یادداشت /

اصلاح طلبان اسلام آبادغرب اسیر انشقاق سه قطبی

کد خبر: 293764
|
10:43 - 1394/08/16
نسخه چاپی
اصلاح طلبان اسلام آبادغرب اسیر انشقاق سه قطبی
اسلام آبادخبر: اصلاح طلبان سعی دارند با "حفظ ظاهر" یک فضای دوستانه و بدون چنددستگی از خود نشان دهند اما ...

به گزارشاسلام آبادخبر، اصلاح طلبان همیشه عادت دارند صورت خود را با سیلی سرخ نگه دارند و "حفظ ظاهر" امروز جزو تاکتیک بی چون و چرای آنها شده است، نمونه مبرهن اینکه آنها همیشه قصد دارند تا یک فضای دوستانه و بدون چنددستگی از خود نشان دهند اما بعضا جای انگشتان سیلی زده بر چهره اصلاحات نمایان می شود و قیافه گرفتن ها تمام و آن وقت است که خرازی وامثالهم آماج حمله تندروهای خودی قرار می گیرند.

 


مقصود از مقدمه ذکر شده به واقع در دو کلمه خلاصه می شود"انشقاق اصلاح طلبان"،این انشقاق از مرکز تا استان و شهرستان به خوبی ملموس است؛در اسلام آباد غرب نیز جریان اصلاحات با تمام تلاش خویش جهت بکارگیری همان تاکتیک حفظ ظاهر و جلوگیری از نمایان شدن انشقاق ها نتوانسته مقابله ای با درز کردن عمق شکاف و انشقاق فی ما بین داشته باشد گواه این مدعا وضعیت فعلی اصلاح طلبان در شهرستان است که می توان به عبارت دقیق تر آن را سه قطبی شدن فضای اصلاح طلبی در سطح این شهرستان توصیف کرد.

 


قبل از اینکه به سراغ برشمردن این سه قطب رفت باید نکته مهمی را گوشزد نمود و آن اینکه شکاف بین جریان اصلاحات در دولت یازدهم که اصلاح طلبان ادعای مالکیت آن را دارند عمیق تر از قبل شده دلیل واضح است؛ اول اینکه همه اصلاح طلبان در پی سهم خواهی در جریان تصمیم گیر (پست دولتی) هستند و برآورده کردن آن سخت است و به گونه ای شکاف افزا و دوم اینکه همه افراد شاخص و به تبع آن گروه های زیر مجموعه اصلاح طلبان خواهان "قدرت در سایه" هستند به این معنی که مثلا در سطح شهرستان اسلام آباد غرب هر یک از آنها که پست دولتی نگرفته بتواند پشت پرده در جریان تصمیم گیر اثر داشته باشد که خود این نیز به دلیل ماهیت موضوع شکاف زا است لذا به دو دلیل پیشتر گفته شده نیز امروز اصلاح طلبان اسلام آباد اسیر انشقاق سه قطبی شده اند.

 


اما منظور از انشقاق سه قطبی چیست؟ منظور از سه قطبی شدن آن است که امروز اصلاح طلبان اسلام آباد غرب به سه گروه و هر گروه دارای یک لیدر شناخته شده تقسیم گشته اند.

 

گروه یا قطب اول جریان معتدل اصلاح طلب است که این گروه مخالف با جریانات رادیکال اصلاح طلبان شهرستان است و در قالب جبهه هماهنگی اصلاحات فعالیت می کنند.

قطب دوم طیف رادیکال اصلاح طلبان هستند که در زمره موافقان فرماندار شهرستان قرار می گیرند این طیف بیشتر در آموزش و پرورش فعالیت دارند.

طیف سوم اصلاح طلبان رادیکالی هستند که بخشی از قدرت رسانه ای را در اختیار دارند و مخالف فرماندار فعلی شهرستان هستند، در رابطه با طیف سوم نکته لازم ذکر آن است که این طیف از نظر کمیت نسبت به دو گروه قبلی کمتر هستند اما تریبون رسانه ای قدرتمندی در اختیار آنهاست که هر چند وقت یکبار مطالبی از این تریبون به ضرر فرماندار اسلام آباد غرب روی خروجی قرار می گیرد.

 


از آنجا که برای هر گفته و نوشته ای نیاز به استدلال است لذا تقسیم بندی فوق نیز استدلال خود را می طلبد تا افکار عمومی نسبت به آن قانع شود از این رو در مخالفت طیف اول یعنی اصلاح طلبان معتدل با دو طیف دیگر که در زمره اصلاح طلبان رادیکال می گنجند همین بس که هیچکدام از اعضای دو گروه رادیکال در جلسه ای که حبهه هماهنگی اصلاحات با حضور محسن رهامی تشکیل داد شرکت نکرده و به نوعی آن را تحریم کردند؛استدلال دومی نیز که می توانیم در این زمینه مطرح کنیم جلسه ای بود که در تالار شهرداری شهرستان با حضور حداکثر30 نفر از اصلاح طلبان گروه معتدل برگزار شد در حالی که از همه اصلاح طلبان دعوت شده بود اما صندلی های خالی تالار شهرداری و سخنرانی معتدلین برای این صندلی ها عمق شکاف ها را پیش از بیش نمایان ساخت.

 


در شکاف بین گروه دوم و سوم هم مسئله بر سر حمایت و عدم حمایت از فرماندار فعلی است، گروه دوم که حامی فرماندار است قدرت در سایه را از آن خود کرده و گروه سوم به دلیل اینکه نه توانسته در زمره پست بگیران باشد و نه قدرت در سایه داشته باشد علم مخالفت با فرماندار سر می دهد و همین شکاف عمیقی بین این دو گروه به راه انداخته است.

 


با این اوصاف اصلاح طلبان اسلام آباد مانده اند و شکافی عمیق که جمع شدن آنها دور میز هماهنگی را بعید به نظر می رساند و گل به خودی های آنان،  که  با هویدا شدن رگه های انشقاق  اصلاح طلبان در آینده جای بحث بیستری دارد که به آن خواهیم پرداخت.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد