علی جلیلیان در گفتگو با خبرنگار اسلام آبادخبر،

مجلس قبول نمی کند که وزارت علوم در اختیار یک جریان خاص و افراد مساله دار قرار بگیرد/پرونده وزیر پیشنهادی وزارت علوم در حال بررسی است

کد خبر: 264869
|
16:50 - 1393/08/24
نسخه چاپی
مجلس قبول نمی کند که وزارت علوم در اختیار یک جریان خاص و افراد مساله دار قرار بگیرد/پرونده وزیر پیشنهادی وزارت علوم در حال بررسی است
اسلام آباد خبر: نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس بر حسب وظیفه و رسالت ذاتی خود قبول نمی کند که وزارت علوم که یکی از وزارتخانه های حساس است در اختیار یک جریان خاص و افراد مساله دار قرار بگیرد.
 
 
 
علی جلیلیان در گفتگو با خبرنگاراسلام آبادخبر،در واکنش به معرفی وزیر جدید پیشنهادی علوم از طرف دولت به مجلس اظهار داشت: موضع بنده همانند سایر نمایندگان مجلس این است که هر وزیری که به فتنه 88 وابسته باشد و فعالیت و نقش ایشان در فتنه برای مجلس محرز باشد، قطعا از نظر مجلس مردود است و قابل اعتماد نیست.
  

وی با اشاره به اعمال فشارها و فضاسازی رسانه ای بر علیه مجلس، افزود: اگر هزار نفر هم معرفی شوند و مشخص شود که در فتنه کوچکترین نقشی داشته اند، تمام هزار نفر هم از نظر مجلس مردود خواهند بود و از مجلس رای اعتماد نمی گیرند.

وی تاکید کرد: مجلس تحت تاثیر فضاسازی قرار نمی گیرد که بگویند این چندمین وزیری است که دولت معرفی می کند.

 جلیلیان با اشاره به مستقل بودن مجلس تصریح کرد: مجلس تجلی اراده ملت است و فتنه خط قرمز نظام است.

 
وی افزود: متاسفانه آقای دکتر روحانی شعار اعتدال سر داد ولی در عمل خبری از اعتدال نیست جریانی در پشت پرده وجود دارد که می خواهد وزارت علوم را در اختیار بگیرد و وزرای معرفی شده تاکنون همگی از این جریان خاص بوده است و این جریان هم با نظام زاویه دارد .
 
 
جلیلیان در پاسخ به سوال خبر نگار اسلام آبادخبر، که فریاد «دو دو» نمایندگان هنگام قرائت نامه رئیس جمهور در صحن مجلس برای معرفی این وزیر پیشنهادی به چه معنا بود؟پاسخ داد: دو دو به معنای مخالف است ،در مجلس چهار موافق است و دو مخالف.
 
خبرنگار اسلام آبادخبر سوال کرد: برخی نمایندگان معتقدند که برخی افراد وزارت علوم را ابزار تنش و چالش بین دولت و مجلس قرار دادند تا به منافع خود دست یابند، نظر شما چیست؟
 
نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی در جواب گفت: دولت باید دست از سیاسی کاری بردارد و چهره های جدید معرفی کند که متاسفانه دولت تاکنون هرچه معرفی کرده چهره های سیاسی است در صورتیکه وزارت علوم به یک چهره علمی نیاز دارد که وابسته به جریان های سیاسی نباشد.
 
وی در خصوص جریان سازی برخی رسانه ها جهت القای اینکه مجلس در جنگ با دولت است، بیان داشت: به هیچ وجه این درست نیست چون این مجلس معتدل است و منتخب ملت است اما چون مجلس   به فکر نظام و ملت است ، تسلیم جریان خاص پشت پرده نمی شود که می خواهند با اجرای برنامه های خود وزارت علوم را در قبضه خود بگیرند.
 
 اين عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: پرونده آقایفخرالدین احمدی دانش آشتیانیبعنوان وزیر پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوریدر حال بررسی است و چنانچه ثابت شود که ایشان از فعالان فتنه 88 است قطعا" مردود است و مجلس به ایشان رای اعتماد نخواهد داد.
 
وی افزود:  مجلس بر حسب وظیفه و رسالت ذاتی خود قبول نمی کند که وزارت علوم که یکی از وزارتخانه های حساس است در اختیار یک جریان خاص  و افراد مساله دار قرار بگیرد.
 
علی جلیلیان با اشاره به مذاکرات اخیر تیم دیپلماسی ایران خاطرنشان کرد: دولت و تیم دیپلماسی ایران هم باید تمام تلاشش را برای رفع کامل تحریمها بکار بگیرد نه تعلیق کامل غنی سازی هسته ای ، و این مایه تاسف است که تمام زحمات چندین ساله دانشمندان شهید هسته ای مابر باد برود.
 
وی افزود: مجلس هم مواظب است که در مذاکرات تحریم ها لغو شود نه اینکه تمام فعالیت های هسته ای و غنی سازی ما تعطیل شود و مجلس به هیچ وجه از خواسته و حق مسلم ملت ایران کوتاه نخواهد آمد.
 
 
انتهای پیام/
 
 
 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب