نگاه به معتاد باید در جامعه اصلاح شود

کد خبر: 26073
|
10:13 - 1392/04/03
نسخه چاپی
 
 جانشین ناجای ایلام گفت: در قانون از معتاد به عنوان بیمار یاد شده که باید زمینه اصلاح و بازگشت وی به جامعه و خانواده‌اش به خوبی فراهم شود.

سرهنگ حسن سماواتی در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد: سرعت انتشار و دامنه آسیب رسانی مواد مخدر به حدی است که در صورت عدم مهار آن، این معضل می تواند به یک بحران اجتماعی و تهدید علیه امنیت ملی تبدیل شود.

وی با تاکید بر راهبرد کاهش تقاضا و پیشگیری از ابتلای قشرهای سالم جامعه افزود: باید در تمامی فرآیند تولید، قاچاق و مصرف مواد مخدر به مقابله با این پدیده شوم پرداخته شود.

جانشین انتظامی استان مهم ترین راهبرد در مبارزه با مواد مخدر را پیشگیری از ابتلای جامعه به این پدیده شوم دانست و خاطرنشان کرد: اراده جمهوری اسلامی ایران در مبارزه و مقابله با قاچاق مواد مخدر جدی است.

سماواتی با بیان اینکه دستگاه‌های متولی باید در جهت ارتقای فرهنگ عمومی جامعه به ویژه در نسل جوان تلاش و آنان را از پیامدهای خانمان سوز استفاده از مواد مخدر آگاه کنند تصریح کرد: اعتیاد عامل از هم پاشیدگی نهاد خانواده است که باید در راستای پیشگیری از این معضل و با استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت مردمی اقدام شود.

سماواتی با اشاره به اینکه مواد مخدر از مهمترین چالش‌های پیش روی دولت‌هاست ادامه داد: از سوی کشورهای مدعی حقوق بشر و مجامع بین المللی در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر اقدام جدی صورت نگرفته و جمهوری اسلامی ایران همواره یکی از قربانیان این پدیده شوم بوده است.

وی اضافه کرد: کشور ما باتوجه به آموزه‌های دین مبین اسلام و حس نوع دوستی در اراده خود برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر مستحکم است و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در این زمینه تلاش می کند.

جانشین انتظامی ایلام در ادامه به پیامدهای اعتیاد در افزایش جرایم اشاره و گفت: بخشی از سرقت‌ها و جرایم خرد با اعتیاد ارتباط دارد و با جمع‌آوری معتادان و تلاش برای درمان آنها احساس امنیت نیز افزایش خواهد یافت.

جانشین انتظامی استان ایلام، راه‌اندازی مراکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان را فرصت مناسبی دانست که افراد معتاد با استفاده از آن بتوانند سالم به جامعه بازگردند.

سماواتی با تاکید بر این که نگاه به فرد معتاد باید در جامعه اصلاح شود، تصریح کرد:‌ در قانون از معتاد به عنوان بیمار یاد شده که باید زمینه اصلاح و بازگشت وی به جامعه و خانواده‌اش به خوبی فراهم شود.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد