اکبر میرزائی کلهر در گفتگو با اسلام آبادخبر

مرغ و میوه شب عید از 20 اسفند ماه در اسلام آبادغرب توزیع می شود/80 تن پرتقال و 60 تن سیب در انبارهای سردخانه اسلام آبادغرب

کد خبر: 287926
|
00:21 - 1393/12/21
نسخه چاپی
مرغ و میوه شب عید از 20 اسفند ماه در اسلام آبادغرب توزیع می شود/80 تن پرتقال و 60 تن سیب در انبارهای سردخانه اسلام آبادغرب
مدیریت جهاد کشاورزی اسلام آباد غرب گفت: از 20 اسفند ماه توزیع مرغ منجمد و میوه سیب و پرتقال در راستای طرح تنظیم بازار در شهرستان انجام می گردد.
اکبر میرزائی کلهر در گفتگو بااسلام آبادخبراظهار داشت: بخشی از تنظیم بازار شب عید به جهاد کشاورزی محول شده است و چیزی که برای دولت اهمیت دارد مرغ و میوه شب عید است.


وی افزود: از 20 اسفند ماه توزیع مرغ  منجمد و میوه سیب و پرتقال در راستای طرح تنظیم بازار در شهرستان انجام می گردد.


میرزائی گفت:برای رعایت عدالت نسبی از کلیه اصناف و میوه فروشان شهرستان نظرخواهی شده است و در این راستا عرضه میوه و مرغ در سطح شهر بصورت گسترده و در سطح بخشداریها و دهستانها نیز عرضه خواهد شد.


وی در خصوص افزایش قیمت مرغ اضافه نمود: همیشه و در تمام فصول سال کشتار روزانه مرغ انجام می گیرد ولی با توجه به اینکه تا یکماه اخیر قیمت مرغ خیلی پائین بوده و حتی بسیاری از مرغداریهای عمده تولید کننده گوشت مرغ ضررهای سنگینی متحمل شدند، لذا از جوجه ریزی دلسرد شدند و همین امر باعث بالا رفتن گوشت مرغ گردید.
 
مهندس میرزایی کلهر بیان داشت: قیمت 7000 تا 7500 تومان برای حمایت از مصرف کننده و تولید کننده به ازای هرکیلو مرغ مناسب است و از این بیشتر برای مصرف کننده زیاد است و کمتر از این هم برای تولید کننده ضرر است و به صرفه نمی باشد.
 
وی با بیان اینکه بازرسی و کنترل های لازم بر روی کشتارگاههای مرغ قرار دارد، گفت: برای کنترل التهاب بازار باید عرضه بیشتر شود و با توجه به پیش بینی های قبلی انبارهای مرغ منجمد کاملا" پر بوده و بر اساس برنامه ریزی واحد پشتیبانی جهاد کشاورزی ، برای کنترل و تنظیم بازار مرغ منجمد  با قیمت هرکیلو 5850 تومان بدست مصرف کننده می رسد.
 
میرزایی با اشاره به با تلاش و حمایت کارشناسان جهادکشاورزی شهرستان از مرغداریها، خاطرنشان کرد: در 40 روز گذشته 200 هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداریهای عمده شهرستان انجام شده در هفته آینده نیز برای متقاضیان کشتار روز و مرغ گرم روانه بازار خواهد شد و با این وجود مشکل گرانی مرغ از بین خواهد رفت.
 
وی با بیان اینکه، میوه شب عید شامل پرتقال و سیب به مقدار کافی جهت مصرف مردم شهرستان تآمین شده است ، اظهار کرد: طبق پیش بینی ها و بر اساس تجارب سالهای گذشته 80 تن پرتقال و 60 تن سیب برای مصرف شهرستان خریداری و حمل گردیده و در انبارهای سردخانه شهرستان اسلام آبادغرب موجود می باشد .
 
 
میرزائی گفت: از 20 اسفند ماه توزیع مرغ  منجمد و میوه سیب و پرتقال در راستای طرح تنظیم بازار در شهرستان انجام می گردد.
 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد