کاندیداهای ائتلاف اصولگرایان استان کرمانشاه را بیشتر بشناسید + بیوگرافی

کد خبر: 294335
|
17:52 - 1394/11/28
نسخه چاپی
 کاندیداهای ائتلاف اصولگرایان استان کرمانشاه را بیشتر بشناسید + بیوگرافی
ائتلاف اصولگرایان کرمانشاه 9 کاندیدا را برای 6 حوزه انتخابیه استان کرمانشاه معرفی کرد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازمرصاد، روز گذشته شبکه اطلاع رسانی مرصاد درخبری اختصاصیکاندیداهای ائتلاف اصولگرایان استان کرمانشاه را معرفی کرد.

 

بر اساس این گزارش در لیست اصولگرایان کرمانشاه 9 کاندیدا دیده می شوند که در 6 حوزه انتخابیه استان کرمانشاه کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شده اند.

 

 

برای شناخت بیش تر این کاندیداها در ادامه بیوگرافی آن ها آمده است.

 

 

حجت الاسلام  سید جواد حسینی کیا(کاندیدای حوزه سنقر و کلیایی)

 

 فرزند سید محمد متولد 1351 صادره از سنقر کلیایی ( استان کرمانشاه )

 

 

مدارک تحصیلی: کارشناسی فلسفه، سطح سه حوزه ( کارشناسی ارشد )
 

وی سال 1364وارد حوزه علمیه کرمانشاه شد و تا پایه نهم دروس حوزه را در آنجا گذراند و سال 1376 به قم مهاجرت کرد. پس از تکمیل دروس سطح، در دروس خارج فقه حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی (2سال) حضرت ایت الله جوادی آملی (8سال) و خارج اصول حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی (8سال ) شرکت کرده و در حال حاضر نیز ادامه دارد.

 

از سال 1378 در دوره کارشناسی فلسفه حضوری موسسه پذیرفته و دوره را به اتمام رساند
در اردیبهشت سال1388 از پایان نامه سطح سه او با عنوان "معاد از دیدگاه شهید مطهری و مهندس بازرگان" دفاع و با امتیاز عالی پذیرفته شد.

 

سوابق علمی:

تدریس دروس معارف در تیپ نبی اکرم صلی الله علیه واله و سلم سپاه پاسداران کرمانشاه از سال 1374-1369

 

همکاری علمی ، فرهنگی با آموزشکده فنی مهندسی کرمانشاه 1374-1373

 

مشاور مراکز مشاوره سازمان بهزییستی کرمانشاه از سال 1376-1374

 

تدریس درس اخلاق اسلامی در مرکزآموزش امام علی علیه السلام  1389

 

تدریس درس علم اخلاق در مدرسه معصومیه (سلام الله علیها) دفتر تبلیغات اسلامی 1389

 

تدریس دروس معارف اسلامی ( راه و راهنما شناسی) در مدیریت نیمه حضوری مؤسسه امام خمینی ره 1389

 

سوابق اجرایی :

 

مسئول روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ازسال 1371-1370

 

جانشین نهاد رهبری در دانشگاه رازی و مسئول دبیرخانه کمیته گزینش استاد و عضو کمیته انضباطی دانشجویان1372-1371

 

نماینده طلاب و فضلای شهرستان سنقر کلیایی در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در دوره پنجم (1388-1384)

 

نماینده طلاب و فضلای کرمانشاه در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم دردوره ششم (1391-1388)

 

همکاری با موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) از سال 1377 و انجام وظیفه با عناوین: مسئول امور فارغ التحصیلان، مسئول برگزاری کلاس های کارشناسی ارشد و دکتری،
مسئول اداره پایان نامه ها، مدیرکل امور آموزشی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی ره (در حال حاضر)

 

حسن سلیمانی(کاندیدای حوزه هرسین، صحنه، کنگاور)

 

حسن سلیمانی در دهمین روز آذر سال سی و دو در شهرستان صحنه در خانواده ای کشاورز و مذهبی دیده به جهان گشود. تحصیلات ابتدایی خود را در مدرسه اسلامی و مقاطع تحصیلی دبیرستان را در دبیرستان شرف گذرانید. در خرداد ماه سال پنجاه و یک موفق به اخذ مدرک دیپلم تجربی گردیده که در طول دوران تحصیل به عنوان نفر اول استان چه در رشته تجربی و چه رشته های هنری خط و نقاشی شناخته شد.

 

بلا فاصله همان سال با رتبه پنج کشوری در دانشکده حقوق دانشگاه تهران پذیرفته شده که توانست با توانمندی بسیار بالا و هوش و استعداد تحصیلی و با توکل به خداوند متعال در مدت سه سال (در قالب هفت ترم) تحصیل خود را در شهریور سال پنجاه و چهار به پایان رساند و سه ماه بعد از فارغ اتحصیل شدن از آذر ماه پنجاه و چهار تا آذر ماه پنجاه و شش به خدمت مقدس سربازی در نیروی دریایی ارتش در جزیره خارک اعزام گردید.

 

پس از دریافت کارت پایان خدمت به استخدام شرکت توانیرو در آمد و به عنوان کارشناس امور قرارداد ها در اداره توانیرو از دی ماه پنجاه و شش تا خرداد ماه پنجاه و هفت انجام وظیفه کرد تا این که در دوره کارآموزی قضایی از خرداد ماه سال پنجاه و هفت تا دی ماه همان سال مشغول به گذراندن دوره شد. اما نکته قابل توجه اینجاست که وی در زمان محمد رضا پهلوی سوگند قضاوت را یاد نکرد و با روحیه انقلابی و ولایت مداری که در خود دید به همراه مردم فهیم و انقلابی در تظاهرات خیابانی بر علیه شاه شرکت کرد و نهایتا پس از پیروزی انقلاب شکوهمند در بهمن ماه پنجاه و هفت اعلان حضور کرده و سوگند یاد کرد.

 

در اسفند ماه سال پنجاه و هفت به عنوان دادرس دادگاه شهرستان نهاوند و همزمان دادیار دادسرای انقلاب اسلامی مشغول به امر مقدس قضاوت شد و پس از آن به عنوان بازپرس دادسرای دادگاه انقلاب شهرستان نهاوند مشغول بود تا این که در مورخه پنجم مهر ماه پنجاه و نه با اعلام جنگ تحمیلی و احضار افسران احتیاط سال پنجاه و شش بلافاصله به خدمت احتیاط جبهه حق علیه باطل در آمده و تا مورخه پنجم فروردین سال شصت در گردان صد و چهل و هشت لشکر هفتاد و هفت پیروز خراسان بعد از مدت شش ماه حضور در جبهه به دادسرای شهرستان کرمانشاه منتقل شد و به عنوان دادسرای دادگاه شهرستان در خردادماه سال شصت شروع به کار کرد.

 

پس از آن به دادگستری شهرستان پاوه مأمور شد و در سال شصت و یک به شهرستان کرمانشاه بازگشته و به عنوان مشاور دادگاه خانواده و رئیس‌ شعبه چهارده دادگاه کیفری دو کرمانشاه و رئیس‌ شعبه سه دادگاه خانواده کرمانشاه تا سال شصت و هفت انجام وظیفه کرد.

 

از سال شصت و هفت به بعد به عنوان رئیس‌ دادگاه اسلام آباد و در عین حال رییس دادگاه خانواده و رئیس‌ دادگاه حقوقی دو و مرجع رسیدگی دادگستری ایلام و دادگستری غرب استان کرمانشاه مشغول بود تا این که به عنوان کاندیدا در انتخابات دوره چهارم مجلس شورای اسلامی در سال هفتاد شرکت کرده و به شهرستان کرمانشاه منتقل و به عنوان رییس دادگاه کیفری کرمانشاه مشغول شد. 

 

چون شهرستان صحنه جزء بخش کرمانشاه بود و حوزه قضایی کرمانشاه محسوب می شد باید استعفا می داد ولی ریاست محترم وقت قوه قضاییه به جای قبول استعفا، نامبرده را به سازمان بازرسی کل کشور منتقل کرد و از آنجا به خدمت در اداره کل بازرسی استان کرمانشاه مأمور شد.

 

در خرداد سال هفتاد و یک با رای بیش از پنجاه درصد آرای مردم شریف و فهیم و ولایتمدار حوزه کنگاور،صحنه و هرسین به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تا خرداد سال هفتاد و پنج حضور داشت. لازم به ذکر است وی از فاصله سال های هفتاد و پنج تا هشتاد در مدت پنج سال به عنوان مدیر کل حقوقی سازمان بازرسی کل کشور و معاونت فرهنگی سازمان بازرسی و معاونت اقتصادی سازمان بازرسی و مشاور رییس کل سازمان بازرسی کل کشور انجام وظیفه کرد تا اینکه به مدت هفت سال به عنوان نماینده مردم شهرستان های کنگاور صحنه هرسین دینور و بیستون در دوره های مجلس ششم و هفتم در مجلس حضور داشت.

 

در طول این چند سال در حوزه فعالیت های قضایی به عنوان دادیار دادسرای دیوان عالی کشور و عضو معاونت دیوان عالی کشور، به پرونده فعالیت خود اضافه کرد.

 

علی جلیلیان(حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو)

 

در سال ۱۳۴۱ در یکی از روستاهای اسلام آباد غرب به نام قلعه هرسم متولد شد و تحصیلات ابتدایی را درهمان روستا به پایان رساند. سپس تحصیلات خود را در دوره های راهنمایی و دبیرستان در اسلام آباد غرب گذراند و در سال ۱۳۵۹ با شروع جنگ تحمیلی در دفاع مقدس شرکت کرد.

 

 

پس از پایان تحصیلات دانشگاهی در رشته حقوق و علوم قضایی دانشگاه تهران مدتی به امر تدریس در آموزش و پرورش اسلام آباد غرب و روستاهای منطقه پرداخته و سپس وارد دستگاه قضایی شد و بعنوان قاضی دادگستری شهرستان سرپل ذهاب، رئیس دادگستری شهرستان روانسر، رئیس دادگستری شهرستان جوانرود، معاون دادستان کرمانشاه خدمت کرد.

 

تحصیلات دانشگاهی خود را تا دکترای حقوق خصوصی Ph.D ادامه داد.

 

وی نمایندهٔ دورهٔ نهم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از حوزهٔ انتخابیهٔ اسلام‌آباد غرب در استان کرمانشاه است.

 

فتح الله حسینی(حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو)

 

 فتح الله حسینی در سال ۱۳۴۲ در شهرستان سرپل ذهاب (استان کرمانشاه) متولد شد. پس از شروع جنگ هشت ساله با عراق، وی از سن ۱۴ سالگی تا پایان جنگ در جنگ با عراق حضور داشته و به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد. پدر وی هیبت اله حسینی از رزمندگان جنگ هشت ساله با عراق بوده است.

 

سوابق اجرایی:

  • عضو هیئت رئیسه امنیت ملی مجلس شورای اسلامی
    - نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی
    - عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام
    - عضو هیئت رئیسه فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی
    - نایب رئیس کمیته دفاعی مجلس شورای اسلامی
    - رئیس کمیته رزمندگان فراکسیون ایثارگران

 

 

 وی اولین نماینده حوزه قصرشیرین بوده است که انتخابات در این حوزه را در مرحله اول با اکثریت آرا به پایان رسانده و اولین نماینده حوزه قصرشیرین بوده که عضو کمیسیون تلفیق ۹۳ مجلس شورای اسلامی است.

 

عبدالرضا مصری(حوزه انتخابیه کرمانشاه)

 

 عبدالرضا مصری (زاده ۱۳۳۵ کرمانشاه) نماینده کرمانشاه در مجلس هفتم و مجلس نهم و وزیر رفاه و تامین اجتماعی دولت سابق (پس از برکناری پرویز کاظمی) است. وی دارای مدرک دکترای زمین شناسی از دانشگاه تربیت معلم تهران است.

 

 

معاونت کمیته امداد امام خمینی کشور، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان کرمانشاه، جانشین دادستان انقلاب اسلامی کردستان، دادیار دادسرای انقلاب اسلامی کرمانشاه، عضویت در شوراهای اشتغال، برنامه‌ریزی ـ اجتماعی ـ ورزش از جمله سوابق وی بوه است.

 

سوابق تحصیلی 

1- کارشناسی زمین شناسی دانشگاه تربیت معلم تهران 1369
2- کارشناسی ارشد زمین شناسی تهران 1374
3-دکترا زمین شناسی دانشگاه تربیت معلم تهران 1380

 

سوابق اشتغال 

1- رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی
2- ناظر شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی
3- عضو شورای عالی اشتغال
4- معاون کمیته امداد امام خمینی کشور
5- مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان کرمانشاه
6- مدیر عامل گروه صنعتی غرب
7- جانشین دادستان انقلاب اسلامی کردستان
8- دادیار دادسرای انقلاب اسلامی کرمانشاه
9- عضویت در شوراهای اشتغال، برنامه‌ریزی ـ اجتماعی ـ ورزش
10- مشاور کمیته امداد در ستاد بیمه درمانی
11- عضو شورای هماهنگی بیمه‌های درمانی استان
12- مجری و طراح آئین‌نامه و دستورالعمل اجرایی پزشک خانواده برای اولین بار در کشور
13- مدیر نمونه کشور و دریافت لوح تقدیر در جشنواره شهید رجایی
14- دریافت 38 لوح تقدیر و افتخار از مسئولین کشور

 

محمد کرمی راد(حوزه انتخابیه کرمانشاه)

 

محمد کرمی راد فرزند مرحوم اسماعیل، در آذر ماه سال  1339 در شهر کرمانشاه و در خانواده ای مذهبی متولد شد. او دوران تحصیلات خود را تا سال سوم هنرستان صنعتی ادامه داد.

 

 

همزمان با تحصیل علاقمند به تحصیل علوم دینی در حوزه علمیه بود، به همین دلیل در سال 1356 در حوزه علمیه آیت الله بروجردی (ره) مشغول به تحصیل شد.

 

طولی نکشید به همراه یکی از طلاب با توصیه و نامه معرفی از سوی آیت الله اشرقی اصفهانی(ره) به اصفهان و نزد مرحوم آیت الله خادمی رفته، سپس در مدرسه صدر مشغول به تحصیل شدند.

 

با اوج گیری دوران پرشکوه انقلاب و تعطیلی مدارس علوم دینی و حتی دانشگاهها و پس از چند بار دستگیری از سوی نیروهای امنیتی و آزادی بلافاصله ایشان، مجددا به کرمانشاه بازگشتند و در تمامی فعالیت های نهضت حضرت امام خمینی(ره) حضوری فعال داشتند.

 

بعداز پیروزی انقلاب اسلامی و به فرمان حضرت امام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شکل گرفت و وی از همان ابتداء در تاریخ 1/12/1357 به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد.

 

در دوران هشت سال دفاع مقدس بعنوان فرمانده تیپ امیر المومنین ایلام که بعدها به لشگر  امیر المومنین تبدیل شد حضور داشته و خدمت کرد.

 

سید قاسم جاسمی(حوزه انتخابیه کرمانشاه)

 

سید قاسم جاسمی، در تابستان سال ۱۳۴۴  در کرمانشاه  به دنیا آمد. آقا سید علی پدرش از سادات نیک نام  روستای سامره ماهیدشت بود که اصالت، روح بلند مردانگی و تعصب به مردم ومیهن را مشق سید قاسم کرد. پدیر ایشان علاوه بر سید قاسم پنج فرزند دیگر که هر یک شمه ای از سجایای اخلاقی را داشتند به عرصه وجود و بالندگی رساند و هشت سال بعد وظیفه خطیر تربیت را به مادر سید سپرد و در کنار جدش  محمد (ص) آرام گرفت.

 

 

پانزده سالگی و اولین نشانه های مردانگی سید قاسم با به دست گرفتن تفنگ و دفاع شروع شد. دشمن که خیالات خام در سر می پرواند، نمیدانست مردانی در این دیارند که مال و جان و جوانی را به شرافت و حفظ آبروی زنانشان و آبادی مرزشان و دفاع از حریم امن کشورشان می فروشند و در راه خدا بی هیچ چشمداشتی دفاع می کنند.

 

او حراست از حریم را از مولایش حسین (ع) آموخت. مادرش زینب وار از هشت سالگی سید که پدر رفت مردانه حریم خانه را  پاس داشت و راه مردانگی را به وی نشان داد. مادر با وجود دل تنگش هیچوقت گله ای از نبود سید نمی کرد. تنها درخواستش حراست از این مرزو بوم بود. بارها سید قاسم در طول جنگ  فرمانده عملیات ها بود ولی همچون سربازی دفاع کرد و جان بر کف دست نهاد. جانبازی را از علمدار حسین (ع)مشق کرد و در سال ۱۳۶۶ در منطقه حلبچه به فیض جانباز بودن در راه خداوند، برای دفاع از این نظام اسلامی نایل شد. که شیمیایی شدن کوچکترین نشان  تلاششبرای پایداری ایران است.

 

ساده زیستی، همت بالا، پاک دستی و پاک دامنی همه از خصوصیات برجسته سید قاسم است. او همزمان با تحصیل وکسب مدارج فکری بالاتر در کنار وزیر نظر پهلوانانی چون محمود خاوران، بیژن رزافشانی، کاظم محبی و نادر نجفی کشتی و درس جوانمردی را آموخت. عناوینی در کشتی کسب کرد که میتوانست راهش را تا قهرمانی کشوری هموار کند ولی حضور در صحنه دفاع را واجب دید. وی که از سال ۱۳۶۲ به طور رسمی در سپاه در صف اول می دانهای نبرد بود تا پایان جنگ صحنه های دفاع را خالی نگذاشت و پس از آن نیز به عنوان مدیری لایق توجه به جوانان و نیروی تخصصی آنان را سر لوحه فعالیتهایش قرار داد.

 

 

اعتماد به جوانان و استفاده از جوان مداری از جمله اهداف ایشان در طی دوران کاری بود. خوی خوش و رفتار پسندیده در جبهه ها و زمان تصدی بر مشاغل از وی مدیر مدبر و دلسوز برای مردم و جامعه ساخت.

 

با وجود پایان جنگ و ازداوجشان در سال ۱۳۶۹ و فوت مادر که تاثیری عمیق در روحیه شان داشت و مصایب و مشکلات بعدی تحصیل را رها نکرد و معتقد بودند کشور در هر زمینه ای نیازمند نیروی متخصص و زبده است از جمله سخنانش این است.

کارشناسی ارشد خود را در رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری ادامه داد. ارتباط با اکثر قشرها و آشنا بودن به ظرفیت ها چالش ها و مشکلات مردم و استان و رفع آنها از دیگر دغدغه های سید قاسم در دوران فعالیتش بود.

 

از جمله سوابق اجرایی او می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  1. فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کرمانشاه
  2. قائم مقام لشکر عملیاتی نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه
  3. فرمانده عملیات منطقه مقاومت بسیج استان کرمانشاه
  4. فرمانده سپاه سرپل ذهاب
  5. فرمانده قرار گاه شهید شعبانی(پاوه و اورامانات)
  6. فرمانده قرار گاه محور هجرت رمضان
  7. فرمانده عملیات جنگ های نامنظم قرار گاه نصر رمضان
  8. فرمانده عملیات تیپ کماندویی ۷۷نبوت
  9. سابقه بیش از ده سال فرماندهی گردان در یگان های رزم نیروی زمینی سپاه از جمله تیپ مسلم ابن عقیل ، انصار الرسول ، تیپ میثم ولشکر ۱۷ علی بن ابی طالب
  10. سابقه تجربه بیست ساله در جلسات شورای اداری استان وشهرستانهای مربوطه ، عضو کارگروه فرهنگی واجتماعی، ورزشی وغیره
  11. قهرمان کشتی کشور در دو رشته فرنگی آزاد در دهه شصت
  12. رئیس هیئت تیر وکمان استان کرمانشاه

 

ابراهیم عزیزی(حوزه انتخابیه کرمانشاه)

 

 ابراهیم عزیزی از جمله اعضای حقوقدان شورای نگهبان بود که در تاریخ ۱۶ مرداد ۱۳۸۶ برای یک دوره سه ساله و با رای مجلس به این سمت منصوب شد.

 

وی توانست ۱۴۴ رای از مجموع ۲۳۶ رای را به خود اختصاص دهد.

 

 

وی متولد کرمانشاه بوده و در دوره پنجم مجلس شورای اسلامی نمایندگی مردم این شهر را بر عهده داشته است.

 

چند ماه بعد از انتخاب وی به عنوان عضو حقوقدان شورای نگهبان، در حکمی از طرف رئیس دولت نهک در مهر ماه سال ۱۳۸۶ به سمت «معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور» منصوب شد.

 

شهاب نادری(حوزه انتخابیه کرمانشاه)

 

در سال ۱۳۵۴ در روستای زمکان از توابع ثلاث باباجانی متولد شد و در سال ۱۳۷۵ در رشته اقتصاد وارد دانشگاه تهران شد و به صورت بورسیه همزمان با تحصیل در وزارت اقتصاد و دارائی مشغول به خدمت شد. سال ۱۳۷۹ فارغ التحصیل شد و کارشناسی ارشد مدیریت را از دانشگاه اراک دریافت نمود. وی همچنین کارشناس ارشد مالی نیز هست.

 

 

نادری هم اکنون به عنوان استاد دانشگاه اراک، کرمانشاه و روانسر مشغول به خدمت است.

 

کارمند رسمی وزارت اقتصاد و دارائی در استان کرمانشاه، عضو اصلی شعبه ۱۴ شورای حل اختلاف کرمانشاه و سابقه مدیریت بانکی در ثلاث باباجانی از دیگر سوابق نادری است.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها