در تابستان فرزندان خود را اسیر کلاس های متعدد نکنید

کد خبر: 26090
|
10:36 - 1392/04/03
نسخه چاپی
یک دکترای روانشناسی تربیتی به خانواده ها توصیه کرد، در فصل تابستان فرزندان خود را اسیر کلاس های متعدد نکنند.

جواد تجر ایسنا، یکی از اصلی ترین دغدغه های خانواده ها در ابتدای فصل تابستان را مسئله اوقات فراغت فرزندانشان عنوان و خاطر نشان کرد: در صورتی که خانواده ها کلاس هایی با اهداف تربیتی، فرهنگی، ورزشی، آموزشی و ... برای فرزندانشان در نظر بگیرند می توانند زمینه بهره وری مناسب از اوقات فراغت را برای فرزندانشان فراهم کنند.

به گفته این روانشناس، اگرچه استفاده از برنامه های آموزشی می تواند برای دانش آموزان مفید باشد، اما خانواده ها بایستی توجه داشته باشند که فرزندان خود را اسیر کلاس های متعدد نکنند.

تجر معتقد است، خانواده ها بایستی در تصمیم گیری های خود برای غنی سازی اوقات فراغت فرزندانشان دقت بیشتری داشته باشند و برنامه هایی متناسب با علایق فرزندانشان را انتخاب کنند.

این مدرس دانشگاه گفت: برنامه های پیش بینی شده توسط والدین بایستی بتواند به تقویت مهارت هایی مثل خلاقیت، آفرینندگی و حل مسئله دانش آموزان کمک کند.

تجر در ادامه با اشاره به پرداختن بیش از حد کودکان در فصل تابستان به بازیهای رایانه ای، گفت: پرداختن به بازی های رایانه ای سبب بروز مشکلات رشدی و مهارتی دانش آموزان می شود و حس پرخاشگری، یادگیری نامطلوب، گوشه گیری، افسردگی و انزوا را در دانش آموزان به وجود می آورد.

وی افزود: عدم برنامه ریزی مناسب برای اوقات فراغت دانش آموزان ممکن است آسیب پذیری آن ها را در ابعاد مختلف جسمی، روانی و... بوجود آورد و زمینه های بروز کج روی های اجتماعی را در آن ها بوجود آورد.

تجر معتقد است؛ برنامه ریزی ها بایستی متناسب با علایق، نیاز ها و شرایط سنی دانش آموزان باشد تا کودکان و نوجوانان را از تهدیدات و آسیب ها مصون دارد.  

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها