حیات فریادی جانباز 30 درصد انقلاب در اسلام آبادغرب:

امام خمینی(ره) را مانند ائمه اطهار(ع) دوست دارم/مسئولین بخاطر خدا کار کنند، نه بخاطر حفظ پست و مقام

کد خبر: 284464
|
22:09 - 1393/11/27
نسخه چاپی
امام خمینی(ره) را مانند ائمه اطهار(ع) دوست دارم/مسئولین بخاطر خدا کار کنند، نه بخاطر حفظ پست و مقام
اسلام آبادخبر:حیات فریادی جانباز 30 درصد انقلاب در اسلام آبادغرب گفت: مردم با دست خالی به جنگ نیروهای مسلح شاه می رفتند.

به گزارشاسلام آبادخبر، به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر، خبرنگار این پایگاه خبری گفتگویی را با حیات فریادی جانباز 30 درصد دوران مبارزات انقلاب  داشته که در 5 بهمن 57 در تظاهرات مردمی با گلوله نظامیان شاه به مقام رفیع جانبازی نائل شده است.


مرحوم پدر ایشان اهل روستای مندرگ از توابع بخش مرکزی شهرستان اسلام‌آباد غرب است که به شغل کشاورزی و دامپروری مشغول بوده ، وی شخصی با ایمان بوده . در امور خیر روستا پیشقدم بوده و حتی به مردم نماز و روزه را آموزش می داده، کشاورزی و دروکردن با زبان روزه این  مرد با تقوا زبانزد مردم منطقه می باشد.

حیات فریادی در گفتگو با خبرنگاراسلام آبادخبربا یادآوری خاطرات گذشته گفت: آن زمان شور شوق فراوانی در بین مردم بود که مردم با دست خالی به جنگ نیروهای مسلح شاه می رفتند.
 
وی گفت: در مبارزات انقلاب دست خدا به همراه ملت ایران بود و رهبری امام خمینی(ره) راهنمای راه مردم بود و گرنه مردم با دست خالی جلو می رفتند و بعضی وقتها با چوب دستی در مقابل تانک وتوپ و مسلسل  پیروز می شدند و این پیروزی حق بر ناحق یا پیروزی خون بر شمشیر است.

حیات فریادی خاطرنشان کرد: از سال 42 مبارزات مردمی و روشنگری عمومی از قبیل توزیع نوارهای امام(ره) و سخنرانی های مرحوم کافی و اعلامیه های امام توسط جوانان پیرو امام در اسلام آبادغرب تکثیر و توزیع می شد ولی اوج مبارزات انقلاب در سال 57 شروع شد که پاتوق بچه های انقلابی شهرستان مسجد قمر بنی هاشم بود و مرحوم حاج آقا بهشتی که امام جماعت وقت مسجد بود وظیفه روشنگری مردم و تبیین پیامهای امام را بر عهده داشت.
 
وی افزود: در زمان اوج مبارزات با رژیم شاه  ساله23 بودم که در شرکت نفت بندر ماهشهر کار می کردم بخاطر اعتصاب کارگران شرکت در سال 57 تعطیل شد و به شهرستان برگشتم و به همراه برادر کوچکترم به خیل مبارزان شهرستان اسلام آباد پیوستیم.
 
وی گفت: با وصف اینکه کنترل ها شدید بود و فعالیت خیلی سخت بود من و سایر مبارزان و برادر کوچکترم بهرام بدون ترس فعالیت می کردیم و شاید اگر زودتر از بهمن 57 دستگیر می شدیم حتما" اعدام می شدیم اما باز ترسی نداشتیم و این بخاطر تربیت اسلامی همرزمان ما و دریافت واقعی فرمان امام بود.

فریادی بیان کرد: در روز 5 بهمن 57 در حالیکه که چماق بدستان با پشتیبانی نیروهای مسلح ارتش، شهربانی ،ژاندارمری و ساواک با در دست داشتن عکس شاه شعار جاوید شاه می دادند به ما خبر دادند که مزدوران قصد حمله به مسجد امیرالمومنین را دارند و می خواهند به مقدسات توهین  کنند و قرآن های مسجد را بیرون بیاندازند که جمعیت زیادی از مردم اسلام آبادغرب از شنیدن این نقشه شوم مزدوران شاه، غیرت دینی شان به جوش آمده و به آنها حمله ور شدند و آنها را تا میدان امام به عقب راندند، یک دفعه مردم مورد حمله و تیرباران نیروهای مسلح قرار گرفتند که بنده  که در صفوف اول مردم بودم از دو قسمت بدن تیر خوردم یکی از ناحیه سینه  گلوله وارد بدنم شدو از پشتم در رفت و دیگری از قسمت دست راست گلوله خوردم.
 
وی گفت: تعدا زیادی از مردم تیر خوردند و برای مدتی مزدوران خیابانها را بستند و نگذاشتند که زخمی ها را به بیمارستان (شیرخورشید) ببرند و همین باعث شد که حمدالله مبارکی که او هم در این تظاهرات تیر خورده بود خون زیادی از بدنش برود و به مقام رفیع شهادت نائل شود.

فریادی بیان داشت: در حالیکه ساواک به شدت کنترل می کرد بالاخره از بیراهه ما را به بیمارستان شیرخورشید بردند پسر حاج آقا بهشتی از دکترها پیگیر طبابت زخمی ها می شد و اگر ایشان نبود شاید دست راستم را قطع می کردند .

وی با اشاره به برحق بودن مبارزات شان دردفاع از قرآن و اسلام ، گفت: من و دوستانم که بخاطر حق با گلوله زخمی شده بودیم، اصلا" احساس درد نداشتیم در حالیکه تعدای از چماق بدستان  که نیز در حین شعار دادن جاویدشاه توسط مردم زخمی شده بودند به بیمارستان آمده بودند و با وجود جراحات سطحی از درد ناله می کردند و تمام مریضخانه را روی سر گذاشته بودند.

این جانباز دوران انقلاب ابراز داشت: تا پیروزی انقلاب در بیمارستان بستری بودیم و در این مدت ما و خانواده هایمان به شدت تحت تعقیب و بازجویی ساواک بودیم .
 
 
وی با بیان اینکه از کرده خودم پشیمان نیستم، اظهار کرد:  چون هدفم حقیقت بوده است و معجزات انقلاب را با چشم خود دیده ام از کرده خودم پشیمان نیستم و حتی از ان ناراحتم که بخاطر نقصان دستم بعدا" نتوانستم اسلحه بدست بگیرم و در جبهه های دفاع مقدس شرکت کنم، اما در پشت جبهه حامی، یاور و کمکار رزمندگان اسلام بوده ام ولی برادرم بهرام بطور داوطلبانه در جنگ های نامنظم بسیج عشایری به فرماندهی مرحوم ططری شرکت نموده و علاوه بر آن در خطوط مقدم جبهه حضور یافته است.
 
وی گفت من وخانواده ام بعد از انقلاب هم با وصف اینکه فرصت های زیادی پیش و رو داشتیم وحتی بردادر کوچکترم بهرام نیز بارها در جبهه های جنگ دفاع مقدس بصورت بسیج داوطلبانه شرکت نموده، ولی شغل اداری و منصب دولتی نگرفتیم و شغل شریف بازاری را انتخاب کردیم و به همین خاطر مشکلات اقتصادی و سختی مردم را بخوبی درک می کنیم و از مسئولین می خواهیم برای رفع مشکلات مردم تلاش نمایند.

فریادی تصریح کرد: باید برای خون شهدا اهمیت قائل باشیم و مسئولین به خانواده شهدا و جانبازان احترام بگذارند و ارزش بیشتری قائل باشند چون ایشان عزیز ترین کس خود را برای انقلاب فدا کردند.

فریادی گفت: آنگونه که شایسته و حق مردم اسلام آباد است بجا آورده نشده هرچند که این مردم ادعایی ندارند و هدفشان این بوده که امنیت و آرامش در زیر سایه اسلام بر مملکت حاکم باشد در حالیکه در کشورهای همسایه ما اکنون همه بمب گذاری و ترور است.

وی افزود: مسئولین باید حق مردم را درست ادا کنند و بخاطر خدا کار کنند و بخاطر حفظ پست و مقام خود کار نکنند و اگر هدف برای خدا باشد بسیاری از مشکلات مردم حل خواهد شد.



توصیه من به جوانان این است که همانطور که ما جوانان نسل اول انقلاب پیرو امام بودیم شما نیز پیرو مقام معظم رهبری باشید که پیروزی در راه یاری خداست.

حیات فریادی جانباز انقلاب اسلام آبادغرب با بیان اینکه از صمیم قلب امام خمینی(ره) را مانند ائمه اطهار(ع) دوست دارم، گفت: بارها مشکلاتی برایم پیش آمده ولی آنقدر اعتقادم به امام خمینی محکم بوده با وصف اینکه چندین بار در جماران به دیدار ایشان رفتیم، اما بازهم هروقت دلم برای امام تنگ شود در عالم خواب و رویای صادقه  او را زیارت می کنم .

وی ادامه داد: بعد از امام راحل (ره)، حضرت آیت الله خامنه ای تمام حرکات ایشان امام گونه است و چون مورد تائید امام بوده و هست ماهم با دل وجان ایشان را دوست داریم و بازهم در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری حاضریم در هرجبهه ای جان خود را فدای ولایت و اسلام و میهن بکنیم.

 
انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد