میرزایی:

معظل دستفروشان سموم کشاورزی در اسلام آبادغرب / عرضه سم تولیدی خارج از شبکه توزیع قانونی

کد خبر: 275813
|
15:19 - 1393/10/14
نسخه چاپی
معظل دستفروشان سموم کشاورزی در اسلام آبادغرب / عرضه سم تولیدی خارج از شبکه توزیع قانونی
اسلام آبادخبر: مدیریت جهاد کشاورزی اسلام آباد غرب گفت: دستگاههای ذیربط شرکت های محدود و شناخته شده را مجاب نمایند که سم تولیدی را خارج از شبکه توزیع به دست فروش یا دلال نفروشند.
مهندس اکبر میرزایی کلهر در گفت و گو با خبر نگاراسلام آبادخبراظهار داشت: یکی از مشکلات موجود در بازار سموم کشاورزی، وجود دلالان سم است.
 
وی افزود: به مسئولین امر پیشنهاد داده ایم که بجای درگیری با دست فروشان ، دستگاههای ذیربط شرکت های محدود و شناخته شده را مجاب نمایند که سم تولیدی را خارج از شبکه توزیع به دست فروش یا دلال نفروشند.
 

میرزایی بیان داشت: توزیع سم های کنار خیابان غیر قانونی و جمع آوری آن وظیفه ما نمی باشد ولی هشدارهای لازم را داده ایم که نباید این مواد توسط دستفروشان کنار خیابان فروخته شوند.

وی افزود: در جلسات متعدد با مدیران شهرستان، کار جمع آوری دست فروشان برعهده ستاد سد معبر شهرداری گذاشته شده ، البته چند بار با هماهنگی مسئولین در جمع آوری مشارکت داشته ایم و  حتی در یکی از این مامویت ها یک محموله سم به ارزش 80 میلیون تومان که خارج از شبکه توزیع و بصورت غیر قانونی توزیع می شد شناسایی و کشف و ضبط گردید و توسط ارگانهای ذیربط اعمال قانون در مورد ایشان صورت گرفت.
 

مدیریت جهاد کشاورزی اسلام آباد غرب با بیان اینکه اکنون به اندازه کافی کلنیک حتی در سطح دهستانها وجود دارد، گفت: اما خود کشاورزان باید رعایت کنند تا هم جلوی سوء استفاده فرصت طلبان گرفته شود و هم خودشان متضرر نشوند .

وی خاطرنشان ساخت: در سالهای گذشته مشاهده شد که توسط دستفروش سم اشتباهی به کشاورز فروخته شده که 100 هکتار نخود کشاورز را نابود کرده است و پیگیری قانونی دست فروش مشکل می باشد.

مهندس میرزایی با اشاره به اینکه در مورد کلنیک های تخصصی که دارای نام و نشان و فاکتور مهردار می باشند هر گونه تخلفی  قابل پیگیری است و باید جوابگو باشند، اظهار کرد: ما شاهد بوده ایم که که یک کارخانه سازنده سم، تست منطقه ای یک سم را انجام نداده که باعث کاهش تولید محصول شده نه اینکه محصول کامل از بین برود فقط درصدی کاهش تولید داشته که با پیگیری انجام شده شرکت سازنده سم خسارت و زیان کشاورز را پرداخت نموده است،چون قابل پیگیری است.
 

وی تصریک کرد : اگر شرکت های فرمولاتور تولیدات سم خود را فقط به عامل های استانی دارای مجوز بدهند تا در شهرستان ها توزیع گردد، شبکه توزیع سم اصلاح خواهد شد و دست دلالان و دست فروشان نیز کوتاه خواهدشد.

میرزایی به معظل بهداشتی که دست فروشان سم ایجاد کرده اند اشاره کرد و گفت: متاسفانه مشاهده می شود برخی دست فروشان سم مواد غذایی مانند روغن، برنج و... در کنار سم می فروشند که ممکن است این مواد غذایی در کنار برخی سموم آلوده شوند و سلامتی مردم را به خطر بیندازد.
 
 
مدیریت جهاد کشاورزی اسلام آباد غرب با بیان اینکه از ابتدای سال چندین مرحله از طریق چاپ اطلاعیه و تراکت به کشاورزان اطلاع رسانی کرده ایم، اظهار کرد: مردم به آموزشهای مداوم کارشناسان کشاورزی اهمیت بدهند و هشدار های مکرر ایشان را جدی بگیرند.
 
 
وی در پایان با اعلام این مطلب که به اندازه کافی کود پائیزه و بهاره تهیه شده است به کشاورزان توصیه نمود: از هم اکنون نسبت به تهیه کود بهاره به اندازه نیاز خود اقدام نمایند.
 
 
انتهای پیام/
 
 
انتهای پیام/
 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب

    پربازدیدترین ها