خواستن،توانستن عملی

معتادی که کارآفرین برتر شد + تصاویر

کد خبر: 293801
|
09:04 - 1394/08/20
نسخه چاپی
 معتادی که کارآفرین برتر شد + تصاویر
سالها پیش این فرد به دلیل بیماری اعتیاد و مشکلات مالی و بدهکاری هایی که به اشخاص حقیقی وحقوقی داشت زندانی و تمام اموال او توسط بانک و طلبکاران مصادره می شود اما امروز وضع کاملا تغییر کرده است.

به گزارشاسلام آباد خبربه نقل از خبرنگار پایگاه خبری تحلیلیصبح زاگرس؛ معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد به همراه هیاتی از شورای هماهنگی مبارزه بامواد مخدر ومدیر عامل صندوق کارآفرینی امید از کارگاه سوله سازی شهر یاسوج که همه کارکنان آن بهبودیافتگان گمنام هستند بازدید ومشکلات آنها را از نزدیک بررسی کردند.

 

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد دراین بازدید با اشاره به اینکه مدیر این  کارگاه فردی است که به بیماری اعتیاد به مواد مخدرمبتلا بوده  و مدتی هم در زندان بسر میبرده است، گفت: سالها پیش این فرد به دلیل بیماری اعتیاد و مشکلات مالی وبدهکاری هایی که به اشخاص حقیقی وحقوقی داشت زندانی و تمام اموال اوتوسط بانک وطلب کاران مصادره می شود .

 

فتاح محمدی با بیان اینکه این فرد پس از آزادی از زندان وبازگشت به زندگی به بازار کار برمی گردد افزود: درهمان برهه ای که من دبیر شورای هماهنگی مبارزه بامواد مخدر استان بودم با یک شرایط سخت به دلیل مسائل فرهنگی ونگاهی که نسبت به این افرادغفلت کرده وجود داشت واستقبالی که ما از آنها کردیم ،تلاش کرد وامیدوار شد.

 

 

محمدی تصریح کرد:این فرد ضمن اینکه تسهیلات بانکی و بدهکاری به افراد حقیقی وحقوقی آن زمان خود را که چند برابر سود گرفته بود باز پرداخت کرده، امروز هم در اوج بازدهی خود در جهت تولید واشتغال برای  دیگر افراد بهبود یافته و فرزندان خود که تحصیل کرده و فعال هستند شغل ایجاد کرده است.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار اظهار کرد:ما در این بازدید به دنبال این هستیم که با حمایت ها و تسهیلات بانکی از جمله از طریق صندوق کارآفرینی امید مشکلات این کارگاه را بررسی وتسهیلاتی برای افزایش تولید وظرفیت وبکار گیری بهبود یافته های بیشتری در اختیار این فرد قرار دهیم.

 

 

اشتغالزایی مستقیم برای 28 نفر

 

وی بیان کرد:دراین مجموعه 28 نفر به طور مستقیم مشغول به کار وتحت پوشش بیمه هستند که بجز دونفر بقیه آنها از بهبود یافتگان انجمن بهبود یافتگان گمنام هستند که امروز باور کرده اند که میتوانند منشا خیر وبرکت وفعالیت وتولید در استان باشند.

 

محمدی عنوان کرد:این کارگاه ضمن اینکه نیاز استان در زمینه سوله سازی را تامین می کند، محصولات تولیدی خود را به دیگر استان های همجوار هم صادر می کند که در آینده می توان تاثیر خوبی بر توسعه استان داشته باشد.

 

 دبیر شورای هماهنگی مبارزه بامواد مخدرکهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: یکی از راهبردهای ستاد مبارزه با مواد مخدربراساس سیاست های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری بحث حمایت های اجتماعی از بهبود یافتگان است که دراستان با اعطای تسهیلات اشتغال زایی به این افراد در حال اجرا می باشد.

 

سید ناصر رضایی افزود:در این راستا سعی می شود که کارآفرینان دراین حوزه شناسایی وبراساس اشتغالی که ایجاد می کنند حمایت هایی از آنها صورت وتسهیلاتی برای ایجاد اشتغال به این افراد اعطا می شود.

 

رضایی تصریح کرد :یکی از عوامل تاثیر گذار برتداوم پاکی این عزیزان بحث اشتغال وحمایت های مختلف می باشد که اگر این حمایت ها صورت گیرد از بازگشت این افراد به سمت مواد مخدر جلوگیری می شود.

 

 

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه وبویراحمد نیز در این بازدید گفت:صندوق کارآفرینی امید به دنبال طرح های تولیدی وطرح هایی است که بتوانند زنجیره وخطهای تولید استان راتکمیل کنند.

 

ارسلان حسن پور اظهار کرد: ما به دنبال حمایت ازحلقه های مفقودی که به دلیل نداشتن سرمایه کافی راکد مانده اندهستیم.

 

وی بیان کرد: در بازدید از این کار گاه درنظرگرفته شده که تا سقف 1 میلیارد ریال درقالب تجهیزات وتوسعه واشتغال 10 نفر، تسهیلاتی به کارفرمای آن اعطاء شود.

 

حسن پور با بیان اینکه  طبق تفاهم نامه ای که با ستاد مبارزه با مواد مخدر منعقد گردید، ما باید این قشر از افراد جامعه را به طور ویژه ساماندهی کنیم، افزود: از کسانی که از طرف ستاد مبارزه با مواد مخدر معرفی می شوند با تسهیلاتی با سود 4 درصد برای طرح های کارآفرینی وخود اشتغالی حمایت کنیم.

 

به دلیل درخواست کارفرمای این کارگاه از آوردن اسم ومشخصات کارگاه واعضای آن معذوریم.

 

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد