سرهنگ محمدی ؛

یادواره ۱۲۸۰ شهید شهرستان با سخنرانی سردار فضلی در اسلام آباد غرب برگزار می شود

کد خبر: 287924
|
00:17 - 1393/12/21
نسخه چاپی
یادواره ۱۲۸۰ شهید شهرستان با سخنرانی سردار فضلی در اسلام آباد غرب برگزار می شود
اسلام آبادخبر: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه اسلام‌آباد غرب گفت: یادواره ۱۲۸۰ شهید شهرستان اسلام‌آباد غرب با سخنرانی سردار فضلی 24 اسفند ماه برگزار می‌شود.

سرهنگ افشار محمدی در گفتگو با خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی اسلام آبادخبر،اظهار داشت: این یادواره در قالب کنگره فرماندهان، امیران و 9800 شهید استان کرمانشاه راس ساعت 9 صبح روز یکشنبه 24 اسفند ماه در سالن 3 هزار نفری شهید شهبازی اسلام‌آباد غرب برگزار می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه اسلام اباد غرب با بیان اینکه این یادواره تجدید پیمان با شهدا و آرمان‌های شهدا است، گفت: برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب، نمایشگاه آسیب‌های دجالواره و نمایشگاه دستاورد‌های عشایر از جمله برنامه جانبی یادواره شهدای اسلام‌آباد غرب است.

سرهنگ محمدی بیان کرد: ایثار و شهادت به‌عنوان یک فرهنگ متعالی در زمره عالی‌ترین مفاهیم الهی و نتیجه والاترین ارزش‌هایی است که یک انسان متعهد می‌تواند به آن دست پیدا کند و شهدا تاج افتخار و مهر سرافرازی بر پیشانی ملت بزرگ ایران هستند.

وی افزود: امنیت، اقتدار، پیشرفت و سرافرازی کشور ما مدیون خون شهدایی است که در این سرزمین بزرگ و در طول عمر این انقلاب بر زمین ریخته شده و تاریخ اثبات کرده که سرگذشت هر کشوری که فاقد چنین مردانی است محکوم به شکست، اشغال، ذلت و وابستگی است.

سرهنگ محمدی شاخص‌های شهدا را از منظر قرآن کریم ایمان به خدا، نیت خالص و اطاعت از ولایت برشمرد و گفت: ولایتمداری ویژگی اصلی شهدا بود و اگر وصیت‌نامه شهدا را بخوانیم مشاهده می‌کنیم که ولایت‌مداری و دشمن‌ستیزی دو شاخصه بارز آنها است.

وی گفت: امروز به برکت وجود ولایت، ایران اسلامی همچون نگینی فروزان در آسمان جهان می‌درخشد و به همین دلیل دشمن در تمام فتنه‌ها نوک پیکان حمله خود را به سمت ولایت نشانه رفته است زیرا می‌داند ولایت سدی محکم در مقابل هجمه‌ها بوده و بصیرت بخشی به آحاد جامعه را در راستای تقابل با خصم عهده‌دار است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه اسلام‌آباد غرب ببان کرد: امروز بر نسل جوان  این مملکت وظیفه است تا راه شهدای هم سن و سال خویش را ادامه داده و در زمان حال که در جبهه جنگ نرم قرار گرفته‌اند با تمسک به مسیر شهدا که راه خوشبختی و سعادت فردی و اجتماعی است مقابله جانانه را با جنگ نرم دشمن انجام دهند.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه جنگ نرم ایمان و اعتقادات مردم را هدف خویش قرار داه است، اظهار کرد: امروز باید گوش به فرمان ولی امر مسلمین جهان بود و تلاش‌ها را به سمت تولید علم، توسعه کشور، ترویج فرهنگ قرآنی و اخلاق اسلامی متمرکز کرد تا بتوان از پیچ تاریخی که رهبر معظم انقلاب فرمودند به سلامت عبور کرد.

وی در تبیین راهکارهای ترویج فرهنگ شهادت گفت: معرفی رشادت‌ها و خدمات ایثارگران و شهدا آثار و برکات زیادی را به طور مستقیم و غیر مستقیم بر جامعه دارد و  ترویج این نوع از زندگی را  می‌توان در قالب یادواره‌های شهدا، دیدار و سرکشی از خانواده شهدا، مطالعه وصیت‌نامه‌های شهدا و اختصاص بخشی از متون درسی به این مهم در دستور کار قرارداد.

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد