نوری در گفتگو با اسلام آبادخبر:

اگر از مدیری انتقاد نشود فکر می کند کارهایش درست است/نوسازی تاکسی های فرسوده/ مردم زیبایی مبلمان شهری را رعایت نمایند

کد خبر: 275819
|
16:06 - 1393/10/14
نسخه چاپی
اگر از مدیری انتقاد نشود فکر می کند کارهایش درست است/نوسازی تاکسی های فرسوده/ مردم زیبایی مبلمان شهری را رعایت نمایند
اسلام آبادخبر: شهردار اسلام آبادغرب از در دستور کار بودن 2 طرح نوسازی تاکسی های فرسوده و ساماندهی دستفروشان توسط شهرداری اسلام آبادغرب خبر داد.
مهندس همایون نوری شهردار اسلام آبادغرب در گفتگو بااسلام آبادخبراظهار کرد: نوسازی تاکسی های فرسوده با برخورداری از تسهیلات 20 میلیون تومانی برای تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی انجام می گیرد.
 
وی با بیان اینکه برخی فروشندگان اجناس  خویش را در حریم معابر عمومی قرار میدهند و برای عبور و مرور عابران پیاده ایجاد مزاحمت می نمایند، یکی از اهداف اجرایی شدن طرح ساماندهی دستفروشان  در شهر اسلام آبادغرب را برطرف نمودن مشکل ترافیک شهری و جلوگیری از انسداد معابر توسط دستفروشان و عمده فروشان سطح شهر عنوان کرد.
 

همایون نوری در واکنش به خبر طرح سوال از شهردار که چندی پیش از سایت اسلام آبادخبر منتشر شده بود گفت: هرچند که سایت شما آرام ترین سایت است اما چنین چیزی نبوده و اگر اکثریت اعضای شورای شهر اسلام آبادغرب که به بنده رای داده اند از عملکرد من  راضی نباشند ، به هیچ وجه در این مسند نمی مانم.

وی افزود: انتقاد حتما" باید باشد حتی اگر بنده اگر لباسی بپوشم دوستانم ایرادی بر آن بگیرند دفعه بعد یا آنرا نمی پوشم یا ایرادش را برطرف می کنم.

مهندس نوری تصریح کرد: اگر از مدیری یا مجموعه ای انتقاد نشود فکر می کند کارهایش درست است .

وی افزود: رسانه ها نسبت امور شهر غریبه نیستند و به مردم باید اطلاع رسانی نمایند که خدمات شهرداری فقط محدود به پر کردن دست اندازها یا جمع آوری زباله نمی شود ، بلکه هنر اینست که باید در زیر ساخت مدیریت شهری کار کرد.
 
نوری با اشاره به اینکه در شهرداری تغییرات ساختاری انجام شده و جلوی اضافه حقوق بی مورد برخی کارکنان گرفته شده، گفت طبیعی است که حتی افرادی از دست بنده اظهار نارضایتی کنند و حتی پیمانکاران قدیمی شهرداری عوض شده اند و پیمانکاران جدید از بین جوانان بیکار و جویای کار قشر مستضعف شهرستان انتخاب شده اند.

نوری با بیان اینکه عقب افتادگی شهر ما بعلت اینست که اگر منافع عده ای در خطر می افتد، بوق و کرنا سر می دهند، افزود: بعضی مواقع عناصری در پست هایی از شهرداری بصورت موروثی خدمت کرده اند که تمام افکار منفی از آن تراوش می نمود که ما ریشه اینها را خشکانده ایم و این بزرگترین خدمت به مردم است.

 .
شهردار اسلام آبادغرب در گفتگوی تلویحی با چند تن از مراجعه کنندگان یکی از مشکلات شهرداری را عملکرد اجرائیات  ذکر کرد که باعث زیر سوال بردن زحمات کل شهردای می شد  که با نظارت مستقیم شهردار و انتصاب چندین مسئول رسیدگی مشکلات آن تا حدودی بر طرف گردید.


وی با اشاره به وضعیت  خدمات شهری (جمع آوری زباله) بیان کرد: این کار قبلا" در دست پیمانکار بود که با اتمام قرارداد پیمانکار، مجددا" این خدمات به مناقصه گذاشته شد که شخصی با قیمت ماهی 245  میلیون تومان برنده شد و با هماهنگی  و تصمیم گیری با اعضای شورا بعلت گران قیمت بودن مناقصه  ابطال گردید .
 
نوری گفت: با وجود مخالفت های مسئولین استانی رایزنی های لازم  برای انجام کار توسط خود شهرداری انجام شد و با راهکار قانونی توافقات و قرارداد با یک شرکت خدماتی منعقد گردید که در ازای ماهیانه مبلغ یک میلیون و یکصدهزار تومان بعنوان حق العمل کاری سر پرستی و نطارت لازم را بر کارکنان داشته باشد و ماهی 112 میلیون تومان حقوق 110 نفر از کارگران این بخش که طرف قرارداد آن شرکت خدماتی هستند ، توسط شهرداری پرداخت می شود وبا ماشین آلات خود شهرداری رفت و روب  شهر را انجام دهد.

وی اضافه کرد: نتیجه منجر به این شد که ماهی 90 میلیون تومان بعنوان صرفه جویی از هزینه های قبلی به حساب شهرداری بر میگردد که در مجموع سالیانه ، سالی یک میلیارد تومان صرفه جویی یا بعبارتی درآمدزایی از این محل  به حساب شهرداری واریز می شود.

شهردار اسلام آبادغرب با تاکید بر رعایت زیبایی مبلان شهری، از شهروندان خواست که همانگونه که زباله را وسط منزل خود قرار نمی دهند  در زیباسازی مبلان شهری از گذاشتن زباله ها در وسط بلوار، چمن و میادین و سر خیابانها خودداری کنند .

وی تصریح  کرد برای بدیهیات نیازی به فرهنگ سازی نیست بلکه مردم باید با بکارگیری عقل سلیم در زیبا سازی شهر اقدام مناسب را انجام دهند و اگر کسی رعایت نکرد خود مردم تذکر لازم را به او بدهند.


همایون نوری در خصوص مصوبات سفر استاندار گفت: مقرر بر این شده بود که  رودخانه راوند پس از لایروبی همچنین  نهر ارمنی پس از لایروبی  و پوشش در اختیار شهرداری قرار بگیرد .

وی افزود: طبق مصوبه مقرر گردید با اعتباری که در اختیار امور آب بعنوان متولی  طرح قرار می گیرد تا شهریور ماه آنرا انجام دهد ولی تاکنون انجام نشده است.

وی اضافه کرد: همچنین در مصوبات سفر استاندار مقرر شده بود که پس از ساماندهی تپه چقاگاوانه توسط میراث فرهگی جهت زیبا سازی در اختیار شهرداری قرار گیرد که این امر نیز محقق نشده است.

مهندس نوری با اشاره به راه دسترسی مسکن مهر شرف آباد اظهار کرد: این کار طبق مصوبه وزیر بر عهده شهرداری نمی باشد و مبلغ دو میلیارد تومان در اختیار مسکن و شهرسازی استان قرار گرفته که بعلت مشکلات موجود اقدامی صورت نگرفته است .

همچنین شهردار اسلام آباد گفت: بر اساس قانون  10 درصد از مسکن مهر شرف آباد برای هزینه های عمرانی شهر حق شهرداری اسلام آباد است که تاکنون توسط مسکن و شهرسازی پرداخت نشده است.

بر اساس این گزارش در حاشیه این مصاحبه جمع کثیری از کارکنان شهرداری اسلام آبادغرب در گفتگو با خبرنگاراسلام آبادخبراز خوش اخلاقی ها و حمایت های شهردار نسبت به کارکنان اظهار تشکر و قدردانی داشتند.

در پایان کیکاوسی مسئول روابط عمومی شهرداری اسلام آبادغرب در حاشیه این دیدار با بیان اینکه زباله در ساعات بخصوص بیرون منزل گذاشته شود، همچنین از مردم شریف و با فرهنگ اسلام آبادغرب خواست؛ تا با رعایت کردن یک نکته ساده  که در هنگام بیرون گذاشتن زباله های کشتار و خونابه با اسپری کردن کمی نفت به سطح نایلون زباله از پاره شدن توسط گربه ها و  پخش شدن زباله در سطح کوچه و خیابان جلوگیری بعمل آید .
 
 
انتهای پیام/
 
 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد