_354

برخی از تحلیل گران معتقداند این جو رسانه ای و فضاسازی تبلیغی آن هم بعد از ناتوفیقی در حل مشکلات اقتصادی، عملی نشدن وعده ها در برجام و توافق هسته ای و همچنین موضع گیری رهبری در خصوص برجام های بعدی را باید راهکاری برای انحراف مردم از مطالبات به حق خود یعنی مشکلات معیشتی دانست.

با این رویکرد اصلاح طلبان و دولت تدبیر باید برای آینده خود برنامه ریزی مناسبی را طراحی کند و پاسخگوی نیاز های مردم باشند زیرا دوران جوسازی رسانه ای در این خصوص گذشته است، در غیر اینصورت باید منتظر شکست سختی در انتخابات سال آینده برای این جناح بود.

 

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها