وبلاگ اسلام آبادجوان:

پابین ترین دستمزد برای کارگر ایرانی

کد خبر: 293162
|
17:31 - 1394/04/31
نسخه چاپی
پابین ترین دستمزد برای کارگر ایرانی
اسلام آباد خبر: زندگی سخت شده است ، دیگر مثل سابق نیست یک نفر هزینه های چند نفر را بدهد بار سنگین مشکلات و فشارهای اقتصادی امروز کمر قشر مستضعف را خم کرده است.

به گزارشاسلام آباد خبر، زندگی سخت شده است ، دیگر مثل سابق نیست یک نفر هزینه های چند نفر را بدهد بار سنگین مشکلات و فشارهای اقتصادی امروز کمر قشر مستضعف را خم کرده است. در این میان حقوق ناچیز کارگران که ساعتها و روزها تن فرسایی میکنند بلکه دستمزد ناچیز خود را دریافت نمایند هم کفاف هزینه های بالایی زندگی امروزی را نمیدهد . 


میزان حقوق دستمزد کارگر امروز کفاف فقط یک هفته گذران زندگی او را میدهد ،  که تنها صرف هزینه های خوراک و ایاب و ذهاب و مسکن او را میدهد کارگران ایرانی بر خلاف سایر کشورها به ریال حقوق میگیرند اما در مقابل به دلار خرج میکنند در حالی که کارگران کشورهای همسایه به دلار حقوق میگیرند ،  حقوقی که حتی ماهانه مبلغی از آن را پس انداز میکنند .کارگران در ایران پایینترین دستمزد را نسبت به کشورهای دیگر جهان دریافت میکنند.


سالهاست وزارت کار سالانه سلانه سلانه و به صورت جیره بندی شده چند درصد حقوق کارگران را افزایش میدهد اما کارگران در ایران سالهاست زندگانی سختی را سپری میکنند . پس از تحریمها هم چه بسیار کارگرانی که از کار اخراج شدند و به واسطه بیکاری سدمندهی اهل خانه شدند .


ایران در میان اکثر کشورهای جهان پایین ترین میزان دستمزد کارگران را دارد  ، بسیاری از کارگرانی که در شرکتها مشغول به کار هستند هیچگاه حقوق خود را منظم دریافت نمیکنند بسیاری از آنان مجبور هستند برای تامین مخارج زندگی علاوه بر کارگری به شغل دوم کارگری نیز روی بیاورند .کاش مسولینی که دارای درامدهای نجومی هستند خود را اندکی جای کارگرانی که مجبور هستند برای تامین مخارج  زندگی تن به هرکاری دهند، بگذارند تا شاید بلکه اندکی از فشارهای اقتصادی وارد شده به مردم را درک کنند ..

 

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب

    پربازدیدترین ها