به میزبانی اسلام آبادغرب

جشنواره سراسری نمایشنامه‌نویسی "مرصاد" در اسلام آبادغرب برگزار می‌شود

کد خبر: 293698
|
14:05 - 1394/08/07
نسخه چاپی
جشنواره سراسری نمایشنامه‌نویسی "مرصاد" در اسلام آبادغرب برگزار می‌شود
اسلام آبادخبر: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلام آباد غرب، از برگزاری جشنواره سراسری نمایشنامه‌نویسی مرصاد در اسلام آبادغرب خبر داد.

به گزارشاسلام آبادخبر، مسعود قنبری صبح امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جشنواره سراسری نمایشنامه‌نویسی مرصاد به منظور اشاعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای انقلاب اسلامی و نیز با هدف خلق آثار بدیع نمایشی و مفهومی و تولید متنهای فاخر و ارزشمند در راستای تقویت تئاتر منطقه و کشور، به میزبانی اسلام آباد غرب در روز سه‌شنبه 12 آبان ماه  در محل مجتمع فرهنگی ـ هنری غدیر برگزار می‌شود.

 

قنبری تاکید کرد: این جشنواره توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، انجمن هنرهای نمایشی استان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آباد غرب برگزار می‌شود.

 

وی گفت: بیش از صد اثر و متن نمایش از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده و پس از بررسی و داوری توسط چند تن از اساتید برجسته تئاتر کشور آیین اختتامیه این رویداد بزرگ هنری با حضور چهره‌های برجسته تئاتر کشور و مسولان استان و شهرستان برگزار خواهد شد و برگزیدگان معرفی خواهند شد.

 

براساس این گزارش، جشنواره تئاتر مرصاد از جشنواره‌های مهم و تأثیر گذاری بوده که چندین دوره به صورت اجرای صحنه‌ای در شهرستان اسلام آباد غرب برگزار شده است و امسال برای اولین بار در گستره ملی به منظور تولید متنهای جدید و جلوگیری از حضور نمایش و متنهای تکراری و تقویت بنیان‌های تئاتر به صورت نمایشنامه‌نویسی و بدون اجرای صحنه‌ای برگزار می‌شود.

 

گفتنی است، شهرستان اسلام آبادغرب از مراکز مهم جریان تئاتر در کشور است و چهره‌های مهمی را در این عرصه به تئاتر کشور معرفی کرده است.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

آخرین مطالب

پربازدیدترین ها