گزارش/

9دی از دیدگاه اقشار مختلف مردمی در اسلام آبادغرب/مجلس جای فتنه گران نیست

کد خبر: 294052
|
08:44 - 1394/10/07
نسخه چاپی
9دی از دیدگاه اقشار مختلف مردمی در اسلام آبادغرب/مجلس جای فتنه گران نیست
اسلام آبادخبر: بعد از گذر 6 سال از آن حماسه بزرگ سالگرد حماسه 9 دی برای مردم درخور توجه است لذا به سراغ اصناف مختلف مردم رفته ایم و از آنان در مورد تلخی ها فتنه 88 و شیرینی های حماسه 9 دی پرسیدیم.

به گزارشاسلام آباد خبر، بی شک حماسه بزرگ 9 دی در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار و ماندنی است چرا که این حماسه به نوعی رای به جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد بعد از آن همه شبهه آفرینی علیه جمهوریت نظام بود.

 

این حماسه، با بصیرت مردم انقلابی سراسر کشور روی داد و بساط فتنه آمریکایی-اسرائیلی سال 88 را برچید،از این رو مراجعه مجدد به مردم بعد از گذر 6 سال از آن حماسه بزرگ و شنیدن نظر آنان در آستانه دو انتخابات مهم در کشور و همچنین نزدیک بودن به سالگرد حماسه 9 دی درخور توجه است لذا به سراغ اصناف مختلف مردم رفته ایم و از آنان در مورد تلخی ها فتنه 88 و شیرینی های حماسه 9 دی پرسیدیم.

 

اولین نفری که به سراغ او می رویم یک خبرنگار است، رحمت جلیلیان سرپرست موسسه خبری فرهیختگان در شهرستان اسلام آباد غرب معتقد است"فتنه گران سال 88 یک فرصت مغتنم را از ملت ایران سلب کرده اند".

 

 

وی ادامه می دهد: حضور بی سابقه مردم در انتخابات و ثبت رکورد مشارکت 80 درصدی می توانست برای نظام به یک فرصت بی بدیل در عرصه سیاست خارجی تبدیل شود اما فتنه گران با آشوب و بلوا این فرصت را از بین بردند.

 

جلیلیان می گوید: نظام با فتنه گران سال 88 مدارا کرد اما آنها خود اصرار بر منکر خویش داشتند و به تعبیر رهبر انقلاب نظام را تا لبه پرتگاه سقوط کشاندند.

 

وی به روز تلخ عاشورای 88 اشاره می کند و می گوید: فتنه گران در 6 دی ماه 88 فتنه گری را به اوج رساندند و همین باعث شد تا رگ غیرت مردم بیرون زده و جسارت به محضر مقتدایشان را برنتابند و حماسه حماسی 9 دی را رقم بزنند.

 

جلیلیان با بیان اینکه مردم ولایتمدار اسلام آباد غرب در 8 دی ماه 88 بر علیه فتنه گران تظاهرات حماسی را برگزار کردند، می گوید: پیام حماسه 9 دی این بود که مردم ولایتمدار ایران در برابر فتنه ها هوشیار و بصیرند.

 

وی این جمله ها را هم می گوید که "مجلس خبرگان و شورای اسلامی جای فتنه گران نیست".

 

نفر دومی که با او روبرو می شویم خودش را یک دانشجو معرفی می کند،کارشناسی می خواند اما در کنارش کار هم می کند؛ علی قنبری برای حرف زدن در مورد فتنه مدام حرف های رهبری را تکرار می کند چرا که معتقد است فصل الخطاب رهبری است.

 

 

او می گوید"کسی باورش نمی شد که آخر کار به بی حرمتی به محضر اباعبدالله برسد"؛ ادامه می دهد: سران فتنه دلشان سیاه شد و هتاکان عاشورا را مردم خداجو نامیدند اما الطاف خداوند شامل حال ملت شد و 9 دی رقم خورد.

 

قنبری معتقد است "9 دی مظهر لطف خداوند به ملت ایران است"؛جنس واقعه 9 دی را عاشورایی می داند  و دلیلش را اینگونه ذکر می کند"اساس حرکت عاشورا برای اصلاح بود و 9 دی نیز برای اصلاح انجام شد".

 

وی گفت: فتنه 88 بر اثر غقلت روی داد و امتحان بزرگی برای  عوام و خواص بود که عوام از آن سربلند بیرون آمدند و عده ای از خواص سرشکسته و طغیانگر.

 

حاج حمید محمدی را هم در شهر ما کمتر کسی است که نشناسد،او به تمام معنا انقلابی است وانقلابی گری می کند؛ غلو نباشد "اصل ضد فتنه" است.

 

 

از او درباره 9 دی و منشا این حماسه جاودانه می پرسیم و نظرش را جویا می شویم؛ به ما کوتاه پاسخ می دهد اما پاسخش غنی است.

به ما می گوید" حماسه9دی از یک سوء با روشنگری های امام خامنه ای بعنوان ناخدای کشتی انقلاب و دیدبان دوراندیش وازطرف دیگر بابصیرت ملت که به این ناخدا اطمینان داشتند رخ داد."

 

وی می گوید"فتنه 88 طوفان ‌وحشتناکی بود که به یاری خداپشت سرگذاشته شد و کشتی انقلاب به ساحل آرامش رسید و فتنه گران ناپاک ونوکربیگانه را رسوا وذلیل کرد".

 

دانشجوی دیگری نیز تعبیر قشنگی برای خود دارد؛مردم ولایتمدار را جنود الهی می داند و فتنه گران را جنود شیطان..

 

 

 

صابر مرادی می گوید" روز 9 دی روزغلبه جنودالهی برجنودشیطان است، روز خروش مردم غیور ايران اسلامی دربرابر اهانتها وحرمت شکنیهای عده ای غافل و يا مزدور وابسته به اجانب نسبت به مقدسات در روزعاشورای حسينی است".

 

او ادامه می دهد"حضور یکپارچه اقشار مختلف مردم اعم از پیرو جوان گواه این مدعا بود که مردم در دفاع ازآرمانهای اسلام وانقلاب هیچگاه کوتاه نیامده وتا آخرین قطره خون خویش درراستای تثبیت واستواری این راه عظیم قدم خواهند برداشت".

 

وی معتقد است دراین روز بود ( 9دی) که ملت انقلابی، بصیر،  ولایتمدار، حماسه ساز و شهید پرور ایران ثابت کرد باید درصحنه باشند تاچشمهای نامحرم کورشود وهتاکان ادب شوند.

 

مرادی به ما می گوید: مردم احساس کردند که بعد از آن هتاکی باید حضور بهم رساندند و دیگر به هیچ عنوان اجازه ندهند تا تاریخ تکرار شود نه صلح امام حسن علیه السلام ونه عاشورای امام حسین علیه السلام.

 

سراغ شهروند دیگری می رویم و از او در مورد فتنه 88 و 9 دی می پرسیم؛ حرف برای گفتن زیاد دارد.مدتی کار خبری کرده و امروز هم شدیدا به روزنامه نگاری علاقه دارد.از او می خواهیم خود را معرفی کند؛ "سعید قنبری اسلام آبادی هستم،البته اسلام آبادیش را با خنده می گوید.

 

 

از فتنه سال 88 سخن می گوید،تاسف می خورد که چرا کسانی که سبقه انقلابی گری داشتند از کشتی انقلاب پیاده شدند؛خودش پاسخ خودش را می دهد و می گوید: آقا فرمودند اینها یعنی سران فتنه در بازی دشمن افتادند و نتوانستد خود را بیرون بکشند".

 

از خطبه های روشنگرانه 29 خرداد 88 یاد می کند و وقتی به این جمله می رسد که آقا فرمود"جان ناقابلی دارم" بغض و اشک حلقه زده در چشمم به خوبی ملموس و محسوس است.

 

می گوید: نظام نه 8 ماه بلکه قریب 19 ماه به سران فتنه فرصت داد تا از کشتی انقلاب پیاده نشوند و بارها رهبری با آنها و نمایندگانشان جلسه گذاشت اما وقتی که غبار سیاهی بر دل آنها نشسته بود و زدودن این غبار برای آنها سخت شده بود ریزش کردند.

 

کمی صدایش بلند تر می شود "که چرا هنوز بعد از 6 سال توبه نکردند و چرا هنوز بر باطلی که خود بهتر از همگان می دانند اصرار می ورزند؛ چرا به یاد آن جمله امام (ره) نیفتادند که اگر دشمن به شما لبخند زد بدانید که مشکلی در کار شماست..."

 

این را هم به ادامه صحبتش اضافه می کند که کلمه "فتنه" مختص دورانی بود که فضا غبارآلود شد و تشخیص حق از باطل سخت و اما امروز ما دیگر فتنه ای نداریم بلکه ضدانقلاب و حامی انقلاب داریم و فتنه گران سال 88 را ضد انقلاب می دانیم.

 

قنبری 9 دی را تبلور عزت ملت و رهبری حکیمانه سکان دار کشتی انقلاب می داند و می گوید: "قریب به اتفاق کسانی که در امتحان فتنه 88 مردود شدند خواص بی بصیرتی از جنس طلحه و زبیر زمان امیر المومنین(ع) بودند که حب مقام و ثروت آنها را در بازی دشمن گرفتار ساخت".

 

پیام 9 دی را ولایتمداری،اعتماد به نظام و رای مجدد به جمهوری اسلامی می داند و اعلام می کند که 9 دی خط بطلانی بر شعارهای "نه غزه،نه لبنان،جانم فدای ایران؛نه شرقی،نه غربی،جمهوری ایرانی" بود.

 

کمی هم در مورد فتنه اکبر می گوید؛ صحنه انتخابات خبرگان و مجلس را حساس می داند و در پایان یک جمله را سه بار تکرار می کند: ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند.

 

به یک سالن تکواندو سری می زنیم.ایوب توحیدی از ورزشکاران این رشته با ما هم صحبت می شود؛او در مورد بصیرت می گوید و نقش مردم بصیر در خنثی سازی فتنه 88.

 

 

او می گوید "مردم 8 ماه با فتنه گران مدارا کردند اما حرمت شکنی عاشورا مجال مدارای بیشتر نداد".

 

این ورزشکار تحریم های اقتصادی را نتیجه فتنه سال 88 می داند و می گوید" اسنادی که در این رابطه منتشرشد گواهی بر خیانت کار بودن سران فتنه 88 است ".

 

وی عقیده دارد کسانی که دروغ تقلب  را مطرح کردند خود نیز به آن باور نداشتند و می دانستند که چنین چیزی محال ممکن است.

 

او این جمله  را هم می گوید که"فتنه گران سال 88 جمهوریت نظام را خدشه دار کردن و به حیثیت نظام لطمه جبران ناپذیری زدند که با هوشیاری مردم در 9 دی این لطمه جبران ناپذیر تا حدودی مرهمت یافت".

 

وی می گوید" 9 دی را باید گرامیداشت و قدر این تاریخ را دانست زیرا حماسه 9 دی نمود میثاق و بیعت مجدد با آرمانها امام راحل(ره) و بیعت با رهبری و نمادی از 22 بهمن پیروزی انقلاب بود."

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها