امام جمعه موقت شهرستان اسلام آباد غرب:

هرکس قصدش ضربه زدن به مومنی باشد از ولایت خدا خارج است/لزوم تدوین برنامه چهار ساله توسط منتخبین شورای شهر

کد خبر: 24858
|
15:40 - 1392/03/31
نسخه چاپی
هرکس قصدش ضربه زدن به مومنی باشد از ولایت خدا خارج است/لزوم تدوین برنامه چهار ساله توسط منتخبین شورای شهر
شهر اسلام آبادغرب در حد دومین شهرستان بزرگ استان نیست و این ناشی از برنامه ریزی نامناسب بوده است ، هرچند که کار هایی هم صورت گرفته و نباید همه چیز را نادیده گرفت.

به گزارش اسلام آباد خبر ، خطیب نماز جمعه اسلام آباد غرب در خطبه های اول این هفته نماز جمعه شهرستان ضمن توصیه تمامی حاضرین به رعایت تقوای الهی و انجام واجبات و ترک محرمات گفت: بنا به فرمایش امیر المومنین(ع) بهترین توشه برای جهان آخرت کسب تقواست.
حجت الاسلام عزیزی ادامه داد: تقوا فقط در نماز و روزه خلاصه نمی شود و جنبه های فراوان دیگری دارد ، یکی از مصادیق انسان های متقی این است که در پی افشای اسرار دیگران نباشد و این نمی شود که فردی  نماز بخواند ولی آبروی دیگران را ببرد و در بسیاری از روایات وارد شده که کشف عیوب مومن چه عیوب نقصی باشد با عیوب خلقی و عملی ، حرام است بنابراین  طبق روایات هر که قصدش ضربه زدن به مومنی باشد از ولایت خدا خارج است.
امام جمعه موقت شهرستان افزود: انسان در جامعه و در پیشگاه خداوند متعال ارزش دارد و روایت داریم که هرکس غیبت کند خورشت سگ ها جهنم در قیامت می شود ، فلذا آرامش روانی جامعه در گرو احترام مقابل است و باید بسیار توجه کنیم که دین خودمان را به دنیای دیگران نفروشیم و این چیزی است که متاسفانه در ایام انتخابات زیاد دیده میشود .
وی گفت: افرادی که ایمان به قلبشان وارد نشده است دو دسته اند، دسته اول افرادی که مسلمانان را مذمت می کنند و دسته دوم کسانی که عیوب مردم را جستجو می نمایند و امیدواریم که ما در هیچکدام از این دسته بندی ها قرار نگیریم .
ایشان یکی دیگر از ویژگی های انسان متقی را استفاده درست و بجا از نعمتهای حلال و پاکیزه خواندند و افزودند: یکی از نعمتهایی که خداوند به ما عنایت کرده آب می باشد و آب یکی ازضروریات حیات جانداران و گیاهان و انسان است و پاک کننده تمامی ناپاکی ها است بنابراین باید ازاسراف این نعمت الهی جلوگیری شود تا با کمبود آن مواجهه نشویم .
خطیب نماز جمعه شهرستان ادامه داد:متاسفانه در شهرستان مدتی شاهد کمبود آب بودیم که دلیل این کمبود خشک شدن سراب شرف آباد به علت پمپاژ 90 لیتر آب در ثانیه بود که در حال حاضر با تلاش مسئولین شهرستان سه حلقه چاه جهت تامین آب آشامیدنی مردم و جلوگیری از کمبود آب حفر شده است ولیکن  تا زمانی که روش اسلامی و دینی در استفاده از آب مورد توجه قرار نیرد حفر چاه و دیگر راهکار ها تنها در مقطع زمانی خاص خاصیت دارد و لاغیر.
ایشان در خطبه های دوم نماز جمعه این هفته شهرستان به مناسبت های پیش رو اشاره و در مورد انتخابات هفته گذشته گفتند: حضور حداکثری  و خلق حماسه سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها باعث روسفیدی نظام شد از همه مردم بدلیل شعور و فهم بالای آنها قدردانی می کنم  .
وی گفت: از تمامی کاندیداهای انتخابات شورای شهر نیز تشکر دارم و آروزی توفیق برای آنها دارم ولیکن باید به این نکته توجه داشته باشیم که شهر اسلام آبادغرب در حد دومین شهرستان بزرگ استان نیست و این ناشی از برنامه ریزی نامناسب بوده است ، هرچند که کار هایی هم صورت گرفته و نباید همه چیز را نادیده گرفت.
ایشان با ارئه دو پیشنهاد به منتخبین انتخابات شورای شهر گفت:ما تقاضا داریم یک برنامه چهار ساله مدون توسط اعضاء منتخب نوشته شود و گزارش پیشرفت این برنامه در بازه های زمانی مشخص به مردم ارائه شود و پیشنهاد می نمایم بدلیل اینکه  برنامه های شورای شهر با پول شهرداری  انجام می شود جهت جلوگیری از در معرض اتهام قرار گرفتن همه چیز شفاف باشد و پشنهاد دوم این است که در اجرای برنامه های خود از روانشناسان مشاوره بگیرند .
حجت الاسلام عزیزی با انتقاد از زیر سوال بردن دولت در تریبون های عمومی ادامه داد: زیر سوال بردن دولت بی انصافی است و اینکه بگوئیم دولت هیچ کاری نمی کند دروغ و کذب محض است چرا که این همه خدمات را هرگز نمی شود نادیده گرفت مثلاً سد آزادی که قرار است بخشی از آب مورد نیاز شهرستان را تامین نماید از اقدامات بسیار خوب دولت است پس چرا باید اقدامات را زیر سوال برد  و همه چیز را نادیده گرفت؟
ایشان با تبریک پیشاپیش ولادت امام عصر (عج) و روز سرباز گمنام حاضرین را به خواندن دعای عهد در سحر ها توصیه و افزود: ارتباط با امام زمان (عج) تنها ارتباط رو در رو نیست و ایشان همواره اعمال ما را مد نظر دارند ولیکن ما هستیم که غافلیم ، به همین خاطر است که در زمان ظهور حضرت بسیاری می گویند ما ایشان را قبلاً دیده ایم .
ایشان در پایان با اشاره به 5 تیر روز جهانی مبارزه با مواد مخدر گفت: 170 کشور در جهان درگیر بحران استفاده از مواد مخدر هستند و فرهنگ سازی در این زمینه بیشتر از راهکار های دیگر موثر واقع می شود و نبود محبت و عدم توجه پدر و مادر مهمترین عامل گرایش جوانان به سمت مواد مخدر است .



 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد