بنی صدر: پیروز انتخابات نظام اسلامی ایران است

کد خبر: 25248
|
15:17 - 1392/04/01
نسخه چاپی
بنی صدر در تحلیل انتخابات یازدهم ریاست جمهوری گفته است:” پیروز این انتخابات نظام اسلامی ایران بود چرا که طی یک فرایند آرام و حساب شده پرچم اصلاحات از محمد خاتمی گرفته شد و آن را به یک عنصر میانه رو و محافظه کار به نام حسن روحانی دادند.

 
ابوالحسن بنی صدر در تحلیل انتخابات یازدهم ریاست جمهوری گفته است:” پیروز این انتخابات نظام اسلامی ایران بود چرا که طی یک فرایند آرام و حساب شده پرچم اصلاحات از محمد خاتمی گرفته شد و آن را به یک عنصر میانه رو و محافظه کار به نام حسن روحانی دادند.

 

ابوالحسن بنی‌صدر، همچنین در گفت‌وگو با بخش فارسی رادیو  فرانسه در  واکنش به اظهارات روحانی در اولین کنفرانس خبری‌اش  می‌گوید: “طبق گفته‌های ایشان به نظر می‌رسد آقای روحانی شفاف‌سازی و اعتمادسازی متقابل را راه‌حل بحران می‌داند.”

 

وی می‌افزاید: “از سویی آنچه غرب می‌خواهد این است که نگرانی‌اش نسبت به تولید بمب اتم از سوی ایران رفع شود و در واقع اقدامات رئیس جمهور جدید ایران باید این خواسته‌های غرب را دربربگیرد.”

 

به گفته بنی‌صدر  در واقع انتخاب آقای روحانی به نشانه تعامل با غرب بوده است.


گفتنی است بعد از اعلام پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران، مقامات کشورهای غربی این امر را به وی و به مردم ایران تبریک گفتند.

 
وزیر امورخارجه فرانسه در واکنش به پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران گفت که کشورش آماده است تا با رییس جمهور جدید ایران در زمینه پرونده هسته ای این کشور و همچنین بحران سوریه همکاری کند. همزمان وزارت امورخارجه بریتانیا و ایتالیا نیز به پیروزی روحانی واکنش نشان دادند.
 

از سوی دیگر واشنگتن با ابراز خرسندی از انتخاب شدن این سیاستمدار میانه‌رو برای مذاکره مستقیم در مورد پرونده اتمی، ابراز آمادگی کرد.

منبع: دانا

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد