اسلام آباد خبر گزارش می دهد

لزوم توجه مسئولین به مشارکت بخش خصوصی در گردشگری اسلام آباد غرب/معرفی محل های اقامتی شهرستان

کد خبر: 294456
|
09:51 - 1394/12/25
نسخه چاپی
لزوم توجه مسئولین به مشارکت بخش خصوصی در گردشگری اسلام آباد غرب/معرفی محل های اقامتی شهرستان
اسلام آباد غرب با قریب 360 اثر تاریخی و طبیعت زیبا و تمدن غنی چند هزار ساله از جاذبه های توریستی و طبیعی دیدنی و ویژه ای برخوردار است اما در راستای جذب گردشگران نوروزی اقدامات درخور توجه انجام نشده است.

به گزارشاسلام آباد خبر، شهرستان اسلام آبادغرب نسبت به وجود آثار تاریخی و مذهبی فروان، از مکانهای اقامتی اندکی برخوردار است؛مسافرخانه هجرت یکی از قدیمی ترین و ارزان ترین اقامتگاه ها در مرکز شهر اسلام آبادغرب است.

 

هتل سهند واقع در میدان شهید بهشتی شهر اسلام آبادغرب یکی دیگر از اقامتگاه های مسافران می باشد که بصورت سوئیت آپارتمانی آماده پذیرایی از مسافران نوروزی می باشد، این مکان قابلیت ارتقاء به هتل چند ستاره را دارد اما بعلت عدم حمایت مسئولین و اختصاص تسهیلات کم بهره فعلاً در همان طرح اولیه باقی مانده است.

 

اما تنها هتلی که اسم آن در سایت گردشگری و میراث فرهنگی استان ثبت شده است هتل طهماسبی واقع در بلوار شهید فتاحی ورودی شهر اسلام آبادغرب است که این هتل با وصف اینکه استانداردهای لازم را از جنبه های مختلف برای پذیرایی مسافران داشته اما بعلت نداشتن درآمد و بدهی به بانک توسط بانک عامل مصادره شده و در این ایام فعالیت ندارد.

 

خانه معلم شهرستان یکی دیگر از ارزان ترین مکان های اقامتی شهرستان اسلام آبادغرب برای مسافران نوروزی می باشد، رستوران خانه معلم اسلام آبادغرب واقع در خیابان راه کربلا چندین سال است که به یک مکان خدماتی واقتصادی هم تبدیل شده که علاوه بر خدمات رسانی به فرهنگیان به عموم مردم و به ویژه مسافران سرویس های ویژه ای ارائه می دهد.

 

بدیهی است شهرستان اسلام آ باد غرب که با قریب 360 اثر تاریخی، همچون تپه چغاگاوانه، منطقه نمونه گردشگری شیان شامل آتشکده شیان، قلعه شیان و سراب شیان، آتشکده میل میلگه، آتشکده پلنگرد، بنای ساسانی فیروزآباد، سراب شرف‌آباد، سراب هرسم و شهر قیل منصوری و طبیعت زیبا و جنگل های کم نظیر بلوط ، از جاذبه های گردشگری تاریخی با تمدن غنی چند هزار ساله و جاذبه های توریستی و طبیعی دیدنی و ویژه ای که برخوردار است اما در راستای جذب گردشگران نوروزی  اقدامات درخور توجه انجام نشده است که توجه بیش از پیش مسئولین در مشارکت و حمایت از بخش خصوصی را می طلبد.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

آخرین مطالب

پربازدیدترین ها