امام جمعه کرمانشاه:

احدی حق ندارد در امر انتخابات با آبروی دیگران بازی کند

کد خبر: 294342
|
16:27 - 1394/11/30
نسخه چاپی
احدی حق ندارد در امر انتخابات با آبروی دیگران بازی کند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه پایبندی به اخلاق، ایمان و تقوا در انتخابات را مورد تاکید قرار داد و گفت: احدی حق ندارد در امر انتخابات با آبروی دیگران بازی کند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد، آیت الله مصطفی علما در خطبه های عبادی - سیاسی نماز جمعه این هفته در کرمانشاه با توصیه همگان به تقوا  و پرهیزکاری و توجه به خداوند اظهار داشت: آیات قرآن کریم همواره به ما تذکر می‌دهد اگر خدا را فراموش کنیم خود را فراموش کردیم و آن موقع هلاک می‌شویم.

 

آیت الله علما خمیر مایه تقوا را مراقبت دائمی و توجه دائم به معاد دانست و افزود: اگر از یاد خدا غافل شویم خداوند ما را به خودمان واگذار می‌کند و توجه به این فرمایش  پیامبر اکرم(ص)ضروری است که می‌فرمایند؛ خدایا کمتر از یک چشم بر هم زدن ما را به خود وانگذار.

 

خطیب جمعه کرمانشاه در ادامه منشأ همه گرفتاری‌ها را فراموش کردن خداوند عنوان کرد و گفت:  فراموش کردن خداوند سبب قطع رابطه می‌شود و مصیبتی بزرگتر از این در عالم وجود ندارد.

 

امام جمعه کرمانشاه محفوظ ماندن از گناه را سبب عاقبت بخیری و ورود به وادی السلام دانست و گفت: رسول خدا(ص) فرمود: اگر می‌خواهید از یاد خدا غافل نشوید به مجالس اهل ذکر و اهل خدا بروید و با افراد اهل ذکر مجالست داشته باشید و امام علی(ع) فرمود؛ ذکر سبب نورانیت و نورایت نیز برای آدمی رشد می آورد.

 

آیت الله علما منشا اقتدار امام خمینی(ره) و ایستادگی در مقابل تمام قدرت‌های جهان را نتیجه پایبندی به ذکر و بندگی دانست و بیان کرد: در احادیث آمده که یاد خداوند عقل‌ها را هدایت می‌کند و سبب بینایی، هشیاری، بصیرت، علم و دانایی برای انسان می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در بخش دیگری از خطبه‌ها بیان کرد: امام علی(ع) می فرماید اگر  می خواهید زندگی سالم و صالحی داشته باشید حقیقتاً به تقوا پناه ببرید و تقوا سپر و دستاویزی برای مقابله با دشمنان است.

 

خطیب جمعه کرمانشاه به سالروز گشایش سفارت فلسطین در محل سابق سفارت اسرائیل در ۳۰بهمن اشاره کرد و گفت: یکم اسفند سالروز حمله جنگنده‌های رژیم بعثی به هواپیمای حامل ۴۰ نفر از شخصیت های مجلس و دستگاه قضا بود که حجت الاسلام محلاتی نیز از جمله شهدای این حادثه بود و به همین دلیل یکم اسفند به روز روحانیت نامگذاری شده است.

 

۷ اسفند مظهر بیداری ملت است

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه به ایام فاطمیه در پیشرو اشاره کرد و افزود: باید ایام فاطمیه با شکوه هر چه تمام‌تر برگزار شود و  ۵ اسفند روز مهندسان بزرگ است.

 

آیت الله علما به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با مردم تبریز اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار حضور مردم در ۲۲ بهمن را نشانه عزم راسخ و بیداری دانستند و ایشان از اعماق دل از مردم برای حضور بسیار باشکوه و دشمن شکن در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن تشکر و قدردانی نمود.

 

خطیب جمعه کرمانشاه با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری ۷ اسفند را مظهر بیداری ملت و دفاع از نظامی دانست که چند صد هزار شهید و جانباز و اسیر برای آن فدا شدند و در ادامه گفت: امروز نظام جمهوری اسلامی در دنیا نظیر ندارد و معنای حضور  دفاع از نظام و استقلال و عزت ملی است.

 

امام جمعه کرمانشاه خواستار حضور باشکوه مردم در انتخابات ۷ اسفند شد و افزود: همه باید با جان و دل همانند حماسه ۲۲ بهمن که عده کثیری خانوادگی برای راهپیمایی آمدند در انتخابات ۷ اسفند نیز کسانیکه شرایطش را دارند باید خانوادگی و با بصیرت پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.

 

امام جمعه کرمانشاه در ادامه نسبت به انتخاب نمایندگان توصیه‌هایی داشت و گفت: برای انتخاب نماینده اصلح نشانه‌ها و علامت‌ها را ببینید مقام معظم رهبری به لیست اشاره کردند و تاکید دارند که در انتخابات ما باید خلاف میل آمریکا عمل کنیم.

 

زیر سوال بردن شورای نگهبان القای غیرقانونی بردن انتخابات است

 

آیت الله علما به سناریو انگلیس برای انتخابات ۷ اسفند در جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: انگلیس به دنبال القای این است که در خبرگان مردم به کدام نماینده‌ها رأی دهند و لذا باید بسیار مراقب لیست‌ها باشیم و مقام معظم رهبری بسیار تاکید دارند که درست خلاف خواسته آمریکا و انگلیس عمل شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: مقام معظم رهبری فرمودند؛ شورای نگهبان یکی از چند مرکز اساسی است که آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب به شدت با آن مخالفت کرد همچنانکه شاهد مخالفت آمریکا با ولایت فقیه و سپاه پاسداران از ابتدای انقلاب هستیم.

 

آیت الله علما با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: زیر سوال بردن شورای نگهبان به معنای القای غیرقانونی کردن انتخابات، مردم و نمایندگان و قانون را زیر سوال بردن است و کسانیکه به دنبال تخریب شورای نگهبان هستند درصدند تا انقلاب را به اصطلاح مات کنند و لذا رهبری فرمود باید بیدار باشیم.

 

خطیب جمعه کرمانشاه با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب حساس بودن جایگاه مجلس خبرگان را مورد تاکید قرار داد و افزود: رهبر معظم انقلاب با تایید خبرگان چنان شخصیتی شد که به اقوال دوست و دشمن مانند خورشید می‌درخشد و عالم اسلام را مدیریت می‌کند و این کار خبرگان است و باید نهایت دقت و وسواس را به خرج دهیم.

 

مردم در امر انتخابات خلاف میل آمریکا عمل کنند

 

امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر بصیرت، دانایی، آگاهی و دشمن شناسی بیان کرد: مردم باید در انتخابات نماینده مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی خلاف میل آمریکا عمل کنند و اکنون به مرز ۴۰ انتخابات در کشور نزدیک شدیم و در این سال‌ها امام(ره) و رهبری معیارها و ملاک‌ها را بارها بیان فرمودند.

 

آیت‌الله علما در ادامه اظهار کرد: یکی از اهداف برجام گشایش اقتصادی و فراهم شدن زمینه سرمایه داران خارجی در کشور بود اما اخیراً یکی از مسئولان آمریکا گفت ؛کاری می‌کنیم که سرمایه داران دنیا جرأت نکنند در ایران سرمایه گذاری کنند؛ این سخن خلاف اهداف برجام است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه عنوان کرد: باید به عمق مسئله پی ببرید و بدانید که آمریکا با دست دادن و مذاکره قابل اعتماد نخواهد بود و مقام معظم رهبری نیز فرمودند؛ آمریکا قابل اعتماد نیست چراکه کار دشمن دشمنی است.

 

خطیب جمعه کرمانشاه در ادامه افزود: آمریکای امروز همان آمریکای قدیم است و همه ما باید بیش از پیش آمریکا را بشناسیم و نباید دلباخته آمریکا باشیم، و لذا شعار مرگ بر آمریکا باید به قوت خود باقی بماند و امام(ره) بخوبی دشمن شناسی کرد که فرمود آمریکا شیطان بزرگ است.

 

نماینده اسیر آمریکا کشور را به بدبختی می‌کشاند

 

آیت الله علما با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: نماینده دلباخته آمریکا کشور را بدبخت می‌کند چون او اسیر آمریکا است و در مواقع خطر برای دفاع از انقلاب و اسلام به میدان نمی‌آید.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اخلاق‌مداری، ایمان مداری و تقوا مداری در انتخابات را مورد تاکید قرار داد و گفت: احدی حق ندارد در امر انتخابات با آبروی دیگران بازی کند وخدا و رسول(ص) راضی نیستند با آبروی دیگران بازی شود.

 

آیت الله علما تاکید کرد: باید اخلاق و تقوا را محور قرار دهیم و همچنانکه امام(ره) فرمودند ما به حسب تکلیف و وظیفه عمل می‌کنیم و آن زمان که جنگ مهمترین مسئله کشور بود امام(ره) گفت من به پیروزی و شکست فکر نمی‌کنم بلکه به این فکر می‌کنم که وظیفه‌ام را انجام دهم؛ و این چنین شخصیتی در دنیا بی نظیر است.

 

امام جمعه کرمانشاه قانونگذاری و نظارت را دو وظیفه نمایندگان در مجلس دانست و بیان کرد: نماینده مردم می‌تواند در تصمیم گیری‌های کلان کشور مداخله کند اما قول و وعده و وعید هر کاری را دادن وظیفه او نیست و مجلس باید کارهای کلان توجه داشته باشد.

 

نمایندگان بر  روند اجرای اقتصاد مقاومتی نظارت کنند

 

خطیب جمعه کرمانشاه همچنین گفت: اقتصاد مقاومتی دو ساله شد اما نظارت نماینده‌ها برای این مسئله مهم کجاست و بارها گفته شد که ظرفیت‌های هر استان را باید شناسایی کرد و اقتصاد مقاوتی شکوفا شود.

 

آیت الله علما افزود: اگر نفت به بشکه‌ای سیصد دلار هم برسد باید سراغ اقتصاد مقاوتی برویم و متکی به خود باشیم و نمایندگان قبل و جدید باید روی اقتصاد مقاومتی نظارت جدی داشته باشند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: اخیراً مشاهده شد میوه‌هایی از خارج وارد کردند با قیمت کیلویی سی هزار تومان و باید پرسید که چرا نمایندگان بر واردات این میوه‌ها نظارت نکردند.

 

امام جمعه کرمانشاه منشا بسیاری از گرفتاری‌های کشور را عدم نظارت دانست و افزود: باید در مجلس قوانین محکم، علمی و تخصصی  و تصمیم‌گیری برای جوانان اتخاذ شود.

 

آیت الله علما بیان کرد: جمعه آینده همگی باشکوه هرچه تمام‌تر پای صندوق‌های رای خواهیم رفت و باز هم تاکید می‌کنم باید معیارها و ملاک‌ها و اصلح‌ها در نظر داشته باشید و آمریکا را مایوس کنید.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد