مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر به مدت سه شب برگزار می شود

کد خبر: 26667
|
15:32 - 1392/04/04
نسخه چاپی
 رییس ستاد برگزاری مراسم هفتم تیر گفت: مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر به مدت سه شب از چهارشنبه (5 تیرماه) در یادمان شهدای هفتم تیر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محسن صباغ صبح امروز در یک نشست خبری با گرامیداشت یاد شهدای هفتم تیر اظهار کرد: فاجعه هفتم تیر و شهادت آیت‌الله بهشتی و یارانش نقطه عطف انقلاب اسلامی به شمار می‌رود زیرا این حادثه اولین مواجهه رو در روی دشمنان اسلام و انقلاب با مردم استکبارستیز ایران بود.

وی با بیان اینکه "هفتم تیر آینه تمام‌نمای مظلومیت اندیشه و ارزش‌های انقلاب اسلامی است"، به یادآوری حادثه هفتم تیر پرداخت و گفت: از عوامل فاجعه هفتم تیر، رخنه و نفوذ منافقان در نهادها و ارگان‌های اسلامی و انقلابی،‌ پیروزی‌های ایران در جنگ تحمیلی و موفقیت‌های امام(ره) در عرصه سیاسی کشور و غیره بوده است.

صباغ با اشاره به پیامدهای فاجعه هفتم تیر خاطرنشان کرد: از جمله اهداف برگزاری مراسم هفتم تیر، زنده نگه‌داشتن یاد شهیدان این فاجعه غم‌انگیز،‌ بازشناسی اندیشه‌های آیت‌الله بهشتی و معرفی جمهوری اسلامی به عنوان بزرگترین قربانی تروریست است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در ادامه به آمار شهدا و جانبازان فاجعه هفتم تیر اشاره کرد و افزود: 25 شهید از قوه مجریه، 27 از قوه مقننه، 20 از شهید از فعالان سیاسی و اعضای حزب جمهوری اسلامی ایران و 28 جانباز در فاجعه هفتم تیر داشته‌ایم و امروز که سی و دومین سالگرد این فاجعه است، از روز چهارشنبه یعنی 5 تیر به مدت سه شب در محل مقتل شهیدان یعنی محل سابق حزب جمهوری اسلامی ایران با اقامه نماز مغرب و عشا مراسمی در بزرگداشت این شهدا برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه سه شب مراسم در تهران برای بزرگداشت شهدای هفتم تیر همراه با خاطره‌گویی توسط بازماندگان و سخنرانی مسئولان نظام خواهیم داشت، گفت: در سراسر کشور نیز مراسمی برگزار خواهد شد، از جمله همایش‌ها‌، شب شعر، برگزاری مراسم دعای کمیل و ندبه در حسینیه‌ها و مساجد سراسر کشور.

رییس ستاد برگزاری مراسم هفتم تیر با بیان اینکه "ششم تیر مراسم ویژه عطرافشانی و نثار گل در قطعه 72 تن بهشت زهرا از ساعت 16:30 برگزار خواهد شد"، اظهار کرد: در سخنرانی‌های پیش از خطبه این هفته نماز جمعه نیز در گرامیداشت یاد شهدای هفتم تیر صحبت خواهد شد.

وی اضافه کرد: مراسم دعای کمیل در شب جمعه در محل یادمان شهدا و مراسم دعای ندبه صبح جمعه در قطعه 72 تن بهشت زهرا قرائت می‌شود که از سیمای جمهوری اسلامی ایران به طور زنده پخش خواهد شد.

صباغ با اشاره به اینکه "از دیگر مراسم هفتم تیر، دیدار با مسئولان نظام و دیدار با مقام معظم رهبری خواهد بود"، گفت: در سراسر کشور با نمایندگان ولی‌فقیه و خانواده شهدای هفتم تیر دیدار خواهیم کرد و با توجه به تعداد زیادی شهدا در قوه مجریه در سازمان‌های ذیربط نیز برنامه‌های ویژه نیز برگزار خواهد شد.

رییس ستاد برگزاری مراسم هفتم تیر افزود: چاپ کتاب زندگی‌نامه شهدای فاجعه هفت تیر تحت عنوان «عاشورای ایرانی» چاپ کتاب‌های دعای ندبه و کمیل و پوسترهای طراحی شده تا تمثال شهدا از دیگر برنامه‌های امسال خواهد بود. همچنین واحد اتوبوسرانی و مترو در تهران برای تسهیل ایاب و ذهاب مردم تمهدیداتی اندیشه است.

وی در پایان در برابر پرسشی درباره نتایج شکایت خانواده‌های هفتم تیر به دیوان عالی فرانسه گفت: این کار در حوزه بنیاد فرهنگی هفتم تیر است و دوستان ما در آن بنیاد باید پاسخگو باشند.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب

    پربازدیدترین ها