ورزش سازماندهی شده به دیابتی ها کمک می کند تا قند خونشان را کنترل کنند

کد خبر: 26079
|
10:21 - 1392/04/03
نسخه چاپی
 بیماری دیابت که منجر به افزایش قند خون و چاقی مفرط می‌شود، مشکلات زیادی را برای فرد متبلا ایجاد می‌کند. ورزش می‌تواند تا حدودی از این مشکلات بکاهد. یکی از تاثیرات ورزش کاهش قند خون است.

به گزارش اسلام آباد خبر ، انجام ورزش سازماندهی شده که شامل تمرین‌های هوازی، استقامتی و هر دو است به افراد قبلا به دیابت نوع 2 کمک می‌کند تا قند خون خود را کنترل کنند البته این برنامه ورزشی باید با رژیم غذایی مناسب همراه باشد. تحقیقات در این زمینه توسط محققان برزیلی انجام شده است نتایج این تحقیقات در مجله انجمن آمریکایی پزشکی منتشر شد.

به بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 توصیه شده است که حداقل 150 دقیقه در هفته ورزش هواز با شدت متوسط انجام دهند و بهتر است این 150 دقیقه در 3 نوبت تقسیم شود.

با این وجود، در ابتدای تحقیق هنوز مشخص نبود که نوع ورزش و انجام ورزش بیش از 150 دقیقه تغییری ایجاد می‌کند یا خیر.

تحقیقات مختلفی که در این زمینه انجام شده‌اند همگی تجزیه و تحلیل و مقایسه شدند. در مجموع در همه این تحقیقات 8 هزار و 538 نفر شرکت داشتند.

نتایج بررسی همه این تحقیقات نشان داد که انجام ورزش برنامه‌ریزی شده مانند ورزش در باشگاه‌ه یا تحت نظر ////// می‌تواند حدود 67 دهم درصد از میزان قند خون بکاهد.

به علاوه محققان دریافتند که اگر ورزش‌هایی که انجام می‌شوند فرد را خسته کنند و او عرق مانند پیاده‌روی سریع، دوچرخه‌سواری و ورزش‌های هوازی، میزان قند خون بیشتر کاهش خواهد یافت که میزان آن حدودا 73 دهم درصد خواهد بود.

انجام ورزش‌های استقامتی نیز تاثیرگذار است اما تاثیرات آن به اندازه ورزش‌های هوازی نیست.

محققان همچنین دریافتند که انجام بیش از 15 دقیقه ورزش نیز می‌تواند فواید را بالا ببرد و میزان قند خون را تا 89 دهم درصد کاهش یابد.

با این وجود در این تحقیقات تاثیر انجام ورزش شدیدتر بر کاهش قند خون مشخص نشد.

منبع: ایسنا

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد