رزاقی پور خبر داد:

مانور ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی در سطح مدارس و روستاهای شهرستان اسلام آباد غرب

کد خبر: 294062
|
09:06 - 1394/10/09
نسخه چاپی
مانور ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی در سطح مدارس و روستاهای شهرستان اسلام آباد غرب
اسلام آبادخبر" رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اسلام آبادغرب از اجرای مانور زلزله و مقابله با بلایای طبیعی در سطح روستای قلعه شیان خبر داد.

علی احمد رزاقی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان در گفتگو با  اسلام آباد خبر،  ضمن تقدیر از اهالی روستا و دهیاری و شورای اسلامی روستا جهت انجام شایسته مانور گفت:46 بلای طبیعی شناخته شده در سطح جهان هست که از این تعداد امکان وقوع 35 مورد آن در ایران وجود دارد .

 

وی افزود: در موضوع پیشگیری مواجهه با بحران در منطقه علاوه بر اینکه بایستی سطح آمادگی های عمومی و تخصصی را بالا ببریم ،لازم است با بهره گیری از دانش و علم مدیریت بحران اقدامات ارزنده ای انجام دهیم.

 

رئیس جمعیت هلال احمر در حاشیه این مانور اظهار داشت: پیشگیری از اولویت های اول و نکات مهم در امر مدیریت بحران است  به گونه ای که با بالا بردن کیفیت ساخت و سازه ها و مستحکم سازی مسکن و بکارگیری مصالح استاندارد می توانیم از میزان خسارت های جانی و مالی بکاهیم.

 

 

رزاقی در ادامه گفت : امسال هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی برای اولین بار از 30 آذر تا 5 دی ماه با شعار دولت و ملت ،همدل و همزبان ایمنی ایران اسلامی برگزار می شود.هدف مسئولین و ادارات و دستگاههای ذیربط جلب توجه حداکثری عامه مردم به بحث پیشگیری و آمادگی در برابر حوادث و بلایا بخصوص زلزله و سیل به عنوان بزرگترین خطراتی که کشور و منطقه را تهدید می کند،است .

 

وی افزود: با توجه به اینکه اکثر بافت های شهری و روستایی منطقه در مقابل زلزله آسیب پذیرند و در چند سال اخیر تعداد زیادی از هموطنان بر اثر زلزله از بین رفتند باید بحث پیشگیری و آمادگی مردم و ایمنی آنها در برابرحوادث طبیعی بیش از پیش مورد توجه جدی همگان اعم از مردم و مسئولین قرار گیرد.

 

رزاقی در پایان گفت : هلال احمر به سبب سر و کار داشتن با عموم مردم جامعه، آموزش های همگانی، مقدماتی، تکمیلی و تخصصی شامل نجات در آوار (زلزله) ، سیلاب، جاده، برف و کولاک، ارتفاع ، کوهستان و غیره را در دستور کار خود قرار داده است.


جمعیت هلال احمر شهرستان اسلام آبادغرب تصریح کرد: ازآموزش های تخصصی مهمتر ارائه آموزش های همگانی برای عموم جامعه است که شامل اطلاعات اولیه درباره حوادث، برخوردها و ارزیابی ها در مراحل ابتدایی، تنفس مصنوعی و CPR می باشد و اگر آموزش های همگانی در جامعه تبدیل به فرهنگ شود در مقابله با حوادث قدرتمندانه و هوشمندانه برخورد خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها