در خطبه های نماز جمعه مطرح شد

برجام پیروزی بزرگ محسوب نمی شود/در آستانه انتخابات به وحدت نیاز داریم

کد خبر: 294188
|
13:42 - 1394/11/02
نسخه چاپی
برجام پیروزی بزرگ محسوب نمی شود/در آستانه انتخابات به وحدت نیاز داریم
امام جمعه اسلام آباد غرب گفت: برخی ها با موضوع تایید و رد صلاحیت ها در شورای نگهبان می خواهند فضای کشور را دوقطبی کنند و ما در آستانه انتخابات به وحدت نیاز داریم.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام محمدی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان اسلام آباد غرب با بیان اینکه برای حذف کردن رسومات غلط در جامعه باید تلاش زیادی انجام داد گفت: از آنجایی که در جوامع غربی اصل اقتصاد است برای توسعه اقتصادی، صرفه جویی را از مردم گرفتند و مردم را به مصرف کننده صرف تبدیل کردند.

امام جمعه اسلام آباد غرب بیان کرد: غربی ها به دنبال این بودند تا مردم را مدگرا کنند و متاسفانه در کشور ما نیز برخی ها همین مسیر را طی کردند.

وی افزود: در زمان رضا شاه سیاست های وضع شد تا استعمار هرچه را تولید می کند در ایران خریدار داشته باشد و متاسفانه امروز این فرهنگ جا افتاده و اگر بخواهیم به اقتصاد مقاومتی یعنی بازگشت به فرهنگی که خود مردم در آن تولید کننده اصلی بودند برگردیم راه طولانی در پیش است.

محمدی پور تصریح کرد: برخی اوقات تغییر یک فرهنگ غلط آنقدر سخت است که امکان دارد انسان در نیمه راه پشیمان شود.

وی با اشاره به برخی رسوم و فرهنگ های غلط در جامعه، خاطرنشان کرد: در یکسال اخیر راجع به مراسمات ختم مکرر صحبت کرده ایم چرا که امروز فرهنگ عمومی جامعه تحت تاثیر مراسمات ختم است و باید از این موضوع استفاده فرهنگی لازم را ببریم.

امام جمعه اسلام آباد غرب گفت: در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان که آخرین جلسه آن چند روز پیش برگزار شد مصوباتی در خصوص مراسمات ختم به تصویب اعضاء رسید.

وی افزود: ممنوعیت تردد بلندگو در سطح شهر جهت اطلاع رسانی مراسمات ختم، ممنوعیت ورود خودروهای دارای بلندگو به باغ رضوان، لزوم حضور قاریان قرآن کریم در مراسمات ختم و وجود سخنران در این مراسمات به منظور موعظه از جمله مصوبات شورای فرهنگ عمومی پیرامون مراسمات ختم بود.  

محمدی پور با تاکید بر اینکه تخطی از مصوبات شورای فرهنگ عمومی پیرامون مراسمات ختم باعث برخورد اداره تبلیغات اسلامی با خاطیان می شود گفت: حجم معضلات فرهنگی شهرستان بالاست و ما قصد داریم این معضلات را نوبت به نوبت مطرح کرده و راهکار های عملی برای رفع آنها را تصویب کنیم.

امام جمعه اسلام آباد غرب با اشاره به لزوم نهادینه شدن سبک زندگی اسلامی در جامعه گفت: یکی از راهکارهای نهادینه شدن سبک زندگی اسلامی برگزاری مراسمات اهل بیت(ع) در منازل است.

وی خطبه دوم را به موضوع اجرایی شدن برجام و انتخابات اختصاص داد و گفت: هر چه به انتخابات نزدیک تر می شویم اهمیت سفارش به تقوا پررنگ تر می شود.

محمدی پور افزود: کاندیداهای انتخاباتی از دادن وعده دروغین خودداری کنند چرا که وعده دروغ طبق آیه قرآن کریم گناه کبیره محسوب می شود.

وی گفت: نکته ای که امام(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی مدام بر آن تاکید داشته اند این بوده که نباید به شورای نگهبان توهین شود و اگر اشتباهی هم صورت می گیرد نباید زمینه بی حرمتی فراهم آید.

امام جمعه اسلام آباد غرب تصریح کرد: برخی ها با موضوع تایید و رد صلاحیت ها در شورای نگهبان می خواهند فضای کشور را دوقطبی کنند.

وی افزود: بیاییم کلمه اصولگرا و اصصلاح طلب را کنار بگذاریم و ایده همه ما حرکت به سمت آرمان های انقلاب در سایه ولایت باشد.

امام جمعه اسلام آباد غرب با بیان اینکه در فضای مجازی متاسفانه برخی ها به اسم انقلابی بودن زخم های کوچک را می شکافند گفت: در آستانه انتخابات کشور بیش از پیش نیاز به همدلی، همزبانی و وحدت دارد.   

امام جمعه اسلام آباد غرب با اشاره به اجرای برجام، گفت: ما شاهد بودیم بعد از اجرای برجام رهبری پیام تبریک نفرستادند و این بدان معنی است که برجا پیروزی بزرگ محسوب نمی شود.

وی افزود: اما رهبر انقلاب در جواب به نامه ریاست جمهوری ابراز خرسندی کردند و فرمودند که مقاومت ملت باعث شد بخشی از تحریم های ظالمانه کنار گذاشته شود لذا اگر بخشی از حق ما امروز بازگردانده می شود نتیجه مقاومت ملت و دولت های مختلف است.

محمدی پور گفت: رهبری فرمودند در مذاکرات هزینه سنگینی پرداخت کرده ایم و ایشان این موضوع را خاطر نشان کردند که نباید از خدعه آمریکایی ها غفلت کرد.

وی با اشاره به اینکه رهبری در جواب به نامه ریاست جمهوری اقتصاد مقاومتی را راهکار رفع مشکلات جامعه عنوان کردند، گفت: نباید منتظر باشیم امریکایی ها ما مشکلات اقتصادی ما را حل کنند.

امام جمعه اسلام آباد غرب در پایان با اشاره به اقدام مقتدارانه نیروی دریایی سپاه در دستگیری متجاوزان آمریکایی به آبهای ایران گفت: ملتی که یک روز کاپیتولاسیون را پذیرفته بود امروز مقتدارانه ابهت آمریکا را در هم شکسته است.      

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد