حجت الاسلام محمدی پور:

دشمن می خواهد خلیج فارس را همانند فدک از چنگ شیعیان دربیاورد/ به تولید داخلی اهمیت داده شود /تجلیل از مقام معلم و کارگر

کد خبر: 292701
|
17:30 - 1394/02/11
نسخه چاپی
 دشمن می خواهد خلیج فارس را همانند فدک از چنگ شیعیان دربیاورد/ به تولید داخلی اهمیت داده شود /تجلیل از مقام معلم و کارگر
اسلام آبادخبر: امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب گفت: امروز جمهوری اسلامی نماد شیعه در جهان است و دشمنان می خواهند به هر صورتی به آن ضربه بزنند و از نقشه های شوم و مهم آنها این است که خلیج فارس را همانند فدک از چنگ شیعیان دربیاورند و ریشه طرح نام خلیج عربی به استعمار پیر انگلستان بر می گردد.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام  سید امیر محمدی پور در خطبه های نمازجمعه این هفته اسلام آبادغرب اظهار داشت: ای مومنان از نافرمانی خدا پرهیز کنید و حرف بی دلیل و منطق نزنید با زبانتان با آبروی  دیگران بازی نکنید و شخصیت دیگران را خراب نکنید، قول صدیق داشته باشید، مواظب آفات زبان باشید و اگر نمی توانید زبانتان را کنترل کنید خود را به سکوت عادت دهید، چون زبان در دنیا آتش به پا می کند و عذاب آن در آخرت بروز پیدا می کند.

وی به مناسبت 13 رجب و سالروز میلاد مولود کعبه، حضرت علی (ع) به یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد که فرموده اند: امیرالمومنین (ع) عامل وحدت برای امت اسلامی است چون شخصیتی است که همکه فرقه های اسلامی برای ایشان احترام قائل هستند و ایشان را بعنوان یکی از صحابه جلیل القدر روسول خدا(ص) و بعنوان کسی که قبل از بلوغ ایمان آورده و در مقابل هیچ بتی کرنش نکرده، قبول دارند.

حجت الاسلام محمدی پور تصریح کرد: باید مواظب باشیم از همین شخصیتی که عامل وحدت است، عامل تفرقه ایجاد نکنیم و آنچه دشمنان می خواهند اینست که فرقه های اسلامی همدیگر را کافر اعلام کنند و شیعه و سنی با هم بجنگند و دشمن به آنها بخندد.

وی افزود: امروز باید همه امتهای اسلامی حول محور مولا علی (ع) جمع شوند و در برابر دشمن دشمن واحد بجنگند و هرکسی به هر بهانه ای وحدت را خدشه دار کند به نفع دشمنان کار کرده است.

خطیب جمعه با اشاره به شهادت استاد مطهری بیان کرد: این روز بحق بنام روز معلم نامگذاری شده است و ما به هر کجا برسیم مدیون این قشر هستیم و با توجه به اینکه معلمی شغل انبیاست و خداون انبیاء را معلم معرفی کرده، لذا شاید نشود شغلی با فضیلت تر از معلمی ذکر کرد.

وی با بیان اینکه با مسائل مادی نمی شود از معلم تشکر کرد، اظهار داشت: آنقدرمقام معلم بالاست که فقط خداوند می تواند پاداش و اجر مقام معلم را بدهد و ما هرچه بگوییم باز کم ایت و حق این قشر معظم ادا نمی شود.

نماینده ولی فقیه در شهرستان  در خطبه دوم با اشاره به مناسبت هفته بزرگداشت مقام کارگر، با یادآوری گفته های یکی از مسئولین که در یکی از مراسمات گفته بود که ما باید دست آن سرمایه گذاران را بوسیم  و از آنها خواهش کنیم تا بیایند و سرمایه گذاری کنند، بیان داشت: این گفته ها بر خلاف فرمایشات و سیره رسول اکرم (ص) است.

وی خاطرنشان کرد :که رسول اکرم (ص) فرموده اند؛ هرکس در مقابل ثروتمندی تواضع کند ثلث ایمانش را از دست داده است .
وی اضافه نمود: سرمایه دار به فقرا بدهکار است یعنی وظیفه واجب کسانی استکه خداوند روزی بیش از نیاز به ایشان داده که بیاید سرمایه گذاری کند تا نیازمندان کارگر بشوند تا بتوانند زندگی خود را اداره کنند .

حجت الاسلام محمدی پور گفت: اما در مقابل می بینیم که رسول خدا دست کارگر را می بوسد و کارگران قشر زحمتکشی هستند که درآمدی که بدستشان می سد خیلی کمتر از زحمتی است که در مقابل آن می کشند و اگر اینها نباشند چرخ اقتصاد جامعه می لنگد.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرموده؛ به دنبال  کلید حل مشکلات اقتصادی در لوزان،نیویورک  نگردید بلکه کلید حل مشکلات داخل کشور است،گفت: باید به تولید داخلی اهمیت داده شود و با شعار مشکل حل نمی شود و این قضیه مرهون کارگر و کارفرماست و باید بصورت جدی پیگیری شود .

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب با اشاره به مناسبت مهم روز دهم اردیبهشت که بعنوان روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده، بیان کرد: 6کشور عرب که در حاشیه خلیج فارس زندگی می کنند و مدعی هستند که چون ما 6 کشور و ایران یک کشور است باید به آن خلیج عربی گفته شود.

وی افزود: با توجه به کتابهای تاریخی و اطلس های قدیمی تا بحال و حتی در کتابهای دانشمندان عرب زبان  این خلیج به دریای فارس یا پارس نامگداری شده ، این سوال پیش می آید که اولین بار چه کسی اسم خلیج عربی را زبان آورد؟

حجت الاسلام محمدی پور بیان کرد: حدود 57 سال پیش برای نخستین بار از طرف یکی از نمایندگان سیاسی انگلستان در خلیج فارس به نام «سرچارلز بلگریو» به قصد تفرقه انداختن بین ایران و کشورهای عربی اسم خلیج عربی به زبان آورده شد.
 وی تصریح کرد: ریشه این به استعمار بر می گردد چون خود کشورهای عربی ادعایی نداشتند و قصد داشتند با این عمل و اختلاف افکنی جنگ و نا لمنی ایجاد کنند و زمینه حضور نیروهای خود را به اصطلاح برای ایجاد صلح فراهم نمایند و در واقع خلیج فارس به یک خلیج انگلیسی تبدیل شود.
وی اضافه نمود: بلافاصله بعد از انگلیس، آمریکا هم تصمیم گرفت آنرا به خلیج آمریکایی تبدیل کند وبه بهانه های مختلف نیروهای خود را در این منطقه مستقر نماید .

خطیب جمعه اسلام آبادغرب  با بیان اینکه تلخ  اگر تسلط جمهوری اسلامی بر خلیج فارس از بین برود چه ضررهایی خواهد کرد،  اظهار کرد: که ما نباید این تجربه تلخ را فراموش کنیم که بعد از خلافت مولا علی (ع) ، فدک که منبع درآمدهای اقتصادی خاندان اهل بیت از چنگ شان در آوردند و ضربه های  سنگینیب ه شیعه زدند.

وی تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی نماد شیعه در جهان است و دشمنان می خواهند به هر صورتی به آن ضربه بزنند و از نقشه های شوم و مهم آنها این است که خلیج فارس را همانند فدک از چنگ شیعیان دربیاورند.

امام جمعه شهرستان گفت: جمهوری اسلامی ایران بر خلاف شاهان گذشته که مورد نفرین مردم هستند نگذاشته و نمی گذارد ذره ای از خاک ایران جدا شود وفرزندان بصیر انقلاب در مقابل نقشه های شوم دشمنان هوشیار هستند.

حجت الاسلام محمدی پور در پایان خطبه ها  از زحمات فرماندهی محترم ناحیه انتظامی شهرستان و نیروهای تحت امر ایشان بخاطر دستگیری یکی از سرشاخه ها و توزیع کنندگان مهم مواد مخدر در منطقه و کشف 500 گرم مخدر شیشه از ایشان تقدیر نمود.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها