آیت الله محمدی عراقی در واکنش به قرار گرفتن در لیست اصلاح طلبان:

کاندیدای احزاب نیستم/ به صراحت می گویم سخنان هاشمی مورد قبول من نیست/ واکنش ایشان به شورای نگهبان از روی عصبانیت بود

کد خبر: 294317
|
09:20 - 1394/11/27
نسخه چاپی
کاندیدای احزاب نیستم/ به صراحت می گویم سخنان هاشمی مورد قبول من نیست/ واکنش ایشان به شورای نگهبان از روی عصبانیت بود
آیت الله محمدی عراقی در خصوص سخنان اخیر هاشمی رفسنجانی که اخیرا از تلویزیون پخش شود، گفت: بنده به صراحت عرض می کنم که این سخنان مورد قبول بنده نیست اما مطلب را قابل نقد می دانم .

به گزارشاسلام آباد خبر؛ به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد، پیش از ظهر امروز دوشنبه نشست خبری آیت الله محمود محمدی عراقی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و کاندیدای مجلس خبرگان با حضور اصحاب رسانه در محل دفتر وی در کرمانشاه برگزار شد.

 

در ابتدای این جلسه محمدی عراقی در پاسخ به سوال خبرنگار مرصاد مبنی بر به وجود آمدن درگیری در میان اصلاح طلبان کرمانشاه برای قرار دادن نام وی در لیست انتخاباتی خود، اظهار داشت: از اینکه وجود بنده باعث اختلاف و درگیری بشود خشنود نیستم اما مواضع و نظرات بنده روشن است و بارها اعلام کرده ام که برای شرکت در انتخابات خبرگان علما و مدرسین قم و کرمانشاه اولین بار از بنده دعوت کردند. بنابراین بنده کاندیدای احزاب نیستم.

 

وی افزود: گروه ها و جریانات سیاسی آزاد هستند که کسی را که فکر می کنند شایستگی دارد حمایت کنند.

 

محمدی عراقی تاکید کرد: من بیشتر به وحدت و انسجام ملی در این شرایط فکر می کنم و تصورم این است که همانطور مقام معظم رهبری فرمودند صحنه انتخابات بیشتر به عنوان یک مسابقه ملی تلقی شود و تمام تلاش ما این باشد که این فراخوان تحقق پیدا کند.

 

وی افزود: حضرت آقا تشبیه زیبایی دارند که انتخابات مثل یک مسابقه می ماند که هر طرف برنده شود ، این فدراسیون هست که برنده است.در خصوص انتخابات هم چون یک مسابقه ملی است ما تلاش کنیم که انتخابات یک پیروزی بزرگ ملی باشد. بنابراین همه باید این تلاش را داشته باشیم که تا آن جایی که می توانیم از شکاف بین مردم جلوگیری کنیم.

 

وی با بیان اینکه گروه های سیاسی در حوزه شرکت مردم در انتخابت و جلوگیری از شکاف ها مسئول هستند، گفت:  گروه ها باید به مسائل ملی فکر کنند نه به تمایلات جناحی.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: اگر وجود بنده بتواند باعث وفاق میان جناح های درون انقلاب شود، بنده خوشحال می شود. اما اگر این حضور باعث اختلاف بین نیروهای انقلاب شود بنده خشنود نیستم و خودم را سرزنش می کنم که من باعث این انشقاق شده ام.

 

افتخارم هست که مستقل از جریان های سیاسی و گروهی بوده ام

 

 محمدی عراق در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مرصاد مبنی بر اینکه که آیا این مسئله که گفته می شود شما کاندیدای جریان هاشمی رفسنجانی هستید، صحت دارد یا خیر، گفت: افتخار بنده این است که از جریان های سیاسی و گروهی مستقل بوده ام. سابقه 50 ساله بنده این موضوع را نشان می دهد.

 

 

وی گفت: در رابطه با مجلس خبرگان بایستی علما و شخصیت های مذهبی قم اظهار نظر کنند. اگر قرار باشد من کاندیدای کسی باشم من دردرجه اول کاندیدای مدرسین قم، در درجه دوم کاندیدای روحانیت مبارز و در درجه سوم کاندیدای علمای کرمانشاه هستم.

 

محمدی عراقی گفت: بنابراین بنده به صراحت عرض می کنم که کاندیدا یا وابسته به هیچ جناح، شخصیت و گروه سیاسی نیستم.

 

وی تاکید کرد: بنده با هیچ جناحی درون  نظام خصومت را صحیح نمی دانم. یکی از آسیب های درون جامعه ما و به خصوص استان کرمانشاه را این انشقاق بین نیروهای انقلاب می دانم.

 

محمدی عراقی گفت: تقسیم بندی بین نیروهای اصلاح طلب و اصولگرا که بین آن ها یک خندق وجود داشته باشد را صحیح نمی دانم و معتقد هستم که دیدگاه مقام معظم رهبری هم همین است.

 

وی گفت: وظیفه خودم می دانم که در عین حالی که به سخنان و مواضع شخصیت ها و گروه ها نقد دارم، مادامی که آن ها در چارچوب انقلاب، اصول اساسی انقلاب و امام و رهبری را قبول دارند با آن ها گفتگو می کنم و قطع رابطه با آن ها را صحیح نمی دانم.

 

محمدی عراقی گفت: کسی که مصالح ملی، قانون اساسی، نظام  و رهبری را قبول دارد صرف نظر از نظرات و سلیقه هایی که از نظر ما درست نیست با او به گفتگو می نشینیم و روی مسائل اختلافی می توانیم به توافق برسیم.

 

زیر سوال بردن شورای نگهبان از سوی هاشمی ناشی از عصبانیت بود

 

وی همچنین در پاسخ سوال دیگر خبرنگار مرصاد مبنی بر اینکه "نظر شما در خصوص نطق تلویزیونی هاشمی رفسنجانی که ادعاهایی در خصوص تضعیف جمهوریت و اسلامیت نظام داشت، چیست"  گفت: من این صحبت های ایشان را ندیدم اما موضع گیری ایشان در خصوص شورای نگهبان را دیدم که به خاطر عصبانیت بود. زیر سوال بردن نهادهای قانونی را صحیح نمی دانم.

 

 

وی گفت: نقد عملکرد شورای نگهبان اشکالی ندارد اما زیر سوال بردن را صحیح نمی دانم.

 

سخنان هاشمی را قبول ندارم

 

محمدی عراقی  در خصوص سخنان اخیر هاشمی رفسنجانی که اخیرا از تلویزیون پخش شود، گفت: بنده به صراحت عرض می کنم که این سخنان مورد قبول بنده نیست اما مطلب را قابل نقد می دانم نه اینکه بی مهابا افراد را بکوبیم زیرا نتیجه معکوس می دهد و انشقاق در جامعه ما ایجاد می کند.

 

وی تاکید کرد: شخصیت ها هر اندازه هم بزرگ، مهم و سابقه دار در جنگ و انقلاب باشند، می توان با استدلال و با دلیل محکم و با استفاده از منطق سخنان آن ها را نقد کرد.

 

وی با بیان اینکه اشتباه بزرگان بزرگ است و اشتباهشان فاحش تر، گفت: ما اجازه نداریم اهانت کنیم. اسلام به ما اجازه نمی دهد که با دشمن هم بی انصافی کنیم حالا ما این ها را دشمن نمی دانیم.

 

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مادامی که فکر کنم یک روش صحیح است و منطبق با دیدگاه های مقام ولایت است و تا وقتی خلاف آن ثابت نشده است، نمی توانم برای جلب آرا آن را تغییر دهم.

 

محمدی عراقی تاکید کرد: متاسف می شوم اگر کار به جایی برسد که برای جلب آرا عقاید خود را پنهان کنم و یا وارونه جلوه بدهم.

 

مجلس خبرگان جایگاه مهمی دارد

 

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به سوابق انقلابی خود، به جایگاه مجلس خبرنگان نیز اشاره و تاکید کرد: همانطور که امام(ره) و مقام معظم رهبری تاکید کردند، به همان اندازه که رهبری اهمیت دارد به همان میزان نیز مجلس خبرگان اهمیت دارد.

 

 

محمدی عراقی همچنین با بیان اینکه جایگاه مجلس خبرگان آنچنان که شایسته است برای مردم استان کرمانشاه معرفی نشده است، گفت: همزمانی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان باعث شده است که توجهات بیشتر به مجلس جلب شود.

 

وی همچنین گفت: رسانه های بیگانه روی این مسئله تمرکز کرده اند که مردم بیش تر در انتخابات مجلس شورای اسلامی بیش تر از خبرگان شرکت می کنند  به همین دلیل رسانه ها وظیفه دارند که به خاطر منافع ملی عموم مردم را در خصوص جایگاه مجلس خبرگان آگاه کنند.

 

این کاندیدای مجلس خبرگان با بیان اینکه خود را مدیون مردم می دانم، تاکید کرد: بنده ترجیح می دادم که آقای علما به جای بنده کاندیدا شوند زیرا بین مردم هستند و مردم به ایشان دسترسی دارند و می توانند درد و دل خودشان را با ایشان مطرح کنند. من مسئولیت هایی در مرکز دارم که نمی توانم خیلی اینجا باشم به همین دلیل به ایشان اصرار کردم که ایشان کاندیدا شوند.

 

وی در خصوص ارتباط نمایندگان خبرگان با مسئولین گفت: نمایندگان خبرگان نباید در امور اجرایی و عزل و نصب ها درگیر شوند اما باید مسئولین را کمک کرد. دخالت کار درستی نیست.

 

وی تاکید کرد: چند ماه قبل که زمزمه های تغییر استاندار کرمانشاه پیش امده بود با وزارت کشور تماس گرفتم و با آقای مقیمی صحبت کردم که گفتم مدتی است جایگاه  استاندار کرمانشاه متزلزل شده است. اگر واقعا قصد تغییر دارید  تغییر دهید وگرنه من حاضرم بروم و در نماز جمعه اعلام کنم که استاندار تغییر نمی کند.

 

عراقی همچنین به جایگاه فرهنگ و علم کرمانشاه در سطح منطقه اشاره کرد و گفت: کرمانشاه علما، هنرمندان و نویسندگان مطرحی دارند که در سطح کشور معروف بوده اند.

 

وی همچنین گفت: امروز هم در حوزه دانشگاهی کرمانشاه شهرت جهانی دارد.

 

به گفته عراقی آسیب های موجود در استان کرمانشاه با پتانسیل های کرمانشاه همخوانی ندارد.

 

عراقی راه حل شرایط موجود را تقویت حوزه های علمیه و دانشگاه ها اعلام کرد و گفت: شنیده ام که رئیس جمهور به زودی به استان کرمانشاه می آید. خوب است که اتاق فکری تشکیل شود که یک گزارش تهیه کنند تا رئیس جمهور از شرایط استان از دوران جنگ و پس از آن آگاه شود.

 

وی همچنین گفت: مردم روستا و عشایر به انقلاب وفادار هستند و من به آن نمره 20 می دهم.

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها