دکتر بیگرضایی؛

مردم به توصیه های سازمان بهداشت در خصوص تب مالت توجه کنند/تجهیز بخش IcU کودکان و رادیولوژی بیمارستان اسلام آبادغرب

کد خبر: 275809
|
14:41 - 1393/10/14
نسخه چاپی
مردم به توصیه های سازمان بهداشت در خصوص تب مالت توجه کنند/تجهیز بخش IcU کودکان و رادیولوژی بیمارستان اسلام آبادغرب
اسلام آبادخبر: مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلام آباد غرب گفت: مردم باید آگاهی یایند که از مصرف شیر غیرپاستوریزه، پنیر و سایر لبنیات و گوشت‌های تایید نشده خودداری کنند.
پایگاه خبری تحلیلی اسلام آبادخبر؛دکتر حمید رضا بیگرضایی در گفت و گو با خبرنگاراسلام آبادخبر، با اشاره به اینکه بیش از 400 مورد بیماری مشترک مهم بین انسان و حیوان وجود دارد که تب مالت یکی از این بیماری هاست، اظهار کرد: این بیماری در کل کشور شیوع پیدا کرده و در استان کرمانشاه بیشتر است و در اسلام آبادغرب هم این آمار افزایش یافته است.
 
وی با بیان اینکه راه پیشگیری از طریق دامپزشکی است، بیان کرد: تمام فراورده های خام دامی اعم از گوشت، لبنیات و ... که از شبکه های توزیع تعریف شده عرضه می شوند توسط همکاران ما در اداره دامپزشکی کنترل می شوند .
 
دکتر بیگرضایی افزود: اما متاسفنه بدلیل عدم رعایت مردم و اصرار بر مصرف گوشت و لبنیات خارج از شبکه توزیع مورد تائید بهداشت و دامپزشکی ممکن است مشکلاتی برای مردم پیش بیاید.
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلام آباد غرب گفت: تب مالت یک بیماری هزار چهره است و با علائم مختلفی مانند سردرد، دردتمام بدن، ، ضعف، سستی، کوفتگی عضلات، کم خوابی، نگرانی و تشویش، افسردگی و دردهای استخوان ظاهر می شود.
 
وی با بیان اینکه تشخیص قطعی تب مالت با آزمایش خون انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد: اطرافیان و اعضای خانواده شخص بیمار که ممکن است از همان غذای آلوده مصرف کرده باشند باید معاینه شده و آزمایش بدهند و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد چون با درمان کامل معمولاً در ۳ تا ۴ هفته بهبودی دیده می‌شود.
 
 
دکتر بیگرضایی با تأکید بر آموزش همگانی از طریق رسانه ها و مراکز بهداشت، تصریح کرد: مردم باید آگاهی یایند که از مصرف شیر غیرپاستوریزه، پنیر و سایر لبنیات و گوشت‌های تایید نشده خودداری کنند.
 
وی با بیان اینکه تب مالت معمولا" از طریق ماست منتقل نمی شود، افزود: مردم به توصیه های سازمان بهداشت در خصوص تب مالت توجه کنند و حتما" رعایت کنند که گوشت،  امعاء و احشاء دام، شیر خام ، پنیر و کره از جاهای مطمئن خریداری شود و شیر در دمای 60 درجه به مدت 25 دقیقه جوشانده شود تا پاستو ریزه شود.
 
 
 دکتر بیگرضایی در بخش دیگری از گفت گوی خود از تعمیر و تجهیز  بخش IcU کودکان بیمارستان امام خمینی(ره) اسلام آبادغرب با کمک هزینه 200 میلیون تومانی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در راستای طرح تحول نظام سلامت خبرداد.
 
وی همچنین بیان داشت: یک دستگاه رادیولوژی دیجیتال به مبلغ 400 میلیون تومان از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی استان و درآمد شبکه بهداشت و درمان شهرستان خریداری شده است که در 2 هفته آینده با راه اندازی و بهره برداری از این دستگاه با پرینتر رنگی کیفیت عکس های بیمارستان اسلام آبادغرب خیلی بالا رفته و خدمات رسانی خوبی در این زمینه به مردم شریف شهرستان انجام می گیرد.
 
در پایان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلام آباد غرب عنوان کرد:  در راستای طرح تحول نظام سلامت با همکاری مشترک کمیته امداد حضرت امام(ره) و دانشگاه علوم پزشکی، 6 خانه بهداشت روستایی در روستاهای چقاجنگا، باریکه نظام، چهارده جفته، قبادشیان و کمرزرد در حال احداث می باشد که بالغ بر 40 درصد پیشرفت کار  داشته و مقرر شده تا پایان سال تحویل شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلام آبادغرب گردند.
 
 
انتهای پیام/
 
 
 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب