یک کارشناس برجسته تاریخ :

مردم فریب تبلیغات بی بی سی را نمی خورند/ هر زمان فتنه ای بوده انگلستان در آن نقش داشته است/ آن ها همیشه ایرانیان را معامله کرده اند

کد خبر: 294344
|
11:43 - 1394/12/01
نسخه چاپی
مردم فریب تبلیغات بی بی سی را نمی خورند/ هر زمان فتنه ای بوده انگلستان در آن نقش داشته است/ آن ها همیشه ایرانیان را معامله کرده اند
یک کارشناس برجسته تاریخ گفت: هر زمان که فتنه ای در ایران به وجود آمده است انگلیسی ها در آن نقش داشته اند.

به گزارشاسلام آباد خبر،خسرو معتضد در گفتگو با خبرنگار سیاسیشبکه اطلاع رسانی مرصاد،با اشاره به سوابق دخالت های انگلستان در سیاست داخلی ایران به خصوص از طریق رسانه بی بی سی اظهار داشت: مردم ایران نسبت به فعالیت های انگلستان احساس نفرت دارند.

 

وی افزود: بنده زمانی که به انگلستان سفر کردم بسیار مورد احترام قرار گرفتم و بنده را به رسانه های مختلفی بردند اما اینکه بنده نسبت به انگلستان نفرت دارم دلیلش این است که انگلستان همیشه ایرانیان را معامله کرده است.

 

این کارشناس تاریخ تاکید کرد: آن ها در شهریور سال 1320 نیز ما را معامله کرده بودند. در سال 1324 نیز می خواستند که آذربایجان را به روس ها بدهند و خوزستان را برای خود ببرند.

 

هر زمان فتنه ای بوده انگلستان در آن نقش داشته است

 

معتضد با بیان سابقه طولانی انگلستان در ایجاد فتنه ها در ایران گفت: هر زمان که فتنه ای در ایران به وجود آمده است انگلیسی ها در آن نقش داشته اند.

 

 

وی با اشاره به غارت های انگلستان از سرمایه های ایران گفت: آن ها برنج، روغن، گندم ما را بردند. لهستانی ها را برای ما آوردند که تیفوس داشتند و این بیماری در مملکت ما شایع شد.

 

مردم به تبلیغات بی بی سی بی اعتنا هستند

 

معتضد با بیان اینکه مردم فریب تبلیغات رسانه ای انگلستان را نمی خورند، گفت: مردم به تبلیغات آن ها بی اعتنا هستند و اینطور نیست که بی بی سی بگوید و مردم نیز رای بدهند.

 

وی همچنین به ویژگی های نماینده ملت اشاره کرد و گفت: نماینده باید به فکر مشکلات مردم باشد.

 

معتضد در ادامه با انتقاد از خرید زیاد هواپیماهای مسافر بری گفت: چرا این تعداد هواپیما خریداری شده است؟ می شد که کمتر از این تعداد خریداری شود.

 

مردم متوجه شدند که کمونیست ها نوکر بیگانه هستند

 

وی گفت: مردم ایران باهوش هستند. علت اینکه کمونیست ها در ایران نابود شدند این بود که مردم متوجه شدند که نوکر بیگانه هستند.

 

این کارشناس تاریخ با اشاره به اینکه بعید است در داخل ایران کسانی طرفدار انگلیس باشند، گفت: البته ممکن است که تازه به دوران رسیده هایی که 2-3 بار به خارج از کشور رفته اند، مانند ناصرالدین شاه که مقهور فضای آن جا شده اند، طرفداری کنند. رضا شاه می گفت که من اگر به خارج بروم حتی ممکن است که ایران را فراموش کنم.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها